San Fransisco i Mars

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Mortenb, 15. des 2019.

  1. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Skal en uke i San Fransisco i begynnelsen av mars. Har fly premium nivå 100 000. Sitter å vurdere om det er verdt å bruke bonus poeng til å oppgradere turen til business for å kjøre komfort, eller om eg bruke turen til få mest mulig inntjenning på nye EB poeng (jobben dekker sas go billetter for turen). Noen anbefalinger?
     
  2. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    FlyPremium er ikke verdt noe på en betalt tur, og go gir særdeles lite opptjening.

    Enten må du oppgradere for penger eller poeng. Å oppgradere for poeng er litt spooky da det er annonsert at man ikke vil få poeng for ny klasse når man gjør dette, men ingen vet helt når det trer i kraft.
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Så lenge jobben dekker go må du jo da betale evt mellomlegg til plus eller biz selv.
    Kjøper du det med en gang blir det vel krøll med bilaget til reiseregninga vil jeg tro...
    Så da har du to muligheter. Enten å legge inn bud på oppgradering med cash eller poeng, eller å kjøpe oppgraderinga på flyplassen. Begge deler krever jo at det er ledige plasser i ønsket klasse. SFO er en veldig businesstung destinasjon, så trangt om plassen på mange av avgangene. Så om å fly go er uaktuelt hadde jeg ikke tatt sjansen på å by på oppgradering, for det gir deg ingen garantier.

    Og som skrevet over her, fly premium gjelder kun på rene bonusbilletter og betinger så klart at det faktisk er ledige bonusbilletter på flighten. Og der er SFO vanskelig.....
     
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du kjøpe billetten selv og gi dem kvitteringen senere?
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Om du vil sikre oppgradering med en gang etter bestilling er det såvidt meg bekjent kun to alternativer:
    1) British Airways - Kan ringe inn og forhøre deg om oppgradering fra eco til prem-eco, men prisingen er høyst varierende. Om du har en del avios liggende kan du oppgradere med en gang
    2) Norwegian - Her kan du betale differansen mellom det du betalte og det som de skal ha for LGW-SFO i premium kabin. Da har du jo allerede kjøpt eco som jobben betaler, og så tar du mellomlegget til oppgraderingen selv.

    Med SAS er det, som nevnt tidligere, ikke like enkelt. Du kan selvfølgelig betale for oppgradering, men det gjøres over skranke når du sjekker inn/ved infosenteret. Erfaringsmessig er det derimot uforholdsmessig dyrt ettersom SFO er en ekstremt premium-tung rute.
     
  6. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takker for gode innspill. Planen er egentlig å spare opp poengene til en tur med kona, så kanskje eg bør bruke turen til å samle opp flere poeng, og heller svi de av på en annen tur med ho. Trur eg skal få overtalt jobben til å dekke Sas Plus smart billett en veien og en SAS Go Pro andre veien. Då er det mulig å hente inn 13000 basis poeng. Basert på planlagte jobb reiser fram mot sommeren så vil eg innenfor gjeldene kvalifiseringsperiode sitte igjen med 33600 basis poeng til sommeren og ca en 200 000 EB poeng. Har allerede SAS Eurobonus Premium kort. Er det noen som kan tipse meg om en tråd der eg innen 6mnd kan hente inn de 12 000 siste Basispoengene eg treng for å få gullkort?
     
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Får du bestille selv og sende inn kvittering for refusjon uten å måtte legge ved boardingkort som bevis på at du har reist på den bestillingen? I tilfelle bestiller du reisen dobbelt, i go og pluss. Så avbestiller du go reisen innen 24 timer, men sender inn kvitteringen for den billetten for refusjon og reiser på pluss billetten. Da dekker jobben go prisen og du betaler resten.

    Ev kan du avtale at jobben dekker go prisen imot en screenshot av go / pluss prisen fra hjemmesiden.
     
    Mortenb liker dette
  8. Mortenb

    Mortenb Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe.. hørtes veldig kreativt ut! Eg slepp å legge ved boardingkort ja.
     

Del denne siden