Ha, ha.. Har en kamerat som kom hjem fra Malaga med Plussness klasse sist lørdag. Han vet om de nye reglene , men testet dem. På OSL SK kantina svarte de at de var lounge ved hjemreise fra AGP ! I AGP prøvde han seg med samme spørsmål ved checkin hos SK... Svar: " Ingen av loungene i Spania slipper man ikke inn.. Grunnen er at SK ikke betalte dem !! ". Neida, vi uttaler oss ikke om troverdien av siste utsagn.. Men vi begge er klar over at SK sparer på tiøringer om dagen og lar tusenlappene fly ! Disclaimer : Vi er ikke EB, siste årene har kona og jeg vært UA MP enten Platinum eller 1K.. I år leder hun med 1K, jeg kun Plat..
Ha, konge! Takk som sjekket Jeg ringte faktisk SAS og da sa de på tlf at det ikke var fasttrack da denne forsvant samtidig med loungetilbudet.
SAS forbedret vekk tredjepartsloungene for å forbedre sine egne lounger. Jeg gir dere herved buffeten i SAS-loungen på EWR, sammen med et litt blikk på Luftwaffes loungebuffet samme sted. Kan dere gjette hvilken som er hvilken?
Ettersom @Scandipendler glemte å gjøre det det, påpeker jeg det; loungen er faktisk under oppussing - ja, den skal forbedres(!) - så i mellomtiden er buffeten mer eller mindre ubrukelig. Setekapasiteten er også redusert. Problemet på EWR har for meg alltid vært kapasiteten, ikke maten. Forhåpentligvis vil den bli noe bedre uten at de åpner slusene for alle passasjerer som fikk avslag på Plusgrade (et potensielt nytt "Komiske Roald"-stunt for å øke blesten om det overprisede oppgraderingskonseptet?).
Helt enig.....den or ORD loungen er de SAS loungene med dårligst kapasitet vs. antall kunder med tilgang.... Nettopp derfor har jeg ofte endt opp i LH loungen på EWR. Håper det blir bedre kapasitet (eller ingen tilgang for Plus kunder) etter oppussing
Matutvalget var omtrent akkurat det samme (riktignok pluss en suppegryte) før de begynte med oppussingen av buffetområdet, så jeg tror ikke de kan skylde så veldig mye på det. At buffetområdet er ubrukelig under oppussingen, er så sin sak. Det er fremdeles god plass på de bordene de bruker. Men ellers helt enig i at kapasiteten er problemet, både på EWR og ORD. Når i tillegg omtrent det SAS har av avganger ut fra EWR går nesten samtidig, blir det ekstra fullt.
.... det er danseplass hos SAS på ORD enn hos SWISS .... men maten og vinen er bedre hos SWISS... Det er lurt å reise via CPH fra ORD, da er det rolig etter at svenskene har reist ..
....halvparten forsvant da flyet til ARN boardet og støynivået sank betydelig .... (Jeg jobber i et svenskeid selskap)
Hehe, det gjør jeg også, så vet dette utifra lang erfaring. Og har i tillegg vært på utallige lounger, og må si at nordmenn og dansker er langt mer avslappet og rolige enn svenskene som virrer rundt med skjerf i halsen og roper høyt. Kim