Sjekke inn, opptatte seter

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Nils, 05. des 2017.

  1. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, men prøver her.

    Når jeg er ute og flyr, pleier jeg å bestille sas plus (er sølv, blir nok aldri gull.....). 24 timer før avgang, får jeg melding om at jeg kan sjekke inn. Går da rimelig fort inn og skal velge sete, men f.eks på turen jeg har imorgen fra køben til oslo, rundt kl. 1430, så er nesten alle setene i sas plus opptatte. Dette maks 3 min etter at innsjekk har åpnet.

    Hva kommer dette av? Er det så mange som er kjappere enn meg, eller er noen seter "holdt av" fra før, til gull og diamant kunder?
     
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan vel reservere seter i Plus utan kostnad med ein gong du kjøper billetten?
     
    PVflyer and Xflipper like this.
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at du kan velge sete når som helst når du flyr i SAS Plus eller har gull eller bedre. Du behøver ikke å vente til innsjekk er åpnet.
     
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    4,288
    Bonuspoeng:
    113
    Setereservasjon er inkludert i en plus billet, så de fleste reserverer nok allerede ved bestilling.
     
  5. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    ahhh, det har jeg ikke tenkt på:confused::):) Prøves neste uke med turen først til Trondheim, så bergen:):)

    Takk for svar
     
  6. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    I tillegg er det jo sant at man kan sjekke inn allerede 36 timer på forhånd for de fleste avganger. Selv om SAS ikke reklamerer med det. Bare å gå inn i sjekk-inn på app eller webside og taste inn ditt bookingsnummer.
     
    Travellingalf liker dette
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Men ofte, spesielt ved lavt belegg er en del seter blokkert pga balanse og noen seter er blokka for andre enn gull/diamant.
     

Del denne siden