Panama

Tråd i 'Reisemål' startet av paramberg, 21. april 2022.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,861
    Likes mottatt:
    8,037
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har tips rundt Panama som destinasjon?
    Er det noe spennende å gjøre der?

    Planen var å ta en tur dit i februar neste år med Turkish for å spille litt golf en ukes tid :)
     
    Lnbre liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,966
    Likes mottatt:
    58,039
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ingen tips til landet Panama, men jeg kan ikke la muligheten gå fra meg. Jeg forbinder Panama med to ting. Kanalen, og en av verdens beste låter. Noensinne.

     
    paramberg liker dette
  3. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Var i Panama i 4 dager i februar 2020, og det kan absolutt anbefales! Februar er en veldig fin periode å være der. Er et skikkelig undervurdert ferieland å reise til.

    Bodde på BW Panama Zen Hotel. Grei lokasjon og ligger sentralt i forhold til metro og gå rundt.
    Anbefales:
    Å ta en drink øverst i Hard Rock Hotel (for utsikten).
    Ta seg en stripe med øl på La Rana Dorado
    Tusle rundt i gamlebyen
    Lei en bil og kjør til Miraflores besøkssenter (kanalmuseum og selve kanal-innløpet fra stillehavssiden). Kjør deretter vei 852 og fortsett mot Gamboa. Hvis du ønsker å se andre deler enn bare Panama City, så anbefaler jeg å kjøre hovedvei nr 3 og ikke 9. Nr 3 er den eldre motorveien, mens nr 9 er den nye (mindre å se på).
    Hvis du virkelig vil se to forskjellige sider av Panama, må du dra innom Colon, som er stedet hvor gud og Amerikanerne glemte (ikke dra dit når det er mørkt, og ha bilen låst).
     
    Are, jgroneng, Lnbre and 2 others like this.
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,861
    Likes mottatt:
    8,037
    Bonuspoeng:
    183
    Nydelig :D Takk for tips!
    Tenkte å leie en kåk nær Tucan Golfklubb rett på andre siden av Pan America Bridge og ta noen netter inn i byen mot slutten av turen :)
     
    mrhaakon liker dette
  5. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Høres jo absolutt ikke dumt ut det!
    Da er det nok behov for bil hvis du skal komme deg rundt derfra. Evnt om du bruker Uber/drosje.
    Er nok flatt i området rundt golfbanen der, så usikker på om du vil se noen av båtene som kjører igjennom den gamle kanalen.

    Hvis jeg ikke husker feil så kan det være en del trafikk på de 2 bruene over kanalen, da det er de som knytter Panama sammen. Så vær obs på at det kan være noe kø der :)
     
    paramberg liker dette

Del denne siden