Prioritert landing Norwegian - 8 fulle passasjerer! Tullinger på tur!

Tråd i 'Nyheter' startet av Skarven, 30. des 2018.

  1. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Hva tenker dere om denne hendelsen?

    Sitat:
    «Da Norwegian-flyet hadde forlatt Oslo Lufthavn og var kommet opp i luften, startet flere berusede passasjerer å trakassere og angripe kabinpersonalet. De klarte ikke å håndtere den truende situasjonen før en amerikansk politimann grep inn.»

    https://www.facebook.com/1780017912263379/posts/2157657394499427/
     
    Snacky, Xflipper and NoLimit like this.
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det som skiller menneskene fra apene?

    Svaret er: Rusen :rolleyes:
     
    ElinPelin and Skarven like this.
  3. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Håper virkelig de også får en giro i posten der de belastes flyselskapets kostnad for den ekstraordinære landingen, samt godtgjørelse til de forsinkede passasjerene etter standard EU-satser... Blir jo en hyggelig sum, selv om den fordeles på 8 ;)
     
    polvotten, ElinPelin, Snacky and 2 others like this.
  4. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Utrolig at ingen mediehus tar tak i denne saken. Mulig de kun har vikarer på jobb og alle nyhetssaker frem til andre nyttårsdag ligger klar til å spys ut...

    Håper virkelig dette svir for de invollverte. Har sett flere ganger at medbrakt taxfree pøses nedpå under flyturer. Er det noe regler angående dette?
     
    Snacky liker dette
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    @Bjoern In America
    Din tese er altså at det er en cover-up pga de blir beskrevet med arabisk bakgrunn.....?

    Sikkert greit å lese noen andre medier enn resett.no innimellom.
     
    Skarven and mathiasfe like this.
  6. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilken del av innlegget til @Bjoern In America fikk deg til å forsøksvis «brunbeise» nevnte forumbruker?

    Hvorfor tror du ikke det er sannsynlig at de mer etablerte mediene kan ha vegret seg for å skrive om denne saken grunnet de omtaltes etniske bakgrunn, da det er temmelig åpenbart at de selvsamme mediene regelrett hadde kastet seg over saken hvis de som ble omtalt hadde vært etnisk norske?

    Etter min mening er denne saken ekstra alvorlig, da det var såpass mange involverte slik at dette lett kunne ha hatt en langt mer alvorlig bakgrunn (som også ble antydet i nyhetssaken hos flysmart24) og derfor også samtidig desto mer interessant for mediene og befolkingen ellers selvsagt.

    Til slutt, hvordan ville du ha reagert/følt det om du selv var ombord i flyet?


    Snacky
     
    Last edited: 30. des 2018
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger ikke lese resett.no for å telle og føre statistikk. At norske medier ikke ønsker å gå ut med etnisitet eller forsøker å dysse det ned i ulike saker klarer sikkert også du å finne ut av om du ønsker. Om de bevisst ikke laget en mer omfattende sak er det ingen som kan si med sikkerhet, men hypotesen om at de kanskje valgte å ikke gjøre det pga. etnisitet er høyst plausibel.
    Hvis du mener det er en feil antakelse tenker jeg for øvrig man gjerne kam argumentere på saklig vis fremfor å benytte seg av hersketeknikk.
     
    polvotten and Snacky like this.
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Aftenposten har vel skrevet om det nå.
    Det er minst like plausibelt at mediene ikke har skrevet om dette fordi de ikke har hørt om dette før nå.
     
    Darkcho and Skarven like this.
  9. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    De omtaltes etniske bakgrunn nevnes så vidt jeg kan se ikke i nyhetssaken hos Aftenposten. Da er det vel helt naturlig at det blir spekulert i at de etablerte mediene aktivt ikke er veldig interesserte i å opplyse befolkningen om dette, nettopp pga de omtaltes etniske bakgrunn, eller hva?


    Snacky
     
    Last edited: 30. des 2018
    polvotten liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Kl 15:13 og saken ligger øverst hos Aftenposten. Med andre ord er det julestille hos redaksjonene rundt forbi i dag.

    Edit: Ble slått der:) forøvrig er det artig å få vite at det finnes kulturelle Trøndere fra forskjellige steder på kloden.
     
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Fordi det overhodet ikke er relevant med etnisk bakgrunn?
     
    wilco, FastLane, Tjo and 3 others like this.
  12. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Det må du nesten spørre Aftenposten om. Svar utbedes forøvrig på spørsmålene jeg stilte deg.

    I lys av denne sakens alvorlighetsgrad er det etter min mening åpenbart at den opplysningen er av interesse for befolkningen. Det er forøvrig vanlig at involverte personers nasjonalitet eller etniske opprinnelse nevnes i de fleste nyhetssaker som omhandler internasjonale relasjoner (unntakene er dessverre ekstremt skjevfordelt). En takk rettes i så måte til flysmart24 for å omtale saken med alle relevante fakta på plass.


    Snacky
     
    Last edited: 30. des 2018
    polvotten and Skarven like this.
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det er åpenbart relevant å oppgi etnisitet når utøver(ne) er fra Trøndelag :D
     
  14. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke vi kommer til å bli enige her. Jeg syns ikke det er spesielt interessant om det var polakker, trøndere, askerværinger eller arabere som skapte kvalme ombord på flyet. Syns ei heller det er en "opplysning av interesse for befolkningen".

    Spørsmålene dine:

    1. Innlegget til Bjoern er slettet, kan ikke referere direkte til det. Tonen var poenget.

    2. Syns ikke det er åpenbart. Leser ofte nyheter hvor det refereres til person eller verdensdel, ikke etnisitet.

    3. Veldig ubehagelig opplevelse for alle ombord vil jeg anta, uavhengig av om det var en polakk, pakistaner, trønder eller nordlending.
     
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, der tar du faktisk feil. Statistisk har Norske medier for vane å underrapporterte etnisitet i sin dekning av saker som omfatter kriminelle handlinger.
    I akkurat denne spesifikke saken kan vi som jeg skriver ikke vite det med sikkerhet fordi det blir det man innen forskning kaller «one case study», man kan ikke vite noe om ett enkelt tilfelle uten mer informasjon. Vi kan imidlertid med stor grad av sikkerhet anta det når vi ser på historiske tall. Ergo er det mer plausibelt at de visste, enn at de ikke har visst om dette.
     
    Snacky, polvotten and NoLimit like this.
  16. FlyerOslo

    FlyerOslo Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
  17. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    I teorien er jeg enig med deg at etnisitet ikke burde ha noe å si. Det er imidlertid en kjent sak at den alvorligste/mest omskrevne hendelsen med fly involvert (ja, jeg snakker om 9/11) var det en gruppe personer med en bestemt etnisitet som var involvert. Jeg tror dette sitter såpass i ryggmargen til de fleste at de vil finne en hendelse med en gruppe personer av denne etniske gruppen involvert mer skremmende, bevisst eller ubevisst
     
    Snacky liker dette
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Med fare for å ta rollen som forumpoliti. Noe jeg verken vil eller har noen rett til.

    En av de beste tingene med dette forumet er at folk er både hyggelige i tonen og rause med hverandre. Så til alle og enhver, ( og ingen spesielle) både de som har skrevet i denne tråden og til alle andre.

    La oss fortsette å ha en hyggelig tone og akseptere at folk har forskjellige meninger om tema som berører fly og reising indirekte.

    Med det ønsker jeg alle og enhver takk for 2018 og håper å få fortsette å lære, skravle og bidra litt til neste år også.
     
    Insomnia4u, lMartin, OttoL and 17 others like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    AMEN
     
    Kristian liker dette
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Det er noe annet med trøndere og det vet du godt ....
     

Del denne siden