https://www.dn.no/nyheter/2017/10/16/1506/Luftfart/sas-med-27-nye-direkteruter SAS åpner neste sommer til sammen 27 nye direkteruter og presenterer seks nye destinasjoner: Verona, Sarajevo, Genoa, Toulon, Örnsköldsvik og Beirut, opplyser selskapet i en pressemelding. På listen over nye direkteruter står blant annet Split, Pula, Alicante, Tessaloniki, Praha, Genève, Warszawa og Aarhus. I tillegg kommer det nye innenlandsruter allerede i vinter: Fra midten av desember opprettes en ny direkterute mellom Bergen-Tromsø, mens Trondheim-Kristiansand får direkterute med to ukentlige avganger fra og med mars neste år. I tillegg økes frekvensen på strekningen Trondheim-København. Hele pressemeldingen: https://www.avanza.se/placera/press...og-warsawa-blant-hoydepunktene-fra-norge.html
Sarajevo og Beirut er to destinasjoner jeg selv gjerne kunne tenkt meg å teste ut, i hvert fall Beirut bestiller jeg nok så fort ungdomsbillettene blir sluppet
Ser at både Beirut og Sarajevo går fra København, samme med Toulon (merkelig at den ikke går fra Oslo...). Verona går fra Stockholm og Gerona går fra København. Ingen nye destinasjoner fra Oslo, men noen nye direkteruter: Norske nyheter inkluderer blant annet flere direkteruter: Oslo-Tessaloniki, Oslo-Praha, Oslo-Genève, Oslo-Warsawa, Bergen-Pula, Stavanger-Pula, Bodø-Alicante og Trondheim-Split. Populære Hellas får også en ytterligere styrking med økning i frekvensen til Athen fra Oslo. SAS øker også frekvensene til Düsseldorf og Manchester fra Oslo. I tillegg åpnes en ny direkterute mellom Oslo og Aarhus, som en del av SAS’ storsatsing på Aarhus Airport.
"Alle reiser eller opphold i Beiruts sørlige forsteder (Dahiyeh), med unntak av den internasjonale flyplassen og motorveien til denne, frarådes." - Utenriksdepartementet [Kilde]
Beirut frister, men etter å ha lest reiserådet til Utenriksdepartementet tror jeg at jeg venter noen år.
Har vært endel rundt i Libanon, og man skal selvsagt ta forhåndsregler. Men Beirut er relativt safe. Så det blir spennende å se hvordan den flighten gjør det! Mange flotte historiske steder, og Jordan bare en flight unna. Edit: Ser de bare flyr CPH-BEY t/r lørdager fra mars 2018, med 08:05 fra CPH og ankomst CPH 17:25. Da blir det én overnatting hver vei i enten OSL eller CPH om en vil fly fra andre steder i Norge.
Dønn klar for Beirut. Noen indikasjoner på frekvens enda? Står to ganger ukentlig, men ikke spesifisert hvilke dager.
Lørdager fra mars, etterhvert også tirsdager. Fra juli til midten av august er det faktisk tre ganger i uken – tirsdag, torsdag og lørdag! Prisene er dog avskrekkende, over 3.000 kroner på det billigste. Og ingen ungdomsbilletter Det er lagt ut ungdomsbilletter til Sarajevo, dog nesten dobbel pris av vanlig...
Hei folkens, jeg lurer på en ting når det gjelder nye ruter f.eks til SAS og Norwegian fra Norge. Siden mange av dere har erfaring og vet masse om reiser, så lurte jeg på om noen av dere vet hvordan man kan f.eks kontakte SAS eller Norwegian og tipse dem om nye ruter, som faktisk kan være svært lønnsome over tid, eller vertfall i sommer perioden. Og er det f.eks mulig å komme i kontakt med Eivind Roald i SAS? Takk for svar/tips