I november skal jeg til Austin, og ruten er som følger OSL-FRA (LH), FRA-IAH (UA), IAH-AUS (UA) og deretter AUS-IAH (UA), IAH-FRA (LH) og FRA-OSL (LH). Dette er jobbreise, så bestilt i økonomi, hvor bookingklasse på utreise er i L og på returen T. Både L og T hos United gir 50 % eurobonus, mens L og T hos Lufthansa gir 125 EBP på short-haul, mens det gir 25 % på IAH-FRA. Jeg har nå oppgradert til United Economy Plus på FRA-IAH-AUS ved bruk av cash for å få litt mer benplass. Spørsmålet er da om dette gir bedre opptjening i Eurobonus? Altså, vil dette gi en annen bookingklasse enn den opprinnelige? Samme spørsmål forsåvidt med Lufthansa. Jeg sjekket plusgrade på IAH-FRA, og foreløpig ligger minstebudet på 125 USD til Premium Economy, og 670 USD til Business. Noe tro på at minsteprisen endrer seg mye frem til avreise? Jeg kommer nok til å by på oppgradering til Premium Economy, men synes 670 USD til Business var litt i overkant. Vi får se når det nærmer seg Takk for innspill!
Kan ikke uttale meg om Lufthansa og budutvikling der. Men på United så får du ikke mer poeng såvidt meg bekjent, bookingklassen din endres vel ikke.
Jeg var i allefall fornøyd med å ha booket ORD-MEM i økonomi og fikk 625 EB poeng opprinnelig en Sas pluss bestilling med satt ikke i eco+ hos United.