Overlapp av Amex statuspoeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av turaga008, 26. juli 2024.

  1. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Jeg er gull hos SAS og satser aldri på noe mer enn det til vanlig. Men jeg sjekket tilfeldigvis kontoen nå og ser at de 20k statuspoengene jeg får av Amex Elite har tikket inn nå i juli. Min kvalifiseringsperiode varer i slutten av oktober, og med de 20k poengene kan jeg greit nok komme meg opp til diamant med litt planlagt bruk de neste månedene.

    Det som forvirrer meg litt er at de 20k poengene kom inn nå. Vil da fjorårets 20k statuspoeng bli fjernet fortløpende, eller vil de også vare ut oktober, som vil si at jeg effektivt vil ha 40k statuspoeng "gratis" i noen måneder? Har dette noe med at man har noen ekstra måneder til å kvalifisere seg på? Jeg finner ingen info om når de 20k statuspoengene fra i fjor vil utløpe.

    Vil det være vits for meg å kjøre på for å nå diamant nå, eller vil statuspoengene "korrigere" seg ned med 20k poeng igjen snart?

    Litt klønete forklart, men satser på at det kan tydes! Takk for hjelp på forhånd :)
     
  2. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Statuspoeng har ingen utløpsdato, men de resettes til null når din kvalifiseringsperiode er over. Gå for gull (diamant!) :cool:
     
    turaga008 liker dette
  3. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Jøss, så bra, det har jeg aldri fått med meg! Da er det jo bare å kjøre på, takk for svar :)
     
    Preference liker dette
  4. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,688
    Likes mottatt:
    4,098
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre. Ettersom du fortsatt ser poengene du fikk i juli i fjor, antar jeg at du har kvalifiseringsperiode ut juli og 3 mnd graceperiode ut oktober. I så fall er det bare flygninger foretatt innen utgangen av juli som gjelder, og alle fjorårets statuspoeng forsvinner 1. august. Grace er ment for etterregistrering av poeng for flygninger foretatt før utløpet av kvalifiseringsperioden. Du opptjener poeng kun for inneværende kvalifiseringsperiode, så overlapp av statuspoeng er ikke mulig.
     
    Last edited: 27. juli 2024
    eventyrer and WingmanWizard like this.

Del denne siden