Vedr. gratis drikke for EBD i GO... (Og ja, denne historien føyer seg glatt inn i rekka av i-landsproblemer her inne, men det er vel derfor vi er her?). Fløy hjem fra SVG forrige uke, og siste fly fra Sola var ganske slunkent. Ba pent om en Ramlösa da damen kom og spurte om jeg ville ha noe, og viste frem kortet i appen da hun ville ha 25 kroner.
Nei, det var ikke godkjent, var svaret. Hm, tenkte jeg, og trykket på kortet slik at hun skulle se at det ikke var en skjermdump (da snur kortet seg, selv om tlf var i FlightMode).
Nei, måtte ha ekte kort. Om jeg ikke hadde det med meg?
Jo, jeg har jo SAS Amex, men det lå langt nede i veska som lå i hylla, og jeg satt ved vinduet, så jeg sa at da var det ikke så nøye, jeg kunne klare meg uten Ramlösa (sukk).
Dama gav seg ikke. -Det er så mange som jukser seg til gratis drikke, skjønner du, så vi må se fysisk kort. Og gav meg et granskende blikk. Da var jeg både blitt litt irritert, og på veg til å bli ganske flau, så jeg sa at det var greit, jeg ønsket ikke Ramlösa lenger.
Putta på høretelefonene og håpet det var det. Neida. Dama kom tilbake med passasjerlisten, for nå skulle kun virkelig bevise at jeg ikke var berettiget Ramlösa. Hun klatret opp i setet foran, brettet ut listen og spurte ganske fornøyd med seg selv om mitt navn var Larsen. Nei, svarte jeg, det er asbjorto. Hun smilte litt, og kikket en ekstra gang på listen, og så endra plutselig ansiktet seg. Øh, ja, her står det jo at du er EBD.
Da var jeg blitt så flau at jeg vurderte å åpne nødutgangen og hoppe ut. Jeg er ganske sikker på at de (få) som satt rundt meg trodde at minst en av oss hadde klikka, så jeg prøvde å si at nå synes jeg dette var blitt veldig pinlig, og om hun ikke bare kunne la meg være i fred. Og putta inn øreproppene igjen og sank ned i setet.
Vel, da vi gikk av, fikk jeg en pose stukket inn i hendene, og hun beklaget seg veldig, og sa hun skulle skrive rapport på hendelsen. Så da blei det Ramlösa OG en flaske SAS-rødvin til kvelds.
Men makan da. Såååå mye styr, det var virkelig ca 32 passasjerer, og når status står på listene, kunne det kanskje vært en ide å sjekke før du går ut med tralla?
Så for å svare på spm til trådstarter: Nja.
Vis alt...