SAS Plus med operating carrier Aegan

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av OyvindN, 27. sept 2019.

Tags:
  1. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    481
    Likes mottatt:
    3,510
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha søkt frem og tilbake en del ganger på forumet, er jeg fortsatt litt usikker på hvordan Aegan håndterer SAS Plus-bookinger. Det finnes jo ikke noen Business ombord i Aegan, er det i praksis noe skille? Dette med Lounge-adgang er greit nok siden jeg er EBD, men jeg skal ha med meg et par kollegaer som ikke har status i det hele tatt. Bookingklasse S S S på denne flighten:
    upload_2019-9-27_8-53-4.png
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er usikker på hvilken klasse du havner i, men Aegean har business i Europa med blokkerte midtseter og matservering.
     
  3. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    891
    Likes mottatt:
    730
    Bonuspoeng:
    93
    Noen Plus klasser mappes til business hos Aegean, men jeg mener at S havner i økonomi. Du finner det uansett ut i bookingprosessen under setevalg.
     
    OyvindN liker dette
  4. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    481
    Likes mottatt:
    3,510
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper at jeg da havnet i Økonomi siden det ikke var mulig å velge sete på Aegan-flyvningen. Når reisen til slutt skjer, kommer jeg til å oppdatere hvor vi havnet i flyet.
     
  5. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    891
    Likes mottatt:
    730
    Bonuspoeng:
    93
    Har du prøvd å logge inn både hos SAS og Aegean?
     
  6. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    481
    Likes mottatt:
    3,510
    Bonuspoeng:
    93
    Kom meg ikke inn på Aegan-sidene med booking-referanse, SAS Modern og Classic ga meg heller ikke noen muligheter. Det er uansett ikke noen stor krise, det er bare et par-tre timer i luften. Skrekken er selvsagt å få et midtsete automagisk tildelt!:eek:
     
  7. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    465
    Likes mottatt:
    1,049
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan være kjipt med midtsetet, det bør kun unngås hvis du kontakter med kundeservice om de to siste segment at du ikke ønsker midtsetet.

    Jeg fant ut at klasse S er plus hos SAS, men hos Aegan defineres klasse S som economy lowfare.

    F6EAD1B7-AEE9-4719-BB40-A63D241B7330.png
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Det er på ingen måte sikkert at S hos SAS mappes til S hos Aegean.
     
    OyvindN liker dette
  9. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    S hos SAS gir P (laveste business class) hos Austrian Airlines. Siden de er under Lufthansa gruppen og Aegean er for seg selv så er jo det et annet spørsmål. Men! Spørsmålet er hvordan dem har inngått en avtale i mellom seg, altså SAS og Aegean og hvordan denne codeshare avtalen er inngått. Du kan jo bare ringe inn til Aegean kundenr å si at du flyr SAS Business ("sas plus"), men at flygningen opereres av Aegean selv, så kan de gi deg info om du flyr economy eller business :).
     
    OyvindN liker dette

Del denne siden