RETTIGHETER VED STREIK STAR ALLIANCE

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robamu, 03. nov 2015.

  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Ser det muligens går mot streik i Luftahansa til helgen og jeg skal selvfølgelig ut å reise med dem da...
    Hvilke rettigheter har jeg som EBG eller som følge av lufthansa er medlem i star alliance?
    Booket om kostnadsfritt til et annet selskap i SA?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer litt på det samme, hva hvis du har "kjøpt" billett for poeng. Hvordan stiller du deg da?
     
  3. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Mener du har rett på og bli ombooket men det kan jo ta flere timer på grunn av mangen tusen som skal på utfarten. Det eg ville gjort er og prøvd og avbestilt den turen eller noe og booket via annet selskap (SAS) eller noe,
     
  4. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    er nok ikke mulig å avbestille turen på nåværende tidspunkt å få refundert prisen. Som det står nå får jeg bare møte opp tidlig på gardemoen å håpe det løser seg. (det beste er om streiken utgår såklart)
     
  5. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Du får gjøre det :) Lykke til! Siden du er EBG vil dem nok prioritere deg litt mer og.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktignok en del år siden, men jeg var da i samme situasjon. Ringte SAS og spurte pent om ombooking for å unngå de streikende. Det fikk jeg, billetten var i utgangspunktet ikke mulig å endre.
     
  7. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg spurte på sas chatten, som vanlig veldig lite behjelpelig der. "møt opp i god tid"
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    aldri spørr om noe på sas chaten.. hvis du får et svar er det veldig ofte feil.
     
  9. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ble rammet av streik hos Lufthansa i 2014. Skulle fly SVG-FRA-YYZ-MIA med LH og AC. pga streiken kom vi oss aldri til Frankfurt, og istedenfor å reise lørdag som planlagt måtte vi vente til mandag da neste fly med LH gikk mellom SVG og FRA.

    Vi prøvde å få booket om via LHR og CPH med SAS, men det gikk ikke. Kunne ikke bytte flyselskap på første leg ifølge Kilroy som billetten var booket igjennom. Gikk glipp av to forhåndsbetalte netter på hotell i Miami, ganske kjipt.

    Det var forsåvit en ganske interessant runddans imellom AC (Hele reisen var på AC flightnr) og Kilroy, begge henviste til den andre, og ingen viste noenting.
     
  10. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble ombooket til et SAS fly via Bergen. Så helt topp. Endte opp med flere EB poeng og kom tidligere frem til Manchester enn opprinnelig reise som var via Frankfurt. Ser ut som streiken er over og at det blir Lufthansa hjem til Oslo i kveld
     
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Da var undertegnede rammet av streiken i lh. Kommer ikke gjennom på tlf, men har fått byttet på nett. Problemet er at det kun var ledig i first flex(f) mens jeg er booket i f restricted(a). Kostet meg ca 20000 å booke om.
    Spørsmålet mitt er om jeg får tilbake de pengene? Det står på lh.com at man kan booke om gratis, men kun i samme booking class. Hva tror dere med litt kjennskap til slikt? Regner med jeg får tilbake pengene, men man vet jo aldri
     

Del denne siden