I Scandinavian Traveler for juni tar Roald opp spørsmålet om lounge på visse utestasjoner i sin faste spalte og gir et skikkelig "god dag, mann økseskaft"-svar. Herregud, mann. Svar på spørsmålet, i stedet for å komme med masse fjas!!!!!
Selvfølgelig er fast track i Malmö en fin ting for de som reiser innenlands i Sverige, men dette er to helt forskjellige kundesegmenter, og svaret blir for meg bare tull. De som savner lounge i Spania har mistet et viktig gode, mens de som har fått fast track i Malmö har fått et viktig gode. Det blir nesten som Robin Hood, ta fra noen og gi til noen andre.
Jeg skulle hatt stor forståelse for absolutt alle goder ved Malmö lufthavn som gikk på bekostning av mer fjerntliggende destinasjoner, dersom ikke denne flyplassen hadde ligget fem mil fra CPH og tjent hele tre svenske innenriksdestinasjoner...
En liten apropos angående ABZ, jeg flyr en del derfra og var litt irritert over å miste Fast Track/Lounge, men for mitt mønster har det vist seg å være rimelig vanskelig å få til en SAS bestilling fra ABZ til OSL via SVG hvor første leg ikke flys av Widerøe-metall. Tre ganger har jeg bestilt igjennom SAS, ikke tenkt noe videre på det, og så blitt positivt overrasket av å få et Widerøe boarding-kort ved sjekk-inn i ABZ. Da har jeg full tilgang til alt, selv om flight-nummer på boarding-kort er SK***. Nå lurer jeg litt på om det hadde vært mulig/litt for frekt å spørre veldig pent ved innsjekk om å få et Widerøe-branded Boarding-kort på "rene" SAS flyvninger fra ABZ. Noe jeg til stadighet glemmer når jeg er der, men en god photo-op om noen alikevel er på ABZ: utenfor loungen er det et skilt med flyselskaper som har tilgang på loungen. SAS er tatt bort fra listen, men ikke grundig nok til at man ikke enda kan se sporene etter hvor det brukte å stå SAS. Et bilde av den relativt lange listen med selskap, men med SAS bokstavelig talt revet bort, hadde kanskje vært et greit illustrasjonsbilde til et aller annet.
SAS driter seg ut så jævlig. Hadde en Diamant bak med som ville inn på loungen her på BCN, men da måtte kona redde situasjonen med diners adgang.
De ofre SAS' statusreisende til Sør-Europa gjør, er ikke forgjeves: Husk at de bidrar til å holde liv i to stockholmske citylounger, hvor blårussen som jobber på Frösundavik kan stoppe for en ingefærshot før de åker pendeltåg.
Synes nå faktisk ikke svaret var bare blabla. Han sier jo egentlig rett ut at de har nedprioritert dette til fordel for andre ting. Hvorvidt dette er et nullsumspill sier han jo åpenbart ikke noe om, men jeg synes at han skal få et (lite) karmapoeng for å ta opp dette i Scandinavian Traveler istedenfor å feie det under teppet. Det samme skjedde når det ble endring i poengopptjeningen på billetter etter siste runde med justeringer. Mye bedre med et svar som er litt rundt enn ingen svar. Eneste som 100% ikke svarer på spørsmål etter min oppfatning er Siv Jensen (ref. alle politisk kvarter som finnes).
SAS er et firma som skal tjene så mange penger som mulig. For SAS handler det om å kutte kostnader uten at kundene velger dem fra. Der gjør SAS det ganske bra for tiden, det kuttes i produktet jevnt og trutt, men antallet passasjerer fortsetter å stige. Prio boarding, rengjøring av kabinen, Eurobonus, service ombord, 3.parts lounges, fast track...ingenting kommer før passasjerene "sier fra" ved å fly med selskaper som faktisk tilbyr dette. Jeg for min del har stått i min siste "SAS-mølje" før boarding og hatt mitt siste SAS-Plus-sete innklemt mellom to andre passasjerer.
Et bra innlegg helt til du begynte å blande politikk inn i miksen. Alle politikere er like i disse dager. Hvis de ikke liker spørsmålet, svarer de på noe annet. Det er kommunikasjon 1.01 i ungdomspartiene og forsurer hele det politiske ordskiftet, samt SAS, NIF, Norwegian og alle andre organisasjoner med en kommunikasjonsavdeling. Media burde faktisk la være å trykke noe av det som kommunikasjonsfolk lirer av seg. Gå direkte til "kilden", ikke spinndoktoren. ...og der ble jeg også dratt off-topic.
Helt enig inntil du dro media inn i miksen Hvor tror du politikerne og kommunikasjonsavdelingene går på kurs for å lære dævelskapen? Hilsen en som strøk på kurset
Jeg er helt forvirret. Skal fly SAS Pluss fra AMS til OSL. Jeg har da fastrack, men loungen er kuttet?
Jeg tror AMS fortsatt har lounge, flere rapporterer om det og det var også tilfellet da jeg var der for 3 måneder siden.
Jeg lurer fortsatt på hvor vanskelig det ville vært for SAS å vise i appen om en har tilgang til lounge på flyplassen, på samme måte som fast track. Men mistenker at de måtte satt ned et prosjekt og kjørt noen utredninger internt for å finne det ut selv...
Sendte klage til SAS på manglende lounge på BCN. Her er svaret. Dette er jammen meg profesjonell bullshiit. Hej Anders Bra att du hör av dig. Möjligheten att kunna tillbringa tid i lugn och ro i en SAS lounge innan en flygning, där en finns tillgänglig, är en förmån som du som SAS premium kund har. Antalet lounger som vi erbjuder varierar över tid. Som ett led i vår vision att göra livet enklare för våra travelers så har vi investerat i nya flygplan, nya kabiner och high-speed wi-fi. Vi har också investerat och kommer att fortsätta att investera i våra egna lounger. Det betyder att vi kommer att fokusera på att utveckla och förbättra våra SAS lounger i Skandinavien och ute i världen. Därmed har vi valt att avsluta kontrakten med de flesta av de lounger som vi själva inte driver, jag ber om ursäkt om det har fått negativa konsekvenser för dig. Tillsammans med Star Alliance erbjuder vi över 1 000 lounger runt om i hela världen High speed wi-fi?! Jeg har fløyet med sas på intra-Europa 12 turer siste 10 måneder og 2 ganger IC. Kun nett på IC og det var ikke mye high speed.. Egne louner? tenker de på city lounge da eller? I Stockholm, som nesten ingen bruker(kun en antagelse, ikke dokumentert) eller på CDG? Jeez
Hmm, har Star Alliance over 1000 lounger? Det er jo et imponerende antall da. Hvis det stemmer, så har vi jo tilganger til over 1000 lounger fortsatt, noe som må sies å være bra!!