SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det Virgin du flyr. Ingen Stjernealliansefordeler da, dessverre.
     
    Shyneno liker dette
  2. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Trenger litt planleggingshjelp fra noen mer erfarne bonusjegere enn meg selv. Dere får ha meg unnskyld dersom dette er litt på siden av hovedemnet i tråden..
    Jeg prøver å få fruen hektet på bonuspoeng og lounge. I oktober skal vi på en bonustur i Plus til Roma, og i november går turen til USA i C. Eneste reiseerfaringen vi har fra tidligere er familieturer i GO fra før man ble bitt av bonusbasillen. Det er turen til Roma jeg nå tekte få litt tips i forhold til lounge. Har ingen gullkort hos SAS, men har AmEx Platinum.

    Vi reiser 7/10 SVG-OSL-ARN-FCO. Dessverre kun 40 min i OSL, og 50 min i ARN, så det blir ikke tid til all verden på tur ned. :( Tenkte riktignok vi skulle få i oss litt frokost i Business Loungen i Stavanger før vi går om bord. Hvis vi rekker det tenkte jeg å stikke innom Pontus i ARN, men får se hva tid vi har til rådighet.

    På returen 10/10 har vi noe mer tid. Avgang FCO 13:25 til CPH-OSL-SVG. Vi har 2 timer i CPH til rådighet, og 1,5 timer i OSL. Vi reiser fra terminal 1 i FCO, men Priority Pass har kun 3 lounger i Terminal 3. Er det mulig å komme seg mellom terminalene uten for mye styr, og sjekke ut noen av de PP loungene?? Ankomst og avreise fra CPH er terminal 3. Hva anbefales her? Har lest mye fint om Eventyr Lounge. Og har vi tilgang til OSL lounge når vi kommer dit og skal videre innenlands? Andre triks i ludo som kan være greit å vite om?? :D
     
  3. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Ankommer FRA i LH F fra HND og flyr til OSL i C. Har jeg tilgang til FCT og blir man hentet på flyet? Beklager om svaret står på tidligere poster. Ikke lett å finne med en iPhone;-)
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Du kommer ikke inn i loungen på Sola med mindre du flyr til utlandet.
     
  5. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Bummer! Det var en detalj jeg ikke hadde fått med meg. Men du skal ha en stor takk, for der avverget du en skikkelig fadese. Jeg hadde tenkt å dra til flyplassen i riktig god tid for at vi kunne slappe av og kose og i loungen før avreise.....
     
    Upsaker liker dette
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    I OSL på returen har du tilgang til SAS sin innenlandslounge siden du reiser i Plus videre til Stavanger. Jeg vet ikke om du har tilgang til OSL loungen på returen, men jeg tviler sterkt.
    Eventyr loungen i CPH er på non-Schengen så den vil du ikke ha tilgang til. De andre PP loungene på CPH kjenner jeg ikke til, men der kan sikkert andre dele erfaringer.
    I Roma er det en ny Star Alliance lounge som får skryt, men jeg er usikker på om man har tilgang til den når man reiser i SAS Plus? Anyone?
     
    Xaantiam liker dette
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Innen Europa regnes SAS Plus som C / business class, noe som gir tilgang til alle Star-lounger.
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg visste det er tilfellet med f.eks. SQ/UA/LH/AC loungene i London, men var ikke sikker på om det samme gjaldt for denne Star Alliance loungen i Roma. Men da har du i alle fall en fin lounge å friste madamen med @Xaantiam!
     
  9. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr du videre med LH? I så fall har du tilgang til FCT og blir kjørt TIL Oslo flyet. Om det er SAS du flyr har du kun tilgang til FCL. Du blir ikke hentet fra flyet fra Tokyo (med mindre det er bussgate, noe som er tvilsomt(?))
     
    Points4Fun liker dette
  10. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Flyr videre med LH, ja. Da blir det et par timer i FCT
     
    drsyk, Shyneno and animals like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer inn på OSL /Premium Lounges med AmEx`n ved avreise og retur, da har videre fly samme dag, og på ARN. Reise i "C" kommer inn på alle *A Lounges OSL, ARN, CPH og FCO(minus ankomst slutt destinasjon)
     
    Xaantiam liker dette
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde Star alliance lounge finder, men fant ikke så mye ang pluss-billetter. I CPH videre til Europa, er det noe man har tilgang til? EBS...
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    EBS har bare lounge aksess jul og sommer -ferie
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Selv i «selveste» plus-klasse? Dammnit!
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    SK+=C(europa)=biz lounge *A, så kommer inn.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, nei, har du plus kommer du inn i biz lounge, iallefall i Scan. My bad, jeg oppfattet ikke det.
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Da må det bare prøves en til i Mikkeller bar før lounge-tid! Tusen takk for svar
     
    RoadKing and jgroneng like this.
  18. canima

    canima Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    3
    Skal reise i fra Dublin med SAS (plusbillett og eurobonus gull) - er det noen lounge jeg får tilgang til der?
    Hva med Newark, Istanbul og Narita? Hvilke av loungene jeg kommer inn på anbefaler dere?
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Prøve deg fram på denne siden:
    https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
     
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Nei dessverre.
     

Del denne siden