Ja riktig, selvfølgelig Må nesten regne litt på det da, men forstår det slik at man kanskje kommer bedre ut om man planlegger litt godt i forveien og handler på disse Norge på salg tilbudene..?
Hvis du ikke har bruk for travelpass, men "bare" vil fly til gull så er det godt under en tredjedel av prisen å fly 45 flygninger ....
Mulig jeg får jobb i Oslo og skal pendle Trondheim - Oslo.... Så må se på litt løsninger. Ingen planer om å kjøpe travel pass bare for å fly 45 flygninger nei
Reiser TRD-OSL en gang i uka, i pendlerrushet ned tirsdag morgen og hjem torsdag kveld. Ca 2000-ish t/r hvis du booker en liten stund i forveien (7+ dager før). Nesten halve prisen hvis man treffer de virkelig gode salgene. Med et slikt reisemønster på GO forsvarer i hvert fall ikke jeg Travel Pass. Var vel noen som regna på at man trengte å fly mer enn en gang i uka i Plus for at det lønte seg. Man kvalifiserer uansett til minimum gull på ukespendling. Så blir lifetime hvis man holder ut noen år.
Finnes det noen regler for lifetime diamond? Hvis man har diamond i 10 år i strekk, får man "bare" gull for life da også?
Liten oppdatering her. Da er det bekreftet at Amex Elite 20k grunnpoeng, DNB SAGA MC 20k grunnpoeng og SEB MC 12k grunnpoeng alle teller mot Lifetime Gull på SAS? Grunnen til at jeg spør er at jeg nå har 8k grunnpoeng fra SEB MC og 10k fra DNB. Får snart 10k til fra DNB. Jeg har Amex Premium og fått CT allerede. Vurderer å bestille Amex Elite for å få 20k grunnpoeng i år. Da vil jeg jo få SAS gull. Hvis jeg fortsetter med Amex Elite i årene fremover, vil jeg da få LTG om 10 år?
Teller softlanding mot LTG? I så fall tenker jeg ikke purre på Amex sine 20.000 poeng og ta min årlige Vegas rur før etter perioden min har startet på nytt. Slik at jeg starter rett ut av gaten med flest mulig poeng
Så lenge du opptjener status på enten poeng eller antall flights. Gavegull, f. eks teller ikke. Grunnpoeng fra f. eks AMEX er ok.
På grunn av endret flymønster i det siste, har det seg sånn at jeg mangler rett i underkant av 3000 grunnpoeng for å rekvalifisere til gull i denne perioden. Perioden går ut 28.02.20, med påfølgende 3 måneder med grace. Jeg har ikke mulighet eller planer om noen flyreiser innen den tid. MR utgår med andre ord. Så, tanken er å kjøpe grunnpoeng fra SAS. Men, jeg har SAS MC som gir meg 1000 statuspoeng per måned. Vil jeg således kunne rekvalifisere neste periode, ved å motta 3000 statuspoeng i grace-perioden? Og dersom dette er mulig, vil det telle mot LTG?