SAS og Widerøe

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av aslebasle, 20. sept 2024 kl 09:19.

  1. aslebasle

    aslebasle Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Lønner det seg å bestille SAS og Widerøe-flygninger hver for seg, eller kan man like godt bestille hele reisen på sas.no eller widerøe.no? Om jeg legger inn hele reisen står det 0 EB-poeng i opptjening på sas.no, men dette retter seg kanskje? Står ingenting om EB-opptjeningen på reisen inne på widerøe.no, bortsett fra standard opptjening per reise med widerøe.
     
  2. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Lønner seg absolutt å bestille hele reisen samtidig, for da er du beskyttet i tilfelle IRROPS. Det er en bug på SAS' nettsider nå, så de klarer ikke å vise poeng. På WF får du poeng avhengig av om det er anbudsrute eller ikke, så du må nesten gjøre en manuell sjekk avhengig av billettype og strekning etc etc.

    Med mindre du sparer *mye* penger på billetter bestilt hver for seg er dette ikke lurt.
     
  3. aslebasle

    aslebasle Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar! Da blir det samlet bestilling på SAS sine sider.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,037
    Likes mottatt:
    33,261
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bestiller ofte separat, for den samlede prisen er i overkant. Men jeg ser an årstiden. Er det en periode på året hvor ting kan skje, så er det greit å enten ta litt ekstra tid i mellom eller å kjøpe sammenhengende. Hvis tiden i mellom er innenfor MCT så vil vel uansett reiseforsikring dekke?
    Dette også fordi jeg av og til bruker bonuspoeng (ja, jeg vet, bonuspoeng innenlands... Men er prisen i kr høy nok så...) og når Widerøe ruta er anbudsrute går ikke det.
    Til dags dato har det alltid gått fint. Kun en gang jeg har mistet SAS faktisk, og da var det ikke Widerøe (jeg kjørte bil), men en bobil som hadde havarert. Som EBD gikk det veldig greit å komme med senere avgang.
     

Del denne siden