Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Vurderer å gå seriøst inn for diamant nå, men lurer på hva man merker av de "uoffisielle" fordelene, som er diskutert her?
    Vil helst ikke bli skuffet, 90 flyvninger / 90 000 poeng, er langt mer en den gjennomsnittlige nordmann.

    I følge det jeg har lest skulle det bli mer personlig service og oppmerksomhet fra crew til diamantkunder?
    Videre skulle man ofte bli oppgradert til plus, om det var noe ledig. Dette er bare noe jeg har lest og er ikke en offsiell fordel.

    Det jeg lurer på, er hvilke service dere opplever som diamant? For du personlig service og oppfølging? Føler du deg som en verdsatte kunde? Blir du oppgradert?
     
  2. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Har ALDRI sett noe til slikt gitt. Som pandion opplevde jeg det en eller to ganger, men som diamant, never.. Regner heller ikke med at det blir noe.. Det er jo mange diamanter etter hvert...
     
    Wiolenze and yukho like this.
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Har aldri opplevd noe annet enn fri drikke og snacks til hele reisefølget i go t/r BLL

    Så det alene forsvarer vel ikke all den reisinga, men nå har jeg heller aldri havnet i "deep shit" og sett hvordan EBD blir prioritert da...
     
  4. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha blitt diamant har jeg blitt oppgradert to ganger inneværende år - og det er vel omtrent like mange ganger som jeg ble oppgradert på de 15 årene jeg hadde gull før det. Det kan selvsagt være tilfeldigheter - og jeg har liten tro på at det var fordi det var ledig i plus men heller at det var helt fult i go.
    Når det gjelder service og oppmerksomhet fra besetningen har jeg kun tatt fire flygninger med SAS etter at det ble mulig å se hvem som var EBD - og på alle disse har jeg hørt purser be om å få liste over diamanter. Så de er i alle fall oppmerksom på det, men det blir spennende å se hvorvidt det får noen praktisk betydning utover at man slipper å vise kortet for å få gratis drink.
    Jeg ville nok ikke satset på diamant pga. "uoffisielle" fordeler.
     
  5. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått noe gratis drikke i GO på forespørsel nå nylig.
    Har vært Diamant siden de innførte det, men har jeg aldri opplevd noen type fordeler, eller behandling som ikke fantes på vanlig gold, heller ikke oppgraderinger, men håper jo dette vil skje en gang i framtiden da.
     
  6. Hoggorm

    Hoggorm Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Opplever ingen fordel ved det å ha diamant. Jeg får riktignok gratis drikke i Go, men crewet har aldri oppdaget min status på egenhånd. Når jeg bestiller min drikke drar de alltid frem betalingsautomaten. Jeg synes det er litt ubehagelig å "flashe" kortet ifbm drikkevalget for å spare 25 kroner eller hva det er...
     
  7. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    For meg har smart pass endelig fått en funksjon. Det er klistret bak på mobilien, som ligger med baksiden opp på bordet når de kommer forbi med drikkevognen. Flere ganger har jeg da sluppet å dra frem kortet i det hele tatt, siden de ser smart pass:p
     
    Kolibri93 liker dette
  8. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Viser bare appen med kortet. Må noen ganger trykke på kortet for å vise at det er ekte og ikke en skjermdump, men det funker. Den ene gangen verten visste hvor han hadde EBD var trivelig da... Men min erfaring er at man må 'bevise' status, selv om prefix er på plass i booking.
     
  9. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er helt enig! Hadde det bare vært slik at de hadde en liste over hvem som skulle få gratis hver gang ville det vært greit, slik at det hele foregikk uten at man må "flashe kort". Jeg syntes ingenting om å måtte vise frem kort forran medpassasjerer med påfølgende "Åja, du har sånn diamond card du ja" fra kabinpersonalet.
     
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113

    Jaaa. Hvorfor må de alltid si det? Kan de ikke vare shutup og gi meg den smudi'n?!
     
  11. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm.... Jeg begynner å lure på om det er noe gæernt med meg siden jeg aldri får slike kommentarer... De gangene jeg har vist kortet for å få en pils har jeg aldri fått noe annet enn et smil og i verste fall en tommel opp.
     
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Mangosmudi all the way :cool:
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått sjekke inn bagasje under 30 minutter før avgang både på OSL og CPH som EBD.
    Hvorvidt det er pga status vet jeg ikke, men tror det var en fordel..
    Bruker også smartpass for fri drikke, fungerer fint og det har vel egentlig ikke såvidt jeg kan huske blitt kringkastet..
    Har blitt flyttet til Plus par ganger, men ikke mer som EBD enn EBG..
    Ser frem til å forsøke dette på long haul..
     
    Larata liker dette
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd å få sjekke inn bagasje 20 min før, og da med argumentet at vi var to unge EBS, og at jeg kommer til å bli EBG neste år + at "Stakkars meg, det var politikontroll".

    Dette var på ALC. Innsjekkingsskranken var egentlig stengt, så måtte til det selskapet som hadde innsjekk for SAS og få åpnet den igjen først. Dette var en intraeuropeisk flight. Vi løp gjennom sikkerhetskontrollen og boardet sist. Deretter ble flyet forsinket, kapteinen sa det var fordi "Vi har med veldig mye bagasje i dag". Våre to bager ble etterhvert kjørt til flyet for seg selv. Like etter kunne vi dra.

    (Litt OT)
     
    Last edited: 28. juli 2015
    Kolibri93 liker dette
  15. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Rist av deg Jantes klamme hender og nyt det. Den dagen du er statusløs vil du angre på at du ikke tok til deg all omkringsittende misunnelse på flyet ;)
     
    Last edited: 28. juli 2015
    Ursa, FastLane, Islending and 3 others like this.
  16. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Vedr. gratis drikke for EBD i GO... (Og ja, denne historien føyer seg glatt inn i rekka av i-landsproblemer her inne, men det er vel derfor vi er her?). Fløy hjem fra SVG forrige uke, og siste fly fra Sola var ganske slunkent. Ba pent om en Ramlösa da damen kom og spurte om jeg ville ha noe, og viste frem kortet i appen da hun ville ha 25 kroner.

    Nei, det var ikke godkjent, var svaret. Hm, tenkte jeg, og trykket på kortet slik at hun skulle se at det ikke var en skjermdump (da snur kortet seg, selv om tlf var i FlightMode).
    Nei, måtte ha ekte kort. Om jeg ikke hadde det med meg?
    Jo, jeg har jo SAS Amex, men det lå langt nede i veska som lå i hylla, og jeg satt ved vinduet, så jeg sa at da var det ikke så nøye, jeg kunne klare meg uten Ramlösa (sukk).

    Dama gav seg ikke. -Det er så mange som jukser seg til gratis drikke, skjønner du, så vi må se fysisk kort. Og gav meg et granskende blikk. Da var jeg både blitt litt irritert, og på veg til å bli ganske flau, så jeg sa at det var greit, jeg ønsket ikke Ramlösa lenger.

    Putta på høretelefonene og håpet det var det. Neida. Dama kom tilbake med passasjerlisten, for nå skulle kun virkelig bevise at jeg ikke var berettiget Ramlösa. Hun klatret opp i setet foran, brettet ut listen og spurte ganske fornøyd med seg selv om mitt navn var Larsen. Nei, svarte jeg, det er asbjorto. Hun smilte litt, og kikket en ekstra gang på listen, og så endra plutselig ansiktet seg. Øh, ja, her står det jo at du er EBD.

    Da var jeg blitt så flau at jeg vurderte å åpne nødutgangen og hoppe ut. Jeg er ganske sikker på at de (få) som satt rundt meg trodde at minst en av oss hadde klikka, så jeg prøvde å si at nå synes jeg dette var blitt veldig pinlig, og om hun ikke bare kunne la meg være i fred. Og putta inn øreproppene igjen og sank ned i setet.

    Vel, da vi gikk av, fikk jeg en pose stukket inn i hendene, og hun beklaget seg veldig, og sa hun skulle skrive rapport på hendelsen. Så da blei det Ramlösa OG en flaske SAS-rødvin til kvelds.

    Men makan da. Såååå mye styr, det var virkelig ca 32 passasjerer, og når status står på listene, kunne det kanskje vært en ide å sjekke før du går ut med tralla?

    Så for å svare på spm til trådstarter: Nja.
     
    MissX, ekkeltype, oslo and 18 others like this.
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ganske ille ut.. Jeg hadde blitt forbanna :)
     
    Anton80 liker dette
  18. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    SAS - Ingen over, ingen ved siden når det kommer til å gjøre enkle ting veldig, veldig komplisert.

    På den annen side, når man ikke har med kakespaden fra goodie bagen på flyet for enkel EBD-identifisering, får man takke seg selv når servicen uteblir.
     
  19. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Haha. Konge kommentaren
     
    108228 liker dette
  20. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg blei faktisk mest flau.

    Har også hatt helt super opplevelse med denne gratis drikke i GO-fordelen. Fløy Oslo til Barcelona, der en ekstremt hyggelig, oppmerksom og serviceminded vert gjorde reisen ganske minneverdig for reisefølget mitt (og han hadde sjekka lista si før han gikk tralletur, og der var flyet smekka fullt). Både reisefølget og jeg kunne drukket oss snydens og spist oss mette om vi ville.
     
    Ursa and Fnate like this.

Del denne siden