Slå ihjel tid i London

Tråd i 'Reisemål' startet av Mysterio, 18. aug 2022.

  1. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    608
    Likes mottatt:
    1,290
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å finne en London-tråd, men enten er mine søke-egenskaper for svake eller finnes den ikke.

    Det har seg slik at jeg på førstkommende tirsdag har en 6-7 timer i London før turen bærer mot flyplassen.

    Nå er det noen år siden jeg har vært i London, hva bør man gjøre / hvor bør man gå for å få best mulig utnyttelse av disse timene? Tenker både på undervurderte spisebuler/puber og andre kulturaktiviteter.

    Fyr løs!
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
  3. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    608
    Likes mottatt:
    1,290
    Bonuspoeng:
    93
    Får skylde på at jobbens internett blokker halvparten av søkene på Google... :rolleyes:

    Neida, dette var pinlig. Men takker!

    Jeg tar likevel imot tips fra de som har vært der post-corona!
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,710
    Likes mottatt:
    7,621
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs litt hva du ønsker deg, og ikke minst spørs det hvilken av flyplassene du skal til. Gi litt mer info, så kan jeg fylle på med info siden London er mitt andre hjem.

    Et par teasere kan være:
    • Før LHR: Masse bra steder, puber, riverside walks osv osv, som ligger langs Piccadilly line vest for sentrum, så du lett kan hoppe på tube'n og komme til flyplassen etterpå. Mye hyggelige steder som turister "aldri" ser.

    • Før LGW: Litt mindre utvalg, men endel spennende i sørlige sentrale London før du går på toget til flyplassen feks ved Blackfriars. Toget går fra flere steder, og masse muligheter rundt de forskjellige stasjonene, med Victoria som den mest "kjedelige" og sentrale men fortsatt noen bortgjemte perler i nærheten.

    • Før STN: Der har jeg virkelig ikke vært på lenge (Ryanair hub), men har noen tips til ting som gjør det lett å slå ihjel noen timer og hoppe på toget som går fra Liverpool Street uansett.
     
    Mysterio and themichael like this.
  5. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    608
    Likes mottatt:
    1,290
    Bonuspoeng:
    93
    Prima! Jeg skal reise fra LGW og ankommer London med tog ca kl 13 med flyavgang kl 21.
     
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,710
    Likes mottatt:
    7,621
    Bonuspoeng:
    183
    Da ville jeg som sagt satset på området rundt Blackfriars, og tatt toget til LGW derfra direkte når den tiden kommer.

    I mellomtiden er det fint å krysse over til sørsiden av Themsen, se Shakespeare's Globe theatre, og det bilfrie området mellom Globe og London Bridge. Der kan man gå langs elven, og det er museer, vinsmaking, ølbryggerier, gode puber, kunstgallerier og alltid mye som skjer innenfor et veldig walkable område.

    Om du ønsker å gå litt lenger, er en av Londons virkelig aller eldste puber (mange hevder at de er i den kategorien) the George Inn i Borough High St ikke langt unna, og de har alt fra god stemning til gode øl og mat.

    Masse å se underveis også, om man går til fots i den sonen jeg har skrevet om her - så heller enn å liste opp enda flere ting, foreslår jeg en fottur i sakte tempo, ta inn stemningen og stopp, se, oppdag det som virker best ut fra egne interesser :)

    Fra Google, the George:

    upload_2022-8-18_20-57-44.png
     
    Upsaker, Earl and Mysterio like this.

Del denne siden