Hei hei Jeg skal ta meg en litt lenger reise nå om noen uker og klarer ikke å få hodet mitt rundt å regne ut poengene jeg får. Bestilte vanlig økonomi, men så tilslutt at jeg endte med den kjipe L-klassen Bestilt med Lufthansa, 3 flyvninger hver vei. Oslo - Frankfurt, Frankfurt - Houston, Houston - Fort Walton Beach. og vice versa tilbake. Blir 6 471 miles hver vei; 12942 miles totalt. Utfra regningen min blir det bedrøvelige 3235 poeng på L-klassen sin 25% sats. Men jeg har SAS gullkort, så blir det da 50%, istedenfor 25% basis? Har aldri regnet noe særlig på poeng da jeg vanligvis bare flyr innen Europa. Noen kloke hoder der ute?
Du får 125 på hvert OSL-FRA leg. FRA - IAH - VPS rundes opp til 5800 miles hver vei, totalt 11 600. Da blir regnestykket 250 + (0,25 * 11 600), som gir 3 150 poeng totalt. Og du får dessverre ikke gullbonus.
Takk for den kjappe hjelpen dere, ble jo trist lite men. Jeg får vel kjøpe meg en gin eller noe for poengene
Jeg fløy OSL-FRA-HOU på 25% opptjening i November 2016. Kan bekrefte at det ble bedrøvelige 1450 poeng på konto (125 + 1325).
Når man først skal fly så langt i Eco så er ikke LH i a380 det værste man kan fly. Husker ikke hvordan servering det var etc, men jeg var ikke fullstendig kake når jeg landet.