SAS Café Lounge åpnet i dag på Trondheim Lufthavn

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henning, 27. april 2015.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Dårlig at de ikke serverer alkohol :(
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det burde være likt på innenriks. Når de først har det på OSL (som overrasket meg), burde de også ha det på TRD.
     
    Misterix liker dette
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Karsk?
     
    RoadKing, tommy777 and Travelmate like this.
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    De hadde jo kaffe, så da blir vel løsningen å ta med seg 100ml med heimert ;)
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg antar dette skyldes at loungen er ubetjent, og da kan det jo ikke serveres alkohol. Er ikke sikker på om det hadde kunnet bli det i utgangspunktet heller, ettersom det ville gjelde innenriksreiser, slik spørsmålet om gratis drikke til EBD har vist.
     
  8. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
  9. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det dreier seg vel heller om at man ikke kan kombinere salg og det å gi bort alkoholholdige drikker, det vil komme i konflikt med bevilgningen man må ha, innenlands. Om jeg har forstått det rett.
     
    SASDC8 liker dette
  10. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt. I Norge er det per Norsk lov ikke lov å gi bort alkohol (ei heller er det lov med typ Happy hour etc.). SAS har kommet seg rundt denne regelen ombord i Plus ved at man inkluderer en alokoholholdig drikke i prisen av biletten, og dermed har hver enkelt passasjer i Plus betalt for den når de booket billetten. Hvordan de kom seg rundt loven i innenlandsloungen på OSL er jeg mer usikker på, men regner med at det har noe med transfer til utlandet å gjøre.

    Cafe konseptet er ikke lounge, men som navnet tilsier en cafè med kaffe, te, vann, brus og enkel matservering.

    Side note: De tør vel ikke gi trøndere gratis alkohol på flyplassen :p
     
    Last edited: 27. april 2015
    Bjartne liker dette
  11. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Var innom en tur i dag tidlig. "Matserveringa" består av hveteboller, kjeks, gulrøtter, brokkoli og litt frukt. Kaffe, te, juice og vann var det de hadde å by på av flytende.

    Forøvrig var det betjent inngang i stedet for automatsluser som på Gardermoen.
     
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    4,294
    Bonuspoeng:
    113
    Og i dag installeres neste steg: automatisk adgangskontroll. Tror de virker rimelig bra nå?
    image.jpeg
     
    LN-FHU liker dette
  13. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Var der i går, selv om loungen var stapp full (sølvkort bonanza?) så stod han i adgangskontrollen å surfa på nettet. Satser på at SAS får brukt de til andre oppgaver heretter.
     
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    15. januar, ja.
     
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    4,294
    Bonuspoeng:
    113
    Bollebua her i Trondheim begynner å bli bra innkjørt nå, men fortsatt litt hikkup fra tid til annen. Når jeg kom her nettopp skulle jeg for en gangs skyld med KLM, men måtte innom bua for dosen med kanelsnurrer. Etter alle brev og websider skulle EBP smette rett inn bare med å dra kortet. Men dengang ei: "ACCESS DENIED" i skrikende røde bokstaver. Hun i skranken (kan vel ikke kalle pene, blonde 25åringer for Drager?) dro frem permen og fant grunnen: man må ha en billett. Ja, rett og slett et boardingkort på en eller annen flight. Trenger ikke å være Star Alliance. OK! Enkelt. Jeg drar frem KLM boardingkort som hun da prøver å scanne på tre forskjellige steder mens alt bare piper, og rødteksten formelig spruter ut av alle display. Til slutt gir hun bare opp og trykker på knappen som slipper meg inn.
    Jaja, sånn går nu dagan.
     
  16. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    4,294
    Bonuspoeng:
    113
    Update 1: fortsatt samme greien med KLM og Pandion, men har lært hvordan ting virker. Og dessuten er det vel ikke noe stort problem å snakke med en fager solstråle sånn på morgenen?
    Update 2, og dette er revolusjon: matutvalget er triplet!
    Tidligere hadde de enten hveteboller eller kanelsnurrer. Sjekk utvalget nå:
    image.jpeg
    Alle de derre Concorde-loungene kan ta seg en ... Bolle.
     

Del denne siden