I beste "forbedring"-stil: DIGITAL LESNING I LOUNGENE VÅRE Nå blir vi enda mer digitale og tilbyr alle som har adgang til SAS lounger muligheten til å laste ned og ta med seg digitale aviser, bøker, magasiner og podcasts om bord i flyet. For å gjøre det lettere for passasjerene våre å lese magasiner eller følge nyhetene via aviser, har vi valgt å utvikle en digital plattform som inneholder nettopp dette. Via SAS-appen får du tilgang til et stort utvalg aviser, magasiner, bøker og podcasts som du så kan laste ned på mobilen. I det digitale utvalget finner du blant annet norske, svenske og danske morgen- og dagsaviser. Det finnes også internasjonale aviser, som The New York Times International Edition og Global Times, samt inspirerende bøker, som Become the leader you are, Creative Problem Solving og Successful Time Management. Hvis du foretrekker å slappe av med sudoku er også det tilgjengelig. Kilde: http://www.sas.no/bedriftsprogram/corporate-news/ Som om ikke loungebrukere har hatt tilgang til digitale aviser fra før... I praksis betyr vel dette at aviser i app heretter ikke vil tilbys reisende uten loungetilgang, mens papiraviser forsvinner fra lounger til fordel for digitale aviser. Pakket inn som "enda mer digitale", "lettere for passasjerene våre", etc. Hvem tror idiotene på Frøsundavik egentlig at de lurer?
Ingenting slår misforstått digitalisering, forbedring kan dette ikke kalles. Jeg har fortsatt en forkjærlighet for tekst trykket på døde trær, mobilskjermen er alt annet enn en behagelig leseopplevelse. SAS, på tide å snu. Det er detaljene som skaper det gode inntrykket, vær selskapet som gir detaljene til forretningskundene deres. Alternativt bare si at dere forsøker å bli en LCC, akkurat som hos Kjos hvor du nettopp kjøper alle detaljene selv.
Tragisk nedgradering av service. Det er kjekt å kunne lese morgendagens dn, Aftenposten på iPad kvelden før. Skal en virkelig kose seg med god drikke som en ofte gjør i en lounge er det herlig å kunne lese på papir. Bøker er også definitivt best på gamle måten. Det føles også mindre anstrengende for øyene enn å lese på skjerm som de fleste gjør nok av i andre sammenhenger.
Personlig er dette ikke så viktig for meg, men de skal ha for å være ute i god tid.. Hvorfor kan de ikke skrive at det gjelder plus, gull og diamant? For å pirke enda mer, rekk opp hånda alle som "har besøkt SAS lounger via SAS-appen".
Helt uproblematisk for meg. Kunne selvsagt spart seg svada om miljø, men stakkars PR-folk må få lov til å rettferdiggjøre sin tvilsomme kompetanse av og til.
Det kommer an på hva du leser på. Jeg har den originale kindle (sort på hvit bakgrunn) den er helt utrolig. Har vært med på alle mine reiser rundt omkring i verden siden det ble lansert. Jeg kan ikke si at jeg opplever det som mer slitsomt enn papir. Det jeg savner er muligheten til å lage eselører
Det er nok en glipp i påvente av neste mail: "SAS går heldigitalt! Etter suksessen med å fjerne tilgang til tredjepartslounger fjerner vi nå alle våre egne lounger. Alle reisende i Plus og innehavere av gull- og diamantkort kan besøke loungen via appen som nå viser et fint 360-bilde av cityloungen i Stockholm. Velkommen!" Spøk til side: aviser på papir blir neppe et stort savn og hvis det gjør billettene bittelitt billigere så for all del.
Problemet er jo at billetterne ikke bliver billigere. Det er jo for "spare" miljøet... Uden at kende priserne for SAS, så har jeg svært ved at tro at de ikke betaler for aviserne. Uanset om den er i papir eller digital. Dog kommer de til at spare penge og ressourcer ved at fjerne papir udgaven. Set fra SAS forstår jeg fint dette skridt, også selvom nogle af hulkorts eksperterne bliver sure.
For all del - jeg forstår at valget gjøres, og jeg har ikke forsynt meg med en papiravis fra SAS på flere år. Det jeg reagerer på, er hvordan dette presenteres. Hvorfor bare ikke si det som det er, i stedet for å presentere det som om man finner opp hjulet på nytt og totalrevolusjonerer reiseopplevelsen? I helvete er det en egen brennende sal reservert spesielt for kommunikasjonsarbeidere. Den ligger merkelig nok rett ved siden av byråkratenes like brennende valhall. Så kan de jo gå på gjensidige besøk og skryte til hverandre av hvor samfunnsnyttige de har vært.
Du har nå alltid et hyggelig adjektiv på lager, @Ida... Enig med @Scandipendler. Er måten de legger frem ting på som er hårreisende, ikke alltid hva de underliggende formidler. Å presentere det som en forbedring at man kutter digitalaviser for alle uten status/Plus/Biz-billett er frekt og undervurderer leserne av slike "nyheter".
Det er også interessant at denne "forbedringen" kommer samtidig med at SAS stopper support av iPad-appen. Så man skal altså lese avisen på en 3,5" skjerm nå? (Jada, vet at iPhone også kommer i større størrelser opptil vel fem tommer. Men fortsatt ikke akseptablet til avis, og heller ikke til å ha i lommen)