SAS kutter tilgang til 3. parts lounger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av view, 16. des 2016.

  1. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Loungen i Amsterdam er balle... De kunne like greit stengt den ned også...
     
    nonstop and Fly med oss like this.
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Bedre enn å sutte på totten i terminalen. De har glassflasker med cola i loungen ;)
     
    Ingrid91 liker dette
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Kjekt når man trenger å drikke seg til mot før midtsete i Plus også.
     
    Ingrid91 and Travellingalf like this.
  4. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Kunne heller tatt én time ekstra i Amsterdam. ;) Det er jo ganske lett å komme seg dit fra byen... Gidder ikke være på Schiphol lengre enn nødvendig. Hvis du er der tidlig, kan du heller nyte utsikten på takterrassen. :)

    Når de først skal stenge ned 3. Parts loungene, så får de ta alt på en gang... Det eneste dette gjør er å gjøre det forvirrende for kundene. Ingen vet hvor de har loungetilgang (med mindre de vet hvor de skal lete på sas sine håpløse hjemmesider)...

    [​IMG]
     
    Scandipendler and RoadKing like this.
  5. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Joda; men om du mellomlander i AMS, er det bedre med en kald øl i en kjip lounge enn ikke en kald øl i en kjip lounge.
     
    chrisbu and Misterix like this.
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde SAS Plus tilgang til lounge og fasttrack i Miami tidligere? SAS Plus ble bestilt delvis på grunn av mulighet for lounge og fasttrack, men jeg skal innrømme at jeg ikke finleste vilkårene for å se etter unntak. Nå står det at til/fra USA så har SAS Plus ikke tilgang til lounge: "SAS Plus to/from Asia/the US: You are welcome at SAS lounges around the world as well as our partners' lounges in Beijing, Hong Kong, Shanghai and Tokyo"

    Videre ser jeg websiden også sier:
    SAS Fast Track is available to:
    ..men går jeg inn på listen over fast track-lokasjoner på: http://www.flysas.com/en/us/travel-info/at-the-airport/fast-track/fast-track-airports/

    Så har plus ikke tilgang alikevel! Aaaaargh!

    Jeg føler meg litt snytt.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Har du all grunn til. Jeg ville ringt / sendt mail, og klaget fordi produktet ikke lenger inneholder det du ble solgt.
     
  8. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Med en Plus billett og uten gull, hva er står i Brussel om dagen?

    Finnes det en liste et sted? BP sier jeg har fast track i alle fall..
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    The Loft er vel *A-lounge, så der skal du ha tilgang.
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    AMS er nok en destinasjon de er nødt til å beholde dette produktet. Det er en stor Business destinasjon iallefall fra Norge, er kun London som er større i Europa. (ser vekk fra CPH/STO)
    Med KLM sine 24 daglige flighter fra Norge til AMS så kan de ikke gå helt DY hvis de skal være konkurransedyktig mot et fullservice selskap.
     
  11. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ikke sikker når det gjelder Fast track, men jeg er ganske sikker på at Plus uten EBG eller bedre ikke hadde loungetilgang på MIA før siste runde med forbedringer heller. EBG+ har fortsatt loungetilgang på MIA.
     
  12. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som vet hvordan det er i Hong Kong når man reiser i SAS plus har man tilgang til Noen lounge?
     
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen lounge for Plus i Hong Kong etter 1. februar. Hvis du har gullkort kan du benytte deg av flere Star alliance lounger, Singapore, Thai og United har alle dugelige lounger på flyplassen.
     
  14. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Hjelper fint lite om man er en familie på tur. Får bare ta med 1 gjest.
     
  15. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser at SAS stadig gjør små justeringer på listen over hvilke Lounger og Fast Track de kutter. Ser ut som om har gått vekk fra å kutte Fast Track i Geneve og Roma.

    De har vel også endret ordlyden på nettsiden noe: On ground, to be able to continue and invest, expand and improve SAS Lounges and Fast Track offer, SAS will end our collaboration with some of our contracted lounges operated by third-parties.

    Jeg har et lite håp om at de har tatt til vettet og reverserer sakte tilbake noen av de værste kuttene.
     
    Last edited: 09. febr 2017
  16. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Plus har ikke gitt adgang til lounge i USA. @Lost Viking gikk på en smell i LAX der i høst.

    Med EBG eller annen *G, så har du adgang til lounge i USA, dersom det er en *A-lounge der.

    /koffert.
     
  17. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    The Loft i Brussel funket fint på Plus-billett. Fullstendig kaos der mellom 1730 og 1830, men.. Inn kommer man i alle fall.
     
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    The Loft er en *A-lounge, så ingen overraskelse at du kom inn der. Men kan bli folksomt der inne ja.
     
  19. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Sas burde heller fått betalt for at egne passasjerer skal bli utsatt for denne :p
     
  20. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Kom igjennom både fasttrack og lounge (erst premium ?) på PRG i dag. Står fasttrack på boardingkortet og det SAS-logo ved inngangen til loungen så jeg syntes jeg hadde litt mitt på "det rene" til å gå inn. :p No questions asked!
     
    Last edited: 10. febr 2017
    Misterix and Xflipper like this.

Del denne siden