SAS kutter tilgang til 3. parts lounger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av view, 16. des 2016.

1. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Men det er jo kjipt at vi da også k´muligens kommer til å ta hvert vårt flyselskap... :)

Xxx

RoadKing liker dette
  2. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg først sendt inn en formell klage til SAS. Ser at vi i 2017, heldigvis bare hadde booket åtte enkeltreturer så langt med SAS fra Alicante i perioden etter at loungetilgangen utløp. Da forventer jeg at vi på en eller annen måte kompenseres for at vi ikke får den varen (loungetilgangen) vi har betalt for.

no-backpacker, NoLimit and Xflipper like this.
  3. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Iflg. kjøpsloven tror jeg muligens at SAS også kan la være å kompensere dere, men at dere får pengene tilbake (noe dere i utgangspunktet også kan få, siden det er en plus-billett).

Xxx.

4. Nanping

Nanping Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Er nok lettest for SAS å tilby dem å heve kjøpet ja. Da tror jeg SAS oppfyller sine forpliktelser i følge kjøpsloven.

no-backpacker liker dette
  5. Ragna Rekkverk

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk svare fra Customer Care. De gjentar at de ikke dekker inngangen til loungen, men kommer heller ikke med alternative løsninger som feks avslag i pris eller kompensasjon med bonuspoeng.
    Det er ikke ønskelig for oss å måtte kansellere reisen både fordi vi har booket disse for lenge siden for å oppnå spesiell routing, vi reiser også sammen med et større reisefølge og fordi en evnt ny bestilling nå - hadde innebåret høyere billettpriser enn det vi har betalt.
    Er rett og slett skuffet SAS-kunde idag.

6. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil tro at grunnen til at de ikke kommer med noe kompensasjon er at dere, som sagt før, kan avbestille billettene (selv om det ikke er ønskelig). Jeg skjønner godt at dere er både skuffet, irriterte og føler dere dårlig behandlet, det tror jeg at jeg selv også ville vært, men det virker ikke som om dere kommer noen vei...

Xxx.

7. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Problemet her er jo at SAS vitterlig har solgt flybilletten med tilgang til lounge og fast track. Dette utgjør jo en vesentlig del av tilleggstjenesten. Det er jo i den sammenheng rett og rimelig at man kompenseres når dette faller bort, ellers så holder SAS gode kunder for narr...

Syns ikke det at man kan avbestille er et godt argument når du faktisk har inngått avtale om levering av visse tjenester på avreiseflyplassen. Disse tjenestene har jo SAS påtatt seg å levere til kunden på avtaletidspunktet...

epletyv, Jan Fredrik, Mbj and 2 others like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke alle 3dje parts lounger som er dårlige. Den i Gdansk syns jeg er ganske ok.

9. Outback_Oggy

Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også forsøkt å få refundert deler av kostnaden for bestilte Plus billetter med samme argumentasjon, og fått samme avslag med beskjed om å klage i ettertid uten garanti på hva konklusjonen blir. Forsøkte så å heve kjøpet på en billett, men fikk til svar at jeg da måtte betale avbestillingsgebyr på NOK 1.200 (det er en Plus Saver billett).

Jeg er altså forpliktet til å forholde meg til reglene som gjaldt da jeg bestilte billetten, mens SAS ikke er forpliktet til å gi meg det produktet jeg bestilte... :mad:

10. Ragna Rekkverk

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Det er helst bare pris og tidspunkt, samt loungen som er relevant. Jeg liker ikke flymaten som serveres, og aller minst den de har ombord fra Alicante og hjem.

Jeg innser at din løsning kanskje er eneste muligheten for å oppnå noe som helst, når SAS står på sitt. Men - jeg lar meg fremdeles provosere av at SAS ikke vil vedgå at de ikke oppfyller sin del av avtalen som lå til grunn for kjøpet av Plusbillettene (nemlig tilgang til loungen). Jeg klager bare på de billettene som er booket i Plus, og ikke de andre som er booket i Go der jeg hadde hatt tilgang til loungen via EB-statusen.

Forøvrig så er loungen i Alicante himmelen sammenliknet med å sitte og vente blant alle sydenfarerne. Loungen er romslig, ren og har Cola på glassflasker. Dessuten har jeg full kontroll over både håndbagasje og kidsa uten å stresse - og det er verdt en del for meg :)

11. Outback_Oggy

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Enig.

Helt enig! :)

Ragna Rekkverk liker dette
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det mye spesialregler rundt flybilletter, men fra det jeg husker fra avtalerett ville man ha et bra case ved å be om refusjon eller kompensasjon ved Plus Saver billetter. Lounge og Fastrack er tydelig markedsført som en del av pakken og som SAS selv har vist også en betydelig kostnad.

Har ingen saver billetter selv, men tilbyr moralsk støtte hvis du vil presse på. Med litt flaks kan kanskje noen med juridisk erfaring skrive noen ord om problemstillingen uten at det trengs oppfattes som juridisk rådgivning.

Thomas123 liker dette
  13. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er enig, men det virker ikke som om SAS er enig. Jeg bare prøver å forklare hvordan jeg tror at SAS tenker.

Xxx.

Outback_Oggy liker dette
  14. Outback_Oggy

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Godt poeng. Kjenner noen som kanskje kan formulere en henvendelse med noen juridiske formuleringer som trenger gjennom SAS' svada-svar. For øvrig tenker jeg at kabinpersonalet skal få løpe litt på disse turene for å veie opp for manglende lounge tilgang. Ambisjonen må være å tømme trallen for alkoholholdig drikke... :D

Are liker dette
  15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Med mindre du får en eller annen "Kun en enhet i plus"-drage.. :D

Thomas123 liker dette
  16. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Apropos loungeutvalg, kvalitet og service:

Sooninson and Henrik like this.
  17. Outback_Oggy

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Hehehe...
    Husker for øvrig da SAS kuttet frokost servering til alle for noen år siden. Jeg satt på 3A til Alicante første dagen dette ble innført, og absolutt alle kunne fremvise kvittering på billett med "breakfast included". Stakkars betjening hadde (selvsagt) ikke fått noen råd om hvordan håndtere dette - og etter et par minutter (og diskusjoner) ga purser opp og sa "del ut frokost så langt det rekker"... :)
    Dette er litt annerledes - men som den gangen har ikke føste linjen fått noe annet råd enn å servere et "goddag mann økseskaft" svar...

18. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Tenk om det var et slikt lounge tilbud man mistet, da hadde det blitt styr! :)

19. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vurderer å be de justere mitt gullkort tilbake til EB Basic i protest. Men det er vel kanskje noe SAS bare synes er tipp topp. Har gull i One World så kan jo bare fly med de.

20. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden