SAS Lounge CPH i Covid-tider

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Brukernavnet, 09. juli 2021.

  1. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Skal etter planen reise LJU - SVG i siste del av August. Vil da ha fått 1, men ikke 2 doser vaksine, så er ikke vaksinert etter EU-standard. Vi er 2 voksne med 1 barn og 1 infant.

    Nåværende rute er LJU - FRA - OSL - SVG, men etter mye skremselspropaganda om ankomst/transfer på OSL vurderer vi å endre dette til LJU - FRA - CPH - SVG. Dette sikrer at en eventuell karantene kan gjennomføres hjemme i stedet for på hotell, men kommer på bekostning av 6+ timer layover på CPH.

    Er EBG, så lounge access er i utgangspunktet ikke noe problem, men ser på SAS sine sider at der er krav til test eller 'proof of one vaccination' for å slippe inn.

    Første spørsmål blir da om one vaccination på dansk er det samme som på norsk, altså at man er good med f. Eks en dose Pfizer?

    Andre spørsmål er om noen vet om dette kravet også gjelder barn, eller om de er unntatt?

    Tredje spørsmål er om begge loungene er åpne? Vi foretrekker nederste etasje, da denne har lekerom
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,549
    Likes mottatt:
    25,998
    Bonuspoeng:
    183
    Barn er utelatt. Jeg er ikke helt sikker men tror at kravet om coronapass forsvinner fra 1.august, om det ikke er tilfelle kan du enkelt teste deg gratis på Kastrup og svaret tikker inn på sms 20-30 min senere. Sas loungen er åpen men jeg har aldri sett et lekerom på Kastrup, tenker du på Sas domestic?
     
  3. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Slik jeg leste info på SAS sine sider er testing på CPH utenfor security? Det er uansett ikke et problem da kravet er 72 timer, så vi kan ta test før avreise.

    Når en kommer inn til CPH longe er gull-longen til høyre opp trappa. Tar man til venstre inn på "vanlig" lounge er lekerommet til venstre rett etter inngangen. Det var i allefall der i Desember 2019.
     
    Maggie liker dette
  4. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    550
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg reiste 25/6 var 1. etg i CPH lounge stengt
     

    Attached Files:

  5. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar, får håpe de åpner igjen i august!
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Slovenia har i dag en case rate på under 20, Tyskland under 11 og CPH har 123.
    Det er lite trolig at noen av disse vil gi hotellkarantene fremover.

    Barn under 16 år er fritatt for krav om coronapas i Danmark.

    De danske reglene på coronapas er gyldighet 14 til 42 dager etter første vaksinasjon. Men SAS lounge ber ikke om koronasertifikat, de sier bare én dose etter minimum to uker. Pfizer og Moderna brukes av Danmark og vil naturligvis godkjennes.

    På Kastrup kan du teste deg ved ankomst airside, som nevnt i denne tråden.
     
    Eddie47 and Brukernavnet like this.
  7. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, gir ikke hotellkarantene direkte, men får man reise OSL - SVG dersom man må i hjemmekarante ved ankomst Norge?
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Brukernavnet liker dette

Del denne siden