Rekker jeg å få statuspoeng innen fristen?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Magman1, 30. juni 2024.

  1. Magman1

    Magman1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Jeg trenger 17.000 statuspoeng for å gå fra EB Sølv til gull. I den forbindelse tenker jeg å oppgradere fra SAS Amex Premium til Elite. Vil jeg rekke å få tilført poengene hvis jeg bestiller oppgradering i dag 30.06.2024?

    Her er det jeg har å forholde meg til av frister. Er det opptjeningsperiode jeg skal ta utgangspunkt i?

    KVALIFISERENDE PERIODE
    01/08/2023 – 31/07/2024
    UTLØPSDATO FOR MEDLEMSNIVÅ
    31/10/2024
     
  2. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det bør gå fint. Mulig du vil slite etterfølgende år fordi Amex pleier å sende ut statuspoeng 3 uker etter årlig fornyelse, men det får bli et 2025-problem. Men du rekker det nok fint i år. Fristen din er 31.7.2024.
     
    Magman1 liker dette
  3. Magman1

    Magman1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Takk! Så de 20k poengene man får ved bestilling utbetales med en gang?
     
  4. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,289
    Likes mottatt:
    2,255
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mener du her? Kommer ikke poengene på samme dato hvert år?
     
  5. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,654
    Likes mottatt:
    4,003
    Bonuspoeng:
    113
    Dette skjønte ikke jeg heller. Tok riktignok 5 mnd eller noe første gang (masse kuk i computeren), men deretter har jeg fått på nøyaktig samme dag hvert år, helt uavhengig av faktureringsperiode. Og det er vel ikke noe som heter "årlig fornyelse"?
     
  6. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått dem på litt forskjellige tider med noen ukers variasjon. I 2022 måtte jeg etterlyse dem og da fikk jeg til svar at statuspoengene kommer tre uker etter årlig fornyelse for kortet. Det stemmer sånn ca med når jeg fikk mine i år også.

    Altså: jeg fikk kortet siste uken i mars og pleier å få statuspoengene ca midt i april hvert år.
     
    NoLimit and Nordlands like this.
  7. Magman1

    Magman1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Men poeng som tildeles ved bestilling av nytt kort, vil de komme med en gang slik at jeg rekker fristen 31.07 som er utløp på min kvalifiseringsperiode?
     
  8. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det burde gå helt fint. Poengene kommer rett etter innvilgelse av kortet.
     
    Magman1 liker dette
  9. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,289
    Likes mottatt:
    2,255
    Bonuspoeng:
    113
    Skitt pomfritt. Min "syklus" er relativt tett opp til periodeslutt (ja, jeg er en av dem), så 3 uker kan bli svææært tight. Skal vel klare meg til nøds uten, men kjipt å måtte brenne av ekstrapoeng for å krysse grensen.
     
  10. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    480
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk Amex Elite i august for noen år siden, og fikk statuspoeng umiddelbart inn på Eurobonus-konto (i sekundet jeg "signet opp"). Neste år kom statuspoengene i midten av november. Jeg undersøkte mange ganger med kundeservice, som hele tiden hadde ulike forklaringer for hvorfor statuspoengene ikke kom i august, på årsdagen. Kundeservice kunne etter hvert informere om at statuspoengene kom i november, men jeg fikk aldri en ordentlig forklaring på hvorfor. Jeg ga til slutt opp og sa opp Amex-kortet.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,057
    Likes mottatt:
    33,335
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke lurt å bruke computeren til den slags :p
     
    Rscott liker dette
  12. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg husker ikke eksakt dato for når jeg bestilte kortet, men jeg vet at jeg fikk kortet tidlig i mars for det kan jeg se fra noen hotellbookinger. Ser at jeg rotet litt med årstallene for det må ha vært i fjor det ble litt tight med tid, men jeg har fått statuspoeng følgende datoer:

    2024-03-25 Status points from Amex Norway Reward | Points Earned 20000 Status Points
    2023-04-27 Status points from Amex Norway Reward | Points Earned 20000 Status Points
    2022-03-25 Status Points | from Scandinavian Airlines System 20000 Status Points

    Jeg har utløp på opptjeningsperiode 30.april, så velkommen i tight-klubben.
     
    The_Dude liker dette
  13. Magman1

    Magman1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Kan bekrefte at jeg fikk poengene dagen etter bestilling. Så gjenstår det å se når jeg får poeng neste år
     
    Sykkelthor liker dette
  14. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    1,673
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått på nesten nøyaktig samme dato hvert år - får jeg dem tre uker etter i år, så jubler jeg, for da har jeg gullkort mye tidligere i ny opptjeningsperiode.
     
  15. GUA

    GUA Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    28
    Her skurrer det hos meg... Jeg oppgraderte til Elite i november -23 og fikk nesten umiddelbart 20 000 poeng. I feburar fikk jeg også 20 000 status points fra AmEx og det passet fint siden jeg har opptjening Januar-Desember. Så er spørsmålet om jeg mottar nye 20 000 i november/desember....? Har tidligere vært Elite - og det er mulig det har noe med saken å gjøre?
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,057
    Likes mottatt:
    33,335
    Bonuspoeng:
    293
    Det har absolutt noe med tidligere elite å gjøre. Evt så «konsoliderer» de med når man går inn på ny termin, jeg vet i oktober.
     

Del denne siden