Fikk akkurat denne på mail fra SAS. Er ikke de lovpålagt å refundere innen 3 måneder? Vi har ikke glemt deg. Coronavirusets utbrudd og de omfattende reiserestriksjonene har resultert i at flere tusen flyavganger er blitt avlyst. Det betyr at vi har mottatt mange søknader om refusjon, også din. Hver enkelt refusjon håndteres individuelt og den store mengden saker vi behandler medfører dessverre at ventetiden i øyeblikket er altfor lang. Det beklager vi. Og vi gjør alt vi kan for å fremskynde denne prosessen, men det kommer til å ta tid. Vi ønsker deg en god sommer.
Fikk også denne for litt siden. For min del har jeg ventet i 2,5 mnd. og er glad jeg ikke har mer enn 1600kr utestående... Må si jeg virkelig føler med de som har mange titalls tusen utestående og muligens ikke har anledning til å dra på annen ferie i Norge da pengene som skulle gå til ferien blant annet er låst hos SAS med flere.
Trist for dem som er helt avhengig av disse pengene for å kunne finansiere ny ferie. Har selv ca 10k tilgode og har ventet over 3 mnd. Fint av SAS og sende en kort e-post med info men samtidig helt utrolig at de ikke klarer å estimere hvor mange mnd dette vil ta. Jobber selv med en del store økonomisystemer og syntes bare det er helt utrolig at dette ikke kan gjennomføres automatisk. Har samtidig en stor forståelse for den krisen flyindustrien i disse tider befinner seg i. Syntes det hadde vært mer «ærlig» av SAS og heller informert at dette vil ta mange mnd grunnet selskapets likvide situasjon.
Fikk samme selv. Har vel litt over 12k tilgode, litt ulike tidspunkt for kansellering. Kjøper heller ikke forklaringen at de ikke rekker å gå gjennom dette fortere. Det er i hvert fall ikke eneste forklaringen. Likviditeten er vel ikke der at de klarer å betale tilbake noe raskere. Slik sett så er jo våre penger et kjempegunstig rentefritt lån.
Samme her...Fått for en reise, mangler skatter og avgifter 1 bonus reise+1 PP, bedt om Voucher på 2 reiser, venter på bedre dager...
Fikk mail fra Berg Hansen i dag, og der sto det svart på hvitt at SAS trenerer alle utbetalingene med vilje for å redde likviditeten. Det var visst ingen SAS-refusjoner hos Berg Hansen som var behandlet ennå
Synes også det er utrolig at de ikke kan refere til en bookingreferanse. Hadde fire bestillinger hos SAS og har fått refusjon for to.
Venter også på refusjon for skatter og avgifter på to bonusturer på omtrent samme beløp for to reiser kansellert den 15.mars. For meg nesten et uvesentlig beløp og etterlyste ikke pengene før denne uken (rett før denne e-posten). Trenger heller ikke disse pengene og smører meg med tålmodighet. Det er viktigere for meg at SAS overlever og at de 400k+ poengene mine fortsatt er brukbare etter dette!
Passerer nå i dag 4 måneder for en kansellert business billett her. Det var vel sagt fra SAS noen ganger at Mars billetter skulle refunderes senest i løpet av Juni da..
Syns det var ok med denne eposten, jeg har ikke så mye utestående, og har uansett bare voucher tilgode - men skjønner det er fortvilende for de med store beløp.
Gikk lei av å vente så jeg kontaktet Amex og de refunderte i løpet av to arbeidsuker på grunnlag av kopi av bestillingen og bekreftelse på refusjon fra SAS.
Gjorde det samme. Reklamerte på at prosessen har tatt for lang tid, så hele beløpet ble kreditert et par dager senere. Spent på om SAS vil kreve tilbake deler av beløpet da billetten i utgangspunktet ikke var kansellerbar og reisen ble kansellert før SAS eventuelt kansellerte reisen (usikker på om flyet faktisk gikk eller ikke)
Du gjorde chargeback på hele beløpet når du egentlig ikke har gyldig krav på annet enn skatter og avgifter?
Ting tar tid.. Har reise fra Da har du iallfall fått tilbake. Kansellerte reise 14 mars, enda ikke hørt noe..Venter også på en reise for 14 april. Så ting tar tid..
Jeg fikk bekreftelse på refusjon via chat-en. Sendte dem en melding og sa at jeg trenger en bekreftelse på hvor mye jeg får i refusjon sånn at forsikring kan dekke resten. Fikk mail med referanse nummer og beløp jeg har utestående til refusjon på noen få minutter.
Hm.. Har bedt om det selv men bare fått beskjed om at jeg ikke får noen bekreftelse før de faktisk refunderer..