Rimowa er så 2010, hva nå? (Håndbagasjetråden)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Christian, 03. april 2015.

  1. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har akkurat prøvd en Bergans Metro (32 liter) som håndbagasje og dagsekk. Synes den fungerte veldig greit, er svært behagelig med justerbar rygg uten å se altfor tursekk ut. Et stort rom med PC-lomme og plass til kamera osv., samt to mindre lommer med bur hvor det er plass til lommebok, nøkler, pass og slikt. To lommer med glidelås på på siden hvor du lett får plass til 2x 0,5 vannflasker. Helt ok pris; 1100,-

    https://www.bergans.com/catalog/gear/backpacks/school-packs/Metro-32-L

    IMG_0789.jpg

    EDIT: ikke fullt så hipt som Dapper, men funker læll ;p
     
    Johnnie_Walker and Icarus like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Var inne og kikket på den sekken hos Dapper. Litt stor for mitt bruk, men lillebroren til den sekken så absolutt ikke dumt ut!

    Edit: post nr 1000! Wohoo!
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Top-of-mind anbefaling: Arc'teryx ARRO 22. Super kvalitet og funksjonalitet. Denne kommer du til å bli glad i og beholde i 10 år.

    arcteryx.com/no/en/shop/Arro-22-Backpack

    Tynnere, lettere dagssekker betyr lavere kvalitet, beskyttelse og er mindre behagelige å bære. Simple Rule. På mange mindre sekker kan du fjerne ryggplaten/stengene og allikevel ha en bra sekk (men fornuftig å beholde om du skal bære Notebook eller Tablet).

    Se også på modellene til Osprey.


    [​IMG]
     
    TigerTravel, Henrik and Icarus like this.
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Upsaker and Icarus like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har Rimowa for de gangene jeg skal ha med masse bagasje (være lenge borte). Som tidligere nevnt bruker jeg stort sett min gode gamle Mikke Mus-sekk som håndbagasje, da denne også fungerer fint som dagstursekk på reisemålet.

    I tillegg har jeg en finfin sak fra Venque, som dekker ganske mange av mine behov på helgetur. Den kan brukes som koffert, skulderveske og ryggsekk, og har en masse små rom til alt dilldall man tar med seg på tur.

    https://www.venque.com/collections/briefcase/products/briefpack-black
     
    Johnnie_Walker and Icarus like this.
  6. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk alle sammen! Veldig mye fint her, og dere traff blink med tanke på hvilken type sekk jeg ser etter. :)

    Veldig godt poeng Ida, jeg tror jeg nok er en smule mer svaiete enn gjennomsnittet, så det er nok greit å få prøvd på ting også - eventuelt være sikker på at jeg har muligheten til å sende den tilbake om noe bare ikke funker for meg.

    Jeg satser på å få kjøpt noe senest innen utgangen av September, så jeg skal passe på å gi en update på hva jeg går for!
     
  7. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg røyk på anbefalingen om Arc'teryx Arro 22 tidligere. Den er ikke utprøvd i alle situasjoner enda, men hittil har jeg lite negativt å utsette på den.

    Kengurulommen er flott til diverse småting på fly, og legger du sekken på ryggen åpner den seg godt og gjør det lett å finne ting. På tur er den ideell til snacks, en vindtett jakke og andre småting du vil ha noe beskyttet fra elementene, men allikevel raskt tilgjengelig uten å åpne hovedrommet.
    Dette er kanskje en av funksjonene jeg har likt best.

    Merk at det er en ganske smal og høy ryggsekk med de begrensninger det medfører til pakking. Det er ikke vanskelig å pakke og de fleste ting går fint oppi, men greit å være hvis du unntaksmessig skal frakte spesielle ting. Til daglig bruk har jeg ikke hatt problemer.

    Vurderte også en del Osprey-modeller fra 20-25 liter, og det er mange spennende modeller i det segmentet. De fleste har imidlertid mer turpreg over seg, med de fordeler og ulemper det har. Jeg savnet f.eks. mulighet til å feste gåstaver på min et lite øyeblikk på tur, og den midlertidige løsningen ble med to karabinkroker - som fungerte overraskende bra. Flere av Osprey sine sekker har imidlertid dette allerede, så hvis det er viktig er det et moment å ta med. Jeg ønsket en mer nøytral sekk, så det veide høyere.

    Ellers er jeg imponert over vannbestandigheten. Ikke antydning til at det var vått på innsiden etter en god time med hagl og regn, men dette er kun etter noen måneders bruk - kan være at det blir verre med tid og bruk.

    Alt i alt veldig godt fornøyd.

    IMG_5059.JPG
     
    Last edited: 27. juli 2017
    Edvard, Upsaker and Icarus like this.
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Sportsnett har 25% rabatt på en rekke sekker denne helgen. Flotte folk i butikken som kan sakene sine, og utvalget inkluderer blant annet Arro 22 som nevnt over.

    https://www.sportsnett.no/kampanjer/utvalgte-sekker-25-470?side=2

    Også gode priser på Osprey Stratos 24 og Talon 22 for sekker med litt mer intern organisering og bra løsninger for dagstur. Arc'teryx Blade er også med på salget og er mer nøytral, businessorientert sekk.
     
    RescueMe and Edvard like this.
  9. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 11. aug 2017
  11. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt Trakdot i 3-4 år. Fungerer utmerket!
     
    Edvard liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en slik SLICKS Suit25 som fungerer fint for småturer.
    Det er i utgangspunktet en sekk som er begrenset for sykkelturer til/fra jobb.
    Plass til dress (suiter kan tas ut), sko, pc og dokumenter samt noe småtteri.
    Har regntrekk, og stroppene kan pakkes inn så den kan bæres (nesten) som en koffert.

    Min har reist mange timer rundt i verden og har gjort seg greit.

    https://slicks.com/chf_en/backpacks.html

    Den ser ut til å ha blitt litt oppgradert siden jeg kjøpte min for par år siden.

     
    Petter B-C, Logiflyer and Edvard like this.
  13. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    For å konkludere "Icarus trenger sekk" storylinen: jeg ble mer fristet enn jeg trodde jeg kom til å bli av den kule håndbagasjen, og fantaserte meg langt inn i verdenen av "om jeg kjøper denne kommer jeg aldri til å sjekke inn bagasje igjen", men jeg tvang meg tilbake til den opprinnelige tanken min, altså en sekk som ikke primært skal pakkes i, men som skal brukes til dagsturer med base i hotell o.l.

    Jeg Googlet litt rundt de forskjellige alternativene i tråden, og til slutt ble det Arc'teryx Arro 22 som stakk seg ut av mengden. Jeg stakk innom Sportsnett i dag. (Takk for tipset om den butikken, @Henrik! Veldig mye snadder der inne, jeg kommer helt sikkert til å dra tilbake.) Jeg prøvde på en del sekker siden jeg var der, og det var noen Osprey-modeller som jeg også likte veldig godt, men da jeg etterhvert prøvde dem med litt vekt i seg ble Arroen noen hakk mer komfortabel å ha på seg, og jeg gikk for den. Selv om det ikke var prioriteten bak dette kjøpet sp er dette nå også den beste sekken jeg har til skiturer, sykling i regn, og tur i friluft, og det skader selvfølgelig ikke det heller!

    Siden det virket litt trist å ha en helt ny sekk som var tom stakk jeg ned gaten til Power og kjøpte noen greier å fylle i den, siden DNB er såpass omtenksomme at de tar 20% av regningen i dag.

    Tusen takk alle sammen! Nå får jeg se hvor lenge jeg klarer å holde meg før jeg begynner å jakte på den ultimate håndbagasjen, som et supplement til denne daybaggen. :)
     
  14. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, mitt navn er Kristian og jeg har en håndbagasjefetisj.

    Bestilte ny sekk nå, nok en gang fra Aer, denne gangen en Flight Pack.

    Har som tidligere nevnt allerede en Travel Pack som jeg er svært fornøyd med. Om jeg skal bort et par dager tar jeg kun denne og ingenting annet.
    Jeg har også brukt den i det daglige, frem og tilbake fra kontoret o.l., men til dette er den egentlig i overkant stor og det er her Flight Pack kommer inn.

    6C0E92C4-AFBB-4305-B9A4-BC5D7BC16246.jpeg
     
    Last edited: 09. okt 2017
    rota, Petter B-C, view and 6 others like this.
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Helt gull! Akkurat det jeg har lett etter. Kjøpte en av hver.

    Til salgs:
    Mye brukt TravelPro håndbagasjekoffert og en "merkeløs" polsk ryggsekk (med ødelagt glidelås). :D
     
    KristianSk liker dette
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har du noen håndtak igjen til glidelåsen?
    Min hatt mistet alle og det plager meg litt...
    Men nå har jeg skiftet til en salsa :)
     
  18. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Edvard liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fin den, bare pass på at du ikke blir seende ut som en PwC/EY/Deloitte nyansatt som akkurat har fått utlevert jobb-PC og matchende bag på Bjørvika.

    De er like non-rock'n roll antrukket som Bibel-sales gjengen. Men jeg liker konservativ, minimalistisk, ren design.

    Her er lillebror: carryology.com/bags/thule-subterra-travel-backpack-34l-drive-by
     
    Last edited: 08. des 2018
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    bag-to-life.com har noen morsomme vesker for bonusnisser og andre flyinteresserte.
    [​IMG]
    Skinnveske laget av tidligere flyseter:
    [​IMG]
     

Del denne siden