SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Dessverre, det bør være flight i SK/WF eller *A som går på samme dag som du besøker Lounge.
     
  2. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    UA bør klare å tagge bagasjen hele veien til OSL. Vær tydelig på at du har to separate bookinger og ønsker dette, vis dem bekreftelse på dette med flightnr. og det hele. Jeg har selv fått UA til å gjøre dette på Nassau, Bahamas der jeg fløy UA monkey og videre med SAS award biz EWR-OSL.

    Gjør de dette kan du holde deg airside på EWR (hvis dette fungerer med immigration så du registreres ut av USA). Da får du god tid til UA Polaris lounge. Det går airside buss mellom terminalene.
     
    Lars J liker dette
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for gode tips.
     
  4. LJB

    LJB Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Opplevde noe merkelig i dag - reiste fra Alicante - på Star Alliance lounge finder sier man at man har tilgang til lounge, men i skranken var det full stopp da SAS ikke har avtale. LH, Brussel, Turkish m.fl ville gitt inngang. Jeg har EBG så skulle jo ikke vært noe problem. Hadde LoungeKey og PP så kom inn uansett, men likevel.

    Noen andre som har opplevd liknende på Lounger som er listet hos Star Alliance?
     
  5. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen tilgang på ALC i følge Lounge Finder når jeg legger inn at man flyr med SAS.

    SAS sa opp alle tredjepartslounger for noen år siden, så med mindre den driftes av SAS eller et annet *A-selskap, så har man ikke adgang.
     
    LJB liker dette
  6. LJB

    LJB Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ah. Så Noob mistake med andre ord. Godt man har andre options :)
     
  7. frbae

    frbae Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Har bestilt tur til Thailand med bruk av CT/EB-poeng, og SAS i Tallin (?) klarte å finne billetter på first med Singapore Airlines fra London til Singapore for oss. Det var kun denne flighten de klarte å finne i first, så øvrige legs blir i business.

    Det jeg lurer på er om vi kan benytte oss av First Class-loungen på Changi, selv om neste flight til Bangkok vil være på business. Er det sånn at hele reisen er registrert som First Class, selv om kun én flight faktisk er i first?

    Vet ikke om det er av betydning, men reiseplanen er som følger:

    *Trondheim - Oslo - London (SAS, reg. som «I» på billetten, altså business?)
    *London - Singapore (SQ, reg. som «O» på billetten, altså first?)
    *Singapore - Bangkok - Phuket (Thai, reg. som «I» på billetten)

    Retur:
    *Phuket - Istanbul - Oslo (Turkish, reg. som «I» på billetten)
    *Oslo - Trondheim (SAS, reg. som «I» på billetten)

    Vi reiser med datteren vår som vil være ca. 1,5 år på reisetidspunktet, så hadde vært veldig herlig med litt ekstra luksus på loungen i Singapore :)

    Er det forresten noen som har erfaring med business på Turkish Airlines? Etter at hun fant billetter i first med SQ, ble det liksom bare «ja, ja, ja» til alt det andre hun foreslo :rolleyes:

    Takker for alle svar
     
  8. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Dere får nok tilgang til både First Class loungen og The Private Room.

    Vi hadde CPH-SIN for et par uker siden i SQ F og fikk tilgang til TPR ved ankomst selv med Business videre.

    I = Business award
    O = First award

    Det er bare å glede seg (Til flyturen altså, synes loungen var litt oppskrytt)
     
    RoadKing liker dette
  9. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,895
    Bonuspoeng:
    93
    Sjeldent jeg reiser på rene SAS billetter selv, mesteparten blir kjøpt via reisebyrå og går som oftest med Widerøe.

    Booket en enveis billett med SAS under F&F salget nylig og fikk i dag mail med indikasjoner på at jeg har både fasttrack og Lounge tilgang på CPH. Jeg er kun EBS og reisen foregår i GO bilettklasse V
    Vurderer å legge inn bud på plusgrade men ser ingen vits om dette plutselig skulle være inkl.
     

    Attached Files:

  10. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Når flyr du? Sølvkortholdere pleier å få tilgang til fasttrack og lounge om sommeren.
     
    Magnus1001 liker dette
  11. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,895
    Bonuspoeng:
    93
    Spot on...
    Dette var jeg faktisk ikke klar over. :)
     
  12. ghti

    ghti Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Jeg skal en tur til Australien på lørdag og mellemlander i Singapore.
    Flyver med Singapore airlines (og desværre på economy class), jeg har gullkort med SAS er der nogen der kan anbefale hvilken lounge der er best?
     
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Du har tilgang til KrisFlyer Gold Lounge, som er ganske trist (var i alle fall det når jeg var der for 3 år siden).

    Du finner informasjonen her:
    https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
     
    Last edited: 06. juni 2019
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Singapore sin business-lounge er absolutt innenfor. Du vil ikke mistrives der.
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Der slipper man kun inn med business-billett. *G som reiser i economy henvises til en litt kjipere Gold Lounge, blant annet uten dusj.
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, kjipt da.
     
  17. prerepp

    prerepp Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Skal fly ut av Munchen med Widerøe. Har EBG, vil jeg få tilgang til noe? Hvor burde jeg i så fall gå?
     
  18. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    EBG gir deg adgang til lounge med en Star Alliance-billett. Widerøe er ikke medlem av Star Alliance.
     
  19. Jbergs

    Jbergs Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Er EBS, og skal fly SAS på HAM-OSL i Plus Saver. Star Alliance Lounge-filteret tilsier tilgang på Lufthansa Business Lounge med C. Vet noen av dere om dette er tilfelle?
     
  20. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, med SAS Plus har du tilgang til Lufthansa Business Lounge.
     

Del denne siden