Reparere Rimowa.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bor_i_en_koffert, 10. sept 2018.

  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Et søk på «reparere Rimowa» gir null treff på forumet.

    Er vi så dekadente at det er helt uhørt å reparere, eller er det søkemotoren som spiller meg et puss?

    Uansett; jeg har fått slått av et hjul på min forholdsvis store Rimowa, og da jeg viste bilder av skaden til den søte damen i Rimowabutikken i Lisboa i forrige uke, kunne hun forklare at skaden ville dekkes av garantien, og det var bare å ta med kofferten, så ville hun sende den inn for reparasjon.

    ....men kofferten var i Norge.

    Det finnes ingen «Rimowa flagship store» i Norge, men er det noen utsalg som tilbyr en slik service her på berget?

    /bor_i_en_koffert
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Husker det var en her på forum som nevnte at han tok kontakt med Rimowa selv og fikk hjul tilsendt som han skiftet selv.

    Jeg for min del dro til Hamburg(kombinert med MR) og byttet en litt vanskelig lås hos Klockmann. Leverte inn på ettermiddag og hentet på formiddagen dagen etter. Prisen: litt over 20 Euro.
     
  3. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor i landet bor du? Har vært i samme situasjon, og den eneste plassen jeg fant ut at de reparerte var hos Aagård i Trondheim, men det er over 1 år siden. Usikker om de fortsatt reparerer, grunnet at LV har kjøpt opp Rimowa, som har begrenset markedet en del.
     
  4. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Søkemotoren er ikkje heilt den enklaste å ha med å gjera, men berre send melding på [email protected] og dei hjelper deg videre. Det finnes også plasser som reparerer kofferter som Rimowa har godkjent.
    Eg var i kontakt med [email protected] når eg skulle oppgradere min lås til ein TSA lås, og fekk fantastisk god hjelp!
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Rimowa repareres ikke i Norge lengre, hadde en koffert selv som ble ødelagt. Var en på Evje som håndterte de offisielle reparasjonene.
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk tilsendt låser og hjul ved behov. Tok kontakt med nettsiden, opplyste serienr etc.

    Veldig lett å bytte deler på kofferten, hjul tar maks 5 min, inkl å finne frem verktøyet.
     
  8. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hei og takk for gode svar.

    Bag.no avslutter sitt forhold til Rimowa, ettersom Rimowa går over til å kun selge kofferter via sine egne butikker.

    Damen hos Bag.no var likevel behjelpelig og ville gjerne bistå.
    Foreløpig har jeg sendt inn bilder etc til hello-mailen oppgitt av @ValdresBjarne.

    Publiserer her når jeg får svar.

    /koffert.
     
    Henrik liker dette

Del denne siden