Setevalg hos Turkish Airlines.

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Kristardo, 13. nov 2021.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Har nettop hatt kontakt med TK kundeservice på OSL for å få lagt inn seter på 2 legg. I følge den ansatte der manglet det info i *A EB bookingen som gjør at sete ikke kunne legges inn manuelt før innsjekk. Så ble oppfordret til å velge sete når innsjekk kommer på e post.

2. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28

Funker på iPhone også — testet nettopp.

Takk for tips

shadow liker dette
  3. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,490
    Bonuspoeng:
    183
    Driver å knoter med dette og har så langt prøvd triksene ovenfor men uten suksess, når jeg legger inn PNR nummeret fra TK og ikke SK kommer jeg videre til en side som sier «add passengers» hvor etternavn og e-ticket nummer skal fylles ut, det eneste nummeret jeg har her er fra SAS og starter på 117, når dette plottes er det bare feilmeldinger å få i retur.

Er det noen åpenbare fuckups jeg har gjort her og som kan lukes bort for å komme i mål?

(har også prøvd å ringe TK på diverse nummer men blir gjør tatte ganger brutt)

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Send en e-post til oslo avdelingen

Sonictravel liker dette
  5. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,490
    Bonuspoeng:
    183
    Er det oslo-at-thy.com ? Fyrte akkurat en Mail dit så får vi se, har også prøvd via Messenger kanalen deres så dette blir spennende

6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,683
    Bonuspoeng:
    183
    Turkish-appen har fungert for reisene mine.

Pass på at du bruker riktig e-ticket-nummer for delen som opereres av Turkish. For reiser som involverer flere selskap har man som regel separat nummer for inn- og utreise. I PDF-en fra SAS vises dette som en sekvens, mens https://www.sas.no/managemybooking/ lister opp billettene hver for seg.

shadow and Sonictravel like this.
  7. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,490
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk da ble brukerfeilen lokalisert, hadde brukt billettnummerene fra e-posten jeg hadde fått fra Turkish, nummerere fra sas appen gjorde susen! Tusen takk for hjelpen! :)

tobeornot999 and trygveat like this.
  8. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan klarer jeg å booke dette?
    Kommer ikke inn via SAS, og når jeg går inn via Turkish så får eg beskjed om at dette er kjøpt via annen salgskanal, og at de ikke kan vise reisen.

Er kjøpt via nettsiden til SAS.

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,615
    Bonuspoeng:
    183
  10. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Forferdelig kronglete, men via checkmytrip appen så fikk jeg tak i billettnr og bookingnr, og fikk lagt dette inn for begge på Turjish appen, og valgt sete der.

Takk for hjelpa.

tobeornot999 and Lars J like this.
  11. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Fant du ut svaret på dette til slutt?

12. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg får lagt inn reisen inn i appen, men når jeg vil gå videre for å velge seter får jeg en feilmelding om at de ikke kan 'process your transaction at the moment'. Jeg skal prøve en annen dag.

13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
  14. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Merkelige greier. Muligens har det vært noen endringer i det siste. Får ikke valgt setet via THY app. THY OSL svarte at dette måtte gjøres via samme kanal hvor dette ble i utgangspunktet bestilt. SAS CT-kundeservice kunne ikke hjelpe med THY-segmenter. Ellers ser det ut at setevalg i økonomi hos THY koster noe nå. SAS CT kunne ikke reservere seter mot betaling heller, og det er umulig å gjøre det via nettsiden til SAS. Får vente til sjekk-inn da.

Vet kanskje noen om man får tildelt tilfeldige seter ved sjekk-inn hos THY eller om man kanskje får velge av det som er ledig?

15. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen problem å velge sete på TK-flight her. Har du prøvd det jeg gjorde i den andre TK-setevalg-tråden?

BBF87356-0845-457A-B63E-3D773CECC74F.jpeg

16. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, har prøvd. Ser samme bilde som du, bare uten seter. Jeg flyr i økonomi da.

Når jeg går via Manage booking og vil endre seter, får jeg den første feilmeldingen, hvis jeg går direkte på Seats i hamburgermenyen, får jeg den andre :)

image_6487327 (1).JPG image_6487327.JPG

17. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Jeg har knotet mye med dette. Checkmytrip gav bare blanke felt, tk-appen bare feilmeldinger. Men siden første leg er med LH funket det som snus å gå via LH-nettsiden! setene på tk er valgt og synlige i sas-appen nå. Så krysser fingrene for at det da er i orden :)

haifinn liker dette
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    På min reise med Turkish i februar sendte jeg en mail til Diamant-mailen og sa hvilke seter jeg ville ha og dagen etter sto de oppført i appen.

haifinn liker dette
  19. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg flyr i økonomi og er ikke et diamantmedlem o_O

Derfor lurer jeg på om de skal gi to personer i samme reservasjon seter ved siden av hverandre ved online innsjekk? Noen erfaring?

Har opplevd med lavprisselskap (refererer ikke til TK som et lavprisselskap her selvsagt) at de liker å spre reisende som reiser sammen uten setereservasjon, selv om flyet er halvtomt og al er booket på samme referansenr.. Blir en god opplæring fra deres side da - 'husk å betale for seter neste gang' :)

20. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    TK Appen har fungert greit for oss. Valgte seter med den ifjor og for årets bonusreise, uten å lage konto. Kun booking # og navn.
    Samme med Air India. På nett var det umulig, men appen fungerte overraskende bra.

Maggie liker dette

Del denne siden