SAS kutter tilgang til 3. parts lounger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av view, 16. des 2016.

1. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Eddie47 and Travellingalf like this.
  2. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ble ikke mye klok på dette?? Dette burde også hangar.no ryddet opp i, for når SAS sier at de ikke skal stenge 24 lounger, men kun 7 lounger, og deres egen liste som ligger på deres nettsted viser 42 lounger + de 5 i USA/Asia, så skaper jo det bare masse forvirring.
    Vi må anta at listen som ligger her er den rette: https://www.sas.se/upload/pdf/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf

3. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Legg merke til hvordan (des)informasjonssjefen konsekvent sier "tilgang til våre lounger" (altså SAS-lounger) i sitt tilsvar. Lukter tåkelegging lang, lang vei.

vegardg liker dette
  4. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Siden SAS verken ville dekke inngangen til Alicanteloungen eller by på annen kompensasjon, så har jeg sendt inn klage til Reiseklagenemda på at jeg ikke får varen jeg har betalt for. Behandlingstid på klagen: 7-8 mnd. :rolleyes:
    Da er uansett flyturene unnagjort, så da kommer jeg først til å prøve og klage til customer care før Reiseklagenemda har fått ferdigbehandlet sakene mine uansett.

Xflipper liker dette
  5. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Synd at ikke Knut Morten Johansen har baller til å være ærlig utad og hjelpe med å synliggjøre hva som blir tilbudet til SAS kunder fremover. I stedet velger han full tåkelegging, a la "vi legger ikke ned noen av våre lounger". Nei, det er da ikke det vi klager på akkurat, kjære informasjonssjef.

Hanger.no får ikke noen SKUP-pris for sitt stykke gravejournalistikk heller, en kjapp titt på lenken til SAS med info om loung/fast track kutt kunne gitt noen relevante oppfølgningsspørsmål til informasjonssjefen som slipper unna med sine flyktige svar.

6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har tipset media om denne saken? Med bittelitt innsats kunne man fått en OK story på solgt produkt som ikke blir levert.

7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,978
    Bonuspoeng:
    183
  8. snartur

snartur Medlem

Likes mottatt:
    533
    Bonuspoeng:
    93
    Hva betyr dette? Får man ikke lenger Fast Track med SAS Plus?

9. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.dn.no/nyheter/2016/12/23/1352/Luftfart/-skal-sas-bli-light-medlem-i-star-alliance-na

Dette er jo ikke sant, det finnes stort sett ingen Star alliance lounge i disse stedene på kuttlista i Europa, unntatt Heathrow og Malpensa (ikke Linate).

10. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
  11. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    PLUS mister fast track i USA og Asia. Beholdes i Europa, med unntak av alle de stedene SAS nå velger å kutte dette.

12. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe.. Dette begynner å bli festlig. Totalt kaos hvis man flyr SAS pluss og lurer på hva man får...

13. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dette er jo en av SAS sine paradegrener, å forvirre kundene samt og ha difuse konsepter som avhenger av ytre faktorer.

Are and Stuttfeiten like this.
  14. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,366
    Bonuspoeng:
    183
    Gleder meg mest til kommentarfeltet på disse sakene! Alltid like artig å lese den vanlige mann på gatas mening om endringer i SAS.

Første mann ut er allerede klar i sin tale:

Henrik, Petter B-C, veeegard and 4 others like this.
  15. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo helt useriøst å fjerne sentrale fordeler ved en billett man har kjøpt uten å tilby kompensasjon. Sitter her med en SAS Plus Saver billett fra MIA i påsken, som jeg kjøpte nettopp for å få fasttrack og lounge på en av klodens mest masete flyplasser. Ikke kan man endre uten gebyr og ikke kan man sende mail noe sted før reisen er gjennomført. Herlighet.

Petter B-C, view and funkenstein like this.
  16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,686
    Bonuspoeng:
    293
    Er det humor? Nå har jeg vært gjennom hele listen og funnet to flyplasser som har Star Alliance-lounge. Heathrow har som kjent flere og MXP har en Senator-lounge.
    Jeg blir flau av uttalelsene til Knut Morten Johansen.

Are, Petter B-C, ILS2 and 3 others like this.
  17. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Komikveld kvelden før kvelden med Komiske Eivind og Løgneren Knut. Pinocchios nese virker normal i forhold.

PS.... Jeg skal beklage overfor begge når jeg mottar dokumentasjon på at Star Alliance skal åpne et tosifret antall lounger ved de berørte flyplasser neste år. Er jo det de påstår.

Travellingalf, Shyneno and NoLimit like this.
  18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke neste år, innen 1/1 og 1/2....

Shyneno, NoLimit and Bolle like this.
  19. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Nå juger jo SAS....

20. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    SHANGHAI:
    Det står at man stenger loungen i Shanghai fra 1. februar. Hvilken lounge er dette? Når jeg flyr SAS ut fra PVG så har jeg kun blitt informert om StarAlliance-loungen (nær gate #71). Skulle gjerne ha testet om det var flere? Noen som vet?

Last edited: 23. des 2016

Del denne siden