https://thepointsguy.com/2018/03/qatar-new-qsuite-routes-vegas-plans/ Sida eg har utreise frå BGO så har eg jo ein våt draum om at det her er snakk om Bergen Det ville plutselig gjort alle Qmiles ekstremt mykje meir verdt for min del. Men, eg er nok redd for at GOT er den mest naturlege destinasjon. Ordlyden derimot, "gateway", fekk meg til å spekulera i om dei vurderer å nytte CPH som ein gateway og ha split-flights til f.eks. BGO, SVG, TRD og GOT. Dette hadde også vært ei løysing eg kunne levd svært godt med.
Eller bare et utsagn for å få litt publisitet. De har jo pratet om nye ruter til et par steder som aldri har blitt en realitet, for eksempel San Fran og Malaga.
De flyr jo allerede til ARN, CPH og OSL. Det naturlige må være at de åpner den nye ruten til verdens vakreste by .... hvor ellers??
Jeg tipper Bergen. Mulig noen i Emiratene uten lokalkjennskap har blingset med et bilde som skulle være bryggen?
Bergen kalles jo Gateway to the Fjords.. Så jeg tipper Qatar kommer til Bergen! Ligger 14 kroner og 50 øre + en bug i potten.. C
Dette ligger inne på siden deres nå, men slik det fremgår i teksten er det ikke snakk om direkteflight. Mulig dette er gammelt nytt, men finner ikke noe om andre aktuelle byer.
Da er det vel egentlig bare et spørsmål om det er SK eller DY de skal ha codeshare med. En rimelig solid nedtur når du kommer fra QR C er det jo uansett...
Tilslutning fra BGO til OSL og videre med QR på sammenhengende billett har vært mulig ganske lenge nå.
Jeg tipper de har sett såpass stor pågang for å oppleve Vestlandet med denne muligheten, og at de nå ekspanderer med en direkteflight.. De har så enormt feed nettverk i Østen, og Vestlandet har enormt mye turisme fra denne verdensdelens voksende middelklasse.. at her begynner jeg mer og mer å ha troen på at dette faktisk skjer.. Men fortsatt helt sinnsykt om det faktisk skulle skje! C
Tipper Gøteborg, Utenom hovedstedene er det største metropolen i skandinavia med ca dobbelt så mange innbyggere som Bergen. Eller Billund som mer eller mindre dekker hele Jylland.
Betydelig større ja. 650’ i byen, 980’ i Stor-Gøteborg mot 280’ i Bergen. Gøteborg er nesten som Oslo, og med Svenske veier har de også et betydelig catchment område. Litt mindre turisme per capita enn Bergen, men endel internasjonalt næringsliv har de også.
Gøteborg var riktig! https://www.qatarairways.com/en/pre...ress-releases&CID=SMALL0678502232000000001105