Poeng vs. legs — Hvordan opptjener dere status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av thecoldfish, 23. aug 2015.

  1. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ser mange her inne flyr mye longhaul og antakelig oppnår status gjennom poeng. Selv har jeg ingen longhaul siste periode, men 43 legs og kun 30000 poeng. Så gullkortet sikres primært av Widerøe og noe SAS gjennom korte innenriksturer.

    Hvordan fordeler din opptjening seg?
     
  2. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Nå har jeg kun opptjent nok til gull to ganger, men forrige periode var det på legs, og i år har jeg akkurat passert 50000 poeng, så i år blir det på poeng. Tror jeg kommer til å variere fra år til år.
     
    thecoldfish liker dette
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har kvalifisert til sølv tre ganger, første gang på legs, deretter på begge deler og hittil i år er det på poeng, men blir jo på legs også ila noen uker.

    Får jeg gull i denne perioden blir det nok på poeng. Har 21.500 poeng og 7 legs siden 1. juli. Har bestilt 6 legs til som vil gi meg mellom 6.500 og 22.000 poeng (avhengig av OT-lotteriet).
     
    thecoldfish liker dette
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    I år opptjente jeg til gull for første gang, dette ble gjort med legs. Med det planlagte reisemønsteret neste år blir det kvalifisert gjennom poeng. Hvis jeg er heldig med at OT slår inn, kan jeg sniffe på diamant.
     
    thecoldfish liker dette
  5. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    September er sølvkortet i boks og det er på antall legs, det ville vært på poeng hvis det ikke var fordi kjip bookingklasse på Thai (G gir nada kreditering til EuroBonus). Neste år blir også mest sannsynlig rekvalifisering på legs.

    Blir interessant å se hvordan jeg tar ting etter studiene er ferdige, helt annen økonomisk situasjon og tidsplan kan gjøre et pent utslag.
     
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Når EBG for første gang i år og da på legs, men det kunne nesten like gjerne vært poeng da jeg har en fin miks av innenriks, europa og longhaul. Har vel 41 legs / ~37 000 poeng pr. i dag.
     
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har opptjent det på poeng, var litt unna med legs.
     
  8. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Har hittil denne perioden 60355 poeng og 41 legs. Har bestilt turer til 14350 poeng og 10 legs videre. Men håper på et par OT sånn at dette fort blir 25 000 poeng. Etter dette har jeg kun igjen 1 mnd på å treffe EBD
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Får gull for første gang ved ankomst fra Thailand om et par dager. Turen til Thailand var planlagt langt tilbake i tid så for min del ble det på poeng i år... Men videre år vil jeg tro økonomisk at det vil lønne seg på legs men det vil jo da stoppe for eventuelt EBG life så må nok skrape sammen noen ekstra kroner fra år til år så EBG life kommer i boks når jeg blir for gammel til å fly :p
     
  10. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Legs her gitt. ca 80% domestic og 20% europa er reisemønsteret mitt.. blir ikke store poengene ut av det.
     
  11. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Kjøre mest på poeng, finne turer når sas og sammarbeidspartnere komme med tilbud.
    Fks Now og Newer tilbudet sas hadde 2997 kr tur retur Stavanger-Shanghai 11800 poeng, e flott det =) Slo til med Amexen og kjøpte meg 2 sånne

    Og 1 tur til Hongkong rundt 3000 kr tur retur, oppe i rundt ca 36540 bare på 3 turer, og satse på OT"en går i gjennom på di fleste.

    Må vel se det helt ann på rimeligheten hva som er mest lønnsom å tjene på, enten poeng eller legs, på prisen på turen.
    Men er jallefall sånn jeg tjener mine poeng =)

    Stavanger Gdansk tur retur i Sas plus betalte vel ca 1380 for tur retur, og 5660 poeng.
    Finner du di gode å rimelige bilettene så inntjeningen er på topp, så kommer det ann på deg selv
     
    thecoldfish liker dette
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Legs i 2013/2014, poeng i 2014/2015. I 2015/2016 vet jeg ikke om jeg kommer til å kvalifisere med mindre jeg finner på noe, isåfall blir det nok på poeng.
     
    Last edited: 23. aug 2015
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Legs med god margin her.
    Flyr mye laveste priser så da blir det knapt EBG på poeng men EBD med tresifret antall flights..
    Heldigvis blir det en og annen ferietur også så da kommer man seg over EBG-kneika på poeng, men det spørs da om det finnes noen pensjonistgull hos SAS on 25-30 år, eller enda mer når vi kommer så langt..
     
  14. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    2 måneder før tida, flyr kun privat... :)
    Untitled-1.jpg
     
    Baldrick, Misterix, xoxoxo and 2 others like this.
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,221
    Likes mottatt:
    4,327
    Bonuspoeng:
    113
    Du hadde vel bra med legs også på en annen tråd ;)
     
    Scandi and yukho like this.
  16. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Kvalifiserer på både poeng og legs, men poeng pleier og komme først..

    Opptjeningsperioden er over 30.04.16 :oops:

    Skjermbilde 2015-08-23 kl. 20.56.11.png
     
    Scandi, Islending and yukho like this.
  17. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,221
    Likes mottatt:
    4,327
    Bonuspoeng:
    113
    Ellers er det bevegelse mot Eurobonus 3.0, og da er det fare for at statusopptjening blir forenklet til samme modell som mange andre går mot, dvs Cash. Ett poeng per krone brukt på SAS-metall.
    På en måte er jo Norwegian der allerede, og de gamle store selskapene ryktes å være på full fart inn i samme modell. Nå er vel Pandion allerede der, selv om alt er så steike hemmelig :rolleyes:
    Men det hadde jo vært spennende:
    La oss si 400.000 sølvkort, 50.000 gullkort, 10.000 Diamantkort og 2.000 Pandion. Så blir alle fordelt på årsslutt etter hvor mye spending de har. Interessant tanke eller?
     
    Larata and yukho like this.
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Ganske brutalt å ikke vite hvorvidt gullkortet kommer eller ikke..

    Pandion kan jeg på en måte se da det ikke er offisielt, men de andre er offisielle statuser og burde også ha offisielle krav.

    Ganske sikker på at dette ville medført at mange flyttet til et annet program og krediterte SK flights der..
     
    KristianSk liker dette
  19. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis vi får ett poeng pr krone så ønsker jeg det hjertelig velkommen. Da vil jeg tjene nesten dobbelt så mye poeng som i dag.

    De 3 første årene kvalifiserte jeg meg til EBG/EBD med poeng. I inneværende periode har det blitt på legs. Ca 60 legs med SAS og 30 med WF.
     
    KristianSk liker dette
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Forrige periode: 27 legs / 160.000 poeng.. Så EBD ble i all hovedsak sikret på poeng ja ;) Og mye Star Alliance
     

Del denne siden