SAS Lifetime gold, hva er egentlig reglene?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 21. mars 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge en holder seg til disse normer, er det innenfor med litt diskusjon.:)

    Stå plasser er ut, kan det klages til SAS ledelsen, og hva forventes av dem, flere sitteplasser? Trenings studie okkuperer endel plass, erstattes med å lage en flunka ny "Gullstue"...
     
    RoadKing liker dette
  2. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Personlig synes jeg det rommet inne til høyre for toalettene (kontorlounge ?) er mye bortkastet plass. Her kunne det vært utnyttet noe bedre mht. gode sitteplasser. Hvem bruker PC´ene langs veggen mot korridoren ?
    Det kunne holdt fint med båsen innerst i rommet til slikt.
    Ser også til stadighet at folk bruker sofaene til seng og okkuperer 3-5 sitteplasser til seg selv og pikkpakket selv om det er tynt med sitteplasser. Dette går dessverre upåaktet hen hos betjeningen. Greit nok om det er lite folk, men ikke når det er fullt.
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Anb. deg å flashe EBD kortet ditt og be pikkpakket om å "fløtte" på seg. Eller ta tak i en på SAS lønns slipp.
     
  4. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Er nok "bare" EBG :oops: , men er uansett ikke min stil å flashe noe som helst.
    Tok den slappe (les. feige) varianten; furtet og fant en pinnestol.
    Ga imidlertid beskjed om dette på en kundeundersøkelse, så om det skjer flere ganger får nok betjeningen beskjed om å ordne opp.
     
    drsyk liker dette
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kan prøve denne uansett status:

    Om forlatelse, gratulerer med at SAS har reservert hele denne stol raden for deg og vi andre må stå, er du en Eurobonus Pandion medlem?

    Om forsatt vedkommende gir F, ta en tur bort til de ansatte. Synd jeg ikke har opplevd fulle plasser fram til nå.
     
    jgroneng and Sonictravel like this.
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som har opplevd dette? Bare visuell bug, eller?

    upload_2020-2-15_21-31-27.png
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevd hva? Og være innenfor gold opptjeningen sist år og samtidig høre på Enimen?
     
    drsyk, RoadKing and CrotchRocket like this.
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Ups, den skulle ikke inn der :p Tenkte på at 2018 er talt 2 ganger.
     
    jgroneng liker dette
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Min kvalifiseringsperiode gikk ut i sommer, men som alle andre fikk jeg forlenget gjeldende EB-status med ett år (og har kvalifiseringsperiode med utløp i juli). Denne skulle såvidt jeg forsto være tellende mot LTG.

    I min LTG-oversikt er likevel ikke kvalifiseringsperioden 2019/20 registrert som kvalifiserende til LTG. Og da begynner jeg egentlig å lure på hvordan SAS tenkte seg at dette skulle gjelde. Skulle kvalifikasjon opp mot LTG telle for kvalifiseringsperioden man var inne i da Corona slo inn (d.v.s. etter 31. mars 2020)? Eller har SAS tatt en liten spansk en, slik at "gavegullet" gjelder som kvalifiserende for LTG i den kvaliiseringsperioden forlengelsen av status reelt finner sted, d.v.s. påfølgende kvalifiseringsperiode (som vil være 2020-21 for de fleste av oss)?
     
    Sjefen1234 liker dette
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    ...og der tikket det inn en epost som gratulerte meg som Lifetime Gold i EuroBonus. Pussig nok tikket den samme eposten inn i mars 2018 også.

    Kan jeg ta titulere meg som Dobbel Lifetime Gold? Hvilke fordeler får jeg da? :D
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått det samme ..
    Fikk brev fra Eivind om LTG for 4-5 år siden og da blir det LTG til meg og LTG til mor ..
     

Del denne siden