Som folk nok har set her til morgen er det endnu et rødt regnskab der kommer fra SAS. https://www.dn.no/nyheter/2017/06/21/0803/Luftfart/sas-smell-i-andre-kvartal Lidt spændende at se i de danske nyheder er dog at der er snak om at udskille Eurobonus i et seperat selskab. "Af andre nyheder i regnskabet skriver SAS, at man vil skille sit populære loyalitetsprogram EuroBonus ud i et seperat selskab, hvor man vil udvikle nye tilbud til sine kunder. SAS har store forventninger til dette skridt og skriver i sit regnskab, at man forventer at kunne øge sin omsætning fra segmentet betragteligt." http://www.business.dk/transport/sa...skud-end-ventet-og-fastholder-forventningerne Det bliver spændende at se hvad det kommer til at betyde, måske ligefrem at Eurobonus ikke bliver ramt af SAS enhancements....
Air Canada gjorde en lignende operasjon for lenge siden, da de skilte ut og senere solgte bonusprogrammet sitt til en tredjepart. Nå skal de imidlertid ha det tilbake i egne rekker.
Dagens Næringsliv skriv litt utfyllande om utskilling her: https://www.dn.no/nyheter/2017/06/2...-som-skal-fa-fart-pa-flyselskapets-lonnsomhet
Dette vil vel også gjøre det enklere å rekruttere flere flyselskaper inn på eurobonus (om de vil det da).
Ja akkurat, når det ene ikke virker, så prøver vi noe annet. Minnes hotellvirksomhet, lavprisselskap, catering, groundservices og sikkert mye annet. Så nå skal de lage charter? Ja særlig...
For det andre fortsetter vi baseetableringer, og nå har vi besluttet å opprette baser i London og Malaga. Betyr dette at det da kanskje kommer SAS Fast Track og Lounge på disse to destinasjonene? Ikke at det er noe behov for dette på LHR men køen i sikkerhetskontrollen på AGP kan være et sant mareritt!
Omstrukturering av EuroBonus for salg? Eivind Roald: "Det nye selskapet, som ennå ikke har fått navn, men som skal opp og stå allerede 1. juli… gjennom appen skal de for eksempel kunne bestille matvarer, de kan bestille en legevakttjeneste på døren og avtale rengjøring hjemme." På dette området tror jeg han finner lite lønnsomhet og mye konkurranse i det Norske markedet. Er det Mikke Mus som driver SAS? Bilde: 737-800 LN-RCY på BGO tatt av toftos på Flyprat.
Helt urelatert til tema, fordi det er det jeg er best på. Ordspillet i "the bare necessities" gikk meg hus forbi i maaaange år -- jeg så Jungelboken på norsk som liten, og der har de naturligvis ikke det samme ordspillet. Det var vel omtrent på denne tiden i fjor at jeg var på kino med en tidligere flamme hvor vi så Jungelboken 2 på engelsk, og jeg da skjønte ordspillet - og jeg tror jeg humret i flere minutter i strekk. Skjønner også godt at hun ikke ville date mer etter det...
Her er det bare å brenne av det som er av CTer og poeng i en fei. Det er vel ikke mange solskinnshistorier om denne type endringer,..
Er faktisk ikke redd for det. Tror heller det blir mer press på og levere et godt resultat ev eurobonus når de skiller seg ut. I tillegg er det kanskje lettere og fikse opp i div bug og andre ting.
Kan faktisk hende at dette fører til at kundeservice tar seg opp litt..(?) Og at SAS IT får litt mer å rutte med.. (ønskedrøm)
"Det er SAS-direktør Eivind Roald som blir konsernsjef i det nye selskapet, som enda ikke har fått et navn." Forslag til navn på selskapet?
"– Dette nye selskapet kommer jo til å bli SAS sin største bedriftskunde, for vi skal jo «kjøpe» flyseter og tjenester av SAS på vegne av medlemmene, sier han videre, og forklarer at det også vil gjøre det enklere for medlemmene å få tilgang til bonusreiser." Til hvilken kostnad? Altså, når kommer devalueringen, er vel spørsmålet...