Det blir jo fryktelig komplisert når "samme billett" får tre ulike priser, med ulike vilkår. Var ikke poenget en gang at Plus var en fleksibel billett, mens GO var billigere, men ikke fleksibel?
Om det er 200kr ekstra for plus, med tilhørende poeng, så kommer jeg nok utelukkende til å velge denne klassen, da jeg alltid reiser på privaten.. Men det går jo helt imot sin egen filosofi om forenkling.. og med denne minimale prisforskjell, blir nok det mange fulle plus kabiner, og dertilhørende lounger... C
Kjipe er nok at det mest sannsynlig vil bli 599/699 kampanjer på pluss saver isteden for pluss som i dag. Og refusjons-biten vil det da være null verdi igjen av så da tviler jeg på at jeg noen ganger vil komme til å bestille pluss innlands.
Dette handler om å tjene penger. SAS gjør det vanskeligere for kunden å holde oversikt. Spår at forbrukerene ikke får en eneste fordel av dette. Prisen blir nok ca det samme som en vanlig litt rimeligere plus billett i dag, men at man nå må betale for å kansellere/endre. Men når det er sagt, så skjønner jeg at SAS gjør det. De MÅ tjene mer penger. Men liker jeg det ? På ingen måte
Og jeg som i min enfoldighet trodde at den der 'SAS Plus' var en slags 'Plus Saver' all den tid det også finnes 'Plus full flex'... Jeg må altså tro om igjen. Vi har nå altså: Go light Go (vanlig) Plus saver Plus (vanlig?) Plus full flex Som andre har nevnt over er jo ikke dette spesielt enkelt og oversiktlig som var de argumentene som ble kommunisert utad da SAS lanserte Go- og Plus-produktene. Vel, vi får la ting gå sin skjeve gang
Vi må heller ikke glemme de sesongbetonte variantene SAS VIP Go og SAS VIP Plus - som dukker opp et par-tre ganger i året. Jeg var på et av disse "dialog-møtene" ikke så lenge etter at Go og Plus ble innført, og da ble det glade gospel spredt om at nå hadde SAS innsett at kundene vil ha det enklere, og da måtte man bort fra eco, eco extra og business - som ble for komplekst for Ola Dunk...
Dette kommer vel til å føre til slutten på gode tilbud i SAS plus billetter innenriks, tror jeg. Og gylden mulighet for Norwegian til å prise sine flex billetter riktig,som faktisk er fleksibel med tank på prisen det koster å endre billetten hos SK.
For mye om og men... plus ligger ofte på 300-400 kr dyrere enn Sas go og da har man fritt frem for å endre eller kansellere. Så jeg fortsette med SAS PLUS... Edit: Europa.
.... mon det å endre og kansellere kostnadsfritt .... her må man ha tungen i riktig munn når man bestiller Plus billetter ... Plus minus, Plus eller Plus plus ... det kommer nok flere klasser
Dette er vel gammelt nytt? Jeg har i alle fall sett plus saver tidligere når jeg har booket innenriks, men det kan jo ha vært en test jeg var borti. Endrer stort sett halvparten av reisene mine og da blir det dyrt med saver eller go så jeg må vel bare belage meg på å betale litt mer framover
SAS lanserer nå sin nyeste klasse: SAS Plus GO Pro Hero 6 Saver Premium Economy VIP.. Når bransjen lenge har vært standardisert på Economy, Economy Premium, Business og First så gjør SAS det alt annet enn enklere med de nye navnene sine.