Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,195
    Likes mottatt:
    22,511
    Bonuspoeng:
    183
    Da må du lage 2 seperate bookinger også sende en mail til hotellet, så ordner de resten.
     
    Maggie, Travellingalf and Fleksnes like this.
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Litt ros til NC: de er alltid flinke til å skrive mailadressen direkte til hotellet i mailbekreftelsen som kommer etter booking. Da er det lett å ta opp slike spørsmål med dem etter at du har gjort de 2 bookingene online først.

    Har kombinert netter på bonus og cash mange ganger, og det går helt fint - om man avtaler med hotellet på forhånd.

    Hvis man gjør det for tett oppunder oppholdetså har jeg èn gang fått høre at jeg måtte sjekke ut og så sjekke inn igjen på et annet rom. På The Villa i DK, dette. Mens de var i NC.
     
  3. kizzaz

    kizzaz Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har/hadde årsperioden min i NCC 1 juli, nå står det at jeg har Platinum til 31 des 2022 på nettsiden etter jeg ble "resatt" 1 juli.

    Skulle ikke perioden min gjelde til neste år?
    Andre som har samme melding på Min side?
     
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Har fornyelse samme dato som deg, og det står nøyaktig det samme her. Tror ikke det er noe å bekymre seg for; hadde det vært snakk om en omlegging til å følge kalenderåret hadde vi nok fått tydelig beskjed om det.
     
  5. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Utifra forum og mine egne erfaringer kan det se ut som at hotellene ofte oppgraderer for så og nedgradere dagen før oppholdet, ble selv oppgradert fra billigste til suite for så og bli flyttet ned til deluxe nå. Når dette skjer så vil jeg tro hotellene har fått større pågang enn forventet og at de ønsker å gjøre de dyrere rommene tilgjengelig for salg?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også opplevd å bli kastet både hit og dit i dagene før innsjekk. De fleste er nok ikke inne i appen støtt og stadig, som jeg er, så de legger ikke merke til det. Men det er litt irriterende.
     
    furlong liker dette
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det er andre som ønsker å booke spesifikke kategorier og av den grunn flyttes oppgraderte gjester om til andre kategorier? Uansett kjipt å bli flyttet ned, selv om det er høyere enn det man egentlig bestilte.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper de gjerne selger en suite til noen som vil betale, i stedet for å gi den til meg som har brukt poeng for billigste rom. Det er jo ikke helt unaturlig. ;)
     
    tobeornot999 and tfo like this.
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Det er klart, men når de fortsatt har ledig på nettsiden av kategorien man nettopp ble «nedgradert» fra så virker jo det også litt rart…:rolleyes:
     
  10. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Synes egentlig det er rart at de oppgraderer lang tid i forveien når det allikevel er så stor risiko at man allikevel ikke får oppgraderingen. Burde vært håndtert dagen før.
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Får nesten aldri platinum oppgraderingen synlig i appen før dagen før, jeg. I løpet av 200+ rom siste par årene.

    Med et par unntak, men da er det gjerne i forbindelse med at jeg her trengt å kontakte hotellet pga spesielle behov som bestilling av møterom, tidlig innsjekk eller lign.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg enig i.
    Tipper det er et resultat av automatikk vs manuell behandling.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Dette synes jeg er veldig interessant. For jeg får relativt ofte synlig oppgradering i appen nesten umiddelbart. Senest her om dagen, da jeg bestilte et opphold i juni 2023.

    Men, det er også tilfelle at det ikke skjer før dagen før.
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, dette er interessant og litt merkelig.

    Jeg har slått meg til ro med at de kanskje allokererer rom manuelt først dagen før innsjekk - og da tildeler de oppgraderingen samtidig.

    Men da er det jo veldig rart når du og andre kan se oppgradering i app også før dette.
     
    Staralliance liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt avhengig av hotellet, virker det som. På noen hoteller får jeg alltid oppgradering synlig med en gang, mens andre ikke viser dette før dagen før. De har tydeligvis ulike rutiner for tildelingen. Så det kan hende vi bare ikke bor på de samme hotellene. :) Folketeateret viser alltid oppgradering rimelig raskt etter bestilling.
     
  16. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en tur på Clarion Airport Flesland i karantene i 2. etasje og det var ganske trist. Slitent rom med behov for oppussing. Ellers er maten grei, restauranten er ganske livlig med fin utsikt og ikke minst så er de i skranken effektive ved innsjekk. Sett bort fra da jeg var i karantene så er dette så absolutt bra, har vert en del på både clarion og scandic, vil si de er ganske likt da scandic generelt har litt finere rom (for en gangs skyld er scandic bedre) og bedre seng, men ellers er det litt mer liv og ikke minst finere utsikt på clarion.
     
    Spielhaug and Maggie like this.
  17. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Har erfart at dette varierer veldig fra hotell til hotell.

    Quality Airport oppgraderer omtrent alltid kort tid etter booking, har vel 95% treff der og i 4 av 5 tilfeller rett fra standard til suite.

    Clarion Stavanger oppgraderer derimot tilnærmet aldri før dagen før eller samme dag som oppholdet, og som regel bare 1 kategori opp. Ved innsjekk gjøre jeg hver eneste gang oppmerksom på dette, men de har ikke noe fornuftig svar på hvorfor det er sånn. Som regel vanker det allikevel enda en oppgradering ved innsjekk, men suite har jeg ikke fått de siste 9 gangene jeg har bodd her til tross for at det har vært ledig hver gang.
     
    Maggie and tobeornot999 like this.
  18. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Som de andre sier så varierer nok dette fra hotell til hotell. Har stort sett bodd på hotell i Oslo etter at jeg startet NCC-kjøret nå i år, og min erfaring er at Clarion Folketeateret og The Hub (noen ganger) har vært de som har bekreftet oppgraderingen raskt etter booking. Resten (Comfort Grand Central, Comfort Karl Johan, Quality 33, Quality Hasle Linie) har gjort det tidligst dagen før, og da sammen med romnummer.
     
    Maggie liker dette
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det er samme erfaring jeg har.
     
  20. Simennzz

    Simennzz Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Mulig dette er besvart før men var vanskelig å finne;

    Min far fikk nylig Platinum hos NCC, hvis han bestiller for meg (og velger bestiller for andre), får jeg hans fordeler når vi sjekker inn? vi skal en kjapp tur til København.
     

Del denne siden