Kom plutselig over en tjeneste som kan komme flere til nytte her inne: passvarsel.no Tjenesten varsler deg om ledige passtimer på opptil to politistasjoner og koster 100kr. Utviklet av en 17-åring som henter dataene fra politiets eget API. Noe som kan bety at den ikke vil være tilgjengelig i evig tid. http://www.kode24.no/a/75718858
Ikke bare på Østlandet de plages med lange køer. Ved Ålesund Politistasjon er første ledige time nå først i juli, så jeg er veldig glad jeg fikk ordna pass til mine små i forrige uke. Så gjenstår det bare å se når passa dukker opp...
Kul ide! Men jeg hjalp istedet en kollega med å "trikse litt" og søke på alle steder med noen få klikk, på politiets egen nettside. Tok ca 4 minutter (inkl venting 20 sek på verifiserings-SMS) å ordne bookingen for en passtime i mai i Oslo-området for han. Tjenesten jeg gjorde kollegaen min var absolutt ikke verdt 100 kr
Så bra, for din kollega, men hjelper ikke oss uten din, ellers utvikleren i opprinnelig posts, kompetanse.
Tja. Om det var avgjerande for at han skal komme seg på sommarferie vil eg seie det var verdt vesentlig meir enn 100kr
Der er jeg selvsagt helt enig. Men politiets bookingtjeneste er enklere å bruke enn nettbanken, så de fleste vil klare det selv var bare mitt poeng
Så du sier at politiets bookingtjeneste allerede har smsvarsel når det legges ut nye timer på fullbookede politistasjoner og at de fleste klarer å finne det selv?