Private Banking - øvrige banker

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 06. des 2018.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har en PB-tråd med DnB, men de er jo ikke eneste banken som tilbyr dette.

    Er det noen som har PB-program hos andre store banker? Nordea, Danske Bank etc?

    Jeg lurer på følgende:
    1. Fordeler
    2. Krav
    3. Design på kortene.
     
    CowboyDan liker dette
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Er Design på kortene viktig for deg ved bytte av bank? :)
     
    Chrisbgg and Wiolenze like this.
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Nordea mener jeg krever min. 5-10 mill i plasserbar formue mener jeg for å være aktuell for PB. Men de har et Premium-program som ligger på nivået under PB, kravene etc. finnes her https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/kundekonsepter/premium.html Priority pass, kan få mye kreditt på MC platinumkort men som ikke gir noen bonusopptjening.....
     
    SayWhat liker dette
  4. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg synes ikke kundeprogrammene er gode nok for å knytte seg til kun en bank, og tjener stort å holde dagligbank, investering, forsikring, lån, kreditt osv. separat fra hverandre. Ofte er det vel så oversiktlig også, og skulle man få gode tilbud fra konkurrenter kreves ikke like mye innsats/arbeid for å bytte.

    Synes sjelden min stemme blir hørt, men så har jeg heller ikke flere ti-talls millioner å investere. SAGA-programmet er jeg veldig skuffet over og selv om man kan benytte en til to av fordelene som presenteres, forsvares ikke noe totalkundeforhold heller. (ikke at man trenger det heller, men...)

    For min del er moderne løsninger det viktigste, som feks. at man tilbyr mobilbetaling, regnskapsfunksjoner, 3. parts tilgang for økonomistyring og slike ting.
     
    RescueMe and phileas like this.
  5. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 06. des 2018
  6. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kjenner Nordea PB fra å være med der selv. Veldig fornøyd, og langt bedre oppfølging enn jeg fikk hos DNB (antageligvis relatert til massiv utvanning med lave krav).

    Kredittkort: Man får enten 'Platinum' eller 'Black', men jeg kjenner ikke til grensen før man får Black. Forskjellen er forsikringer og antall gratis loungebesøk, såvidt jeg vet - er sikkert flere mer skjulte forskjeller som jeg ikke kjenner til. Jeg har Black selv, så har egentlig bare peiling på det fremfor Platinum, men det sorte kortet er det som gir best fordeler.

    Black har helt drøye forsikringer; 20k for hole-in-one (i golf, altså), opptil ca 34k dekket ved forsinket bagasje (5k for kortholder fra første minutt, og ytterligere 4k per person etter 4 timer), og masse mer. Sammenlignet med andre har jeg merket meg at det er en del færre unntak i vilkårene, uten å ha studert det i dybden.

    De byttet her om dagen til LoungeKey, bort fra PriorityPass (fikk mail om det i går, så relativt ferskt...). Ubegrenset bruk for Black, ikke for Platinum.

    Følger også med en concierge for Black, så langt har jeg ikke hatt noe å klage på rundt tingene jeg har hatt behov for å få løst.

    Designet er et veldig sort kort for Black (...), aner ikke for Premium.

    Men, årsaken til at jeg er kunde hos nettopp Nordea er forvaltningen av penger, kunne nesten ikke brydd meg mindre om kredittkortet. Føler meg veldig trygg, og har dialog med min "private banker" flere ganger i måneden. Ofte ved at hen proaktivt tar kontakt med meg. Jeg sover med andre ord godt i disse børsuro-tidene.

    Edit: Rettelser rundt premium/platinum misforståelser...
     
    Last edited: 06. des 2018
    DanH, TOSdude and SayWhat like this.
  7. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Kan bekrefte at det nok ser slik ut for det norske black-kortet også. Jeg har dog gammelt Nordea-design før de byttet logo, men forskjellen er minimal...
     
  8. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Blant annet :)
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    ?
     
  10. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Ved hole-in-one må du spandere en runde i baren i klubbhuset på de tilstedeværende. Kan fort bli en kostbar affære og er du forsikret tar selskapet regningen.
     
    Are liker dette
  11. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Det er litt udefinert hvordan man bruker det, man kan ta en heftig bytur også, for den del, i tillegg til å spandere på alle på klubben. Vanligvis ligger premien for slike forsikringer på rundt 5k. Ikke at jeg spiller golf, da.
     
  12. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det er lenge siden du postet sist, men kanskje andre også har noe input på dette;

    Hva ligger egentlig i forvaltning av formuen? Tar de en cut tilsvarende aktivt forvaltede fond, eller er forvaltningen inkludert mot at man plasserer millionene hos dem? Og er det noe som tilsier at det er noe bedre enn å bare ha dem i vanlige (indeks)fond?
     

Del denne siden