Spørsmål ang rettigheter ved forsinkelse/kansellering hos Norwegian

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Lars J, 23. april 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Det Travellingalf sa!!
     
    Travellingalf liker dette
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig i at dette er positivt av DY. Ad vås så har ikke det noe helt presist meningsinnhold, men kan bety tull, tøys eller ganske enkelt feil. Og det Ida skrev er jo feil, ikke bare generelt, men viktigst her i denne spesifikke sammenhengen.
    Hun tar ingen forbehold whatsoever, og OP har det skriftlig at Idas påstander er diametralt motsatt av fakta. Da velger jeg å kalle det vås. Andre kan kalle det noe annet. Men det er alså slik jeg ser det helt i strid med formålet her som er å hjelpe hverandre å poste feilinformasjon. Totalt uten forbehold. Som den første som svarer, hvilker setter OP i fare for å tape penger, ta feil valg etc.
    Jeg har ingen problem med enkeltmedlemers til tider absurde meninger, men av hensyn til OP og andre bør rene faktafeil arresteres. At påstanden hennes/hans er betimelig ift korstoget mot DY som gjennomsyrer forumet gjør ikke feilen mindre viktig å påpeke.

    Rent generelt vil rettighetene til passasjerene variere ift årsaken til problemet, om man bruker forsikring, om det er kundeservice som løser det, eller om man må bruke transportklagenemnds- fly (evt tilsvarende NEB i andre EU tilknyttede land) eller domstolene (ved forliksrådet).
    Prinsipper som ellers gjelder i jussen som gjennomskjæring (at det i realiteten er en t/r reise eller såkalt multicity, booket slik grunnet mangler ved systemet til DY) og identifisering (samme selskap begge veier tilsier en t/r reise, spesielt når booket nesten samtidgi) kan være aktuelle.
     
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde å lese tråden, men jeg sliter med å finne hva det ble konkludert med (om det ble) når det kom til spørsmålet som ble stilt? Kanskje ta slik "du er teit og jeg har rett" og andre off-topic diskusjoner et annet sted...

    Uansett, jeg var oppe i samme situasjon som trådstarter i fjor høst. Hadde booket to enveisbilletter til/fra UK, og så ble utreisen flyttet 12 timer. Ble litt knapt med tid for en helgetur da, så jeg ringte de og forklarte situasjonen. Fikk da begge billettene (utreise og hjemreise som var to forskjellige bookinger) kansellert free of charge.
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Det var med DY antar jeg?
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    DYs skriftlige svar i post 3

    "Norwegian: Så er jeg tilbage. Ja, hvis begge rejser er med norwegian på 2 bookingreferencer, og din udrejse bliver så meget forsinket, at du må afbestile rejsen, vil det gælde begge rejser, du kan afbestille og få refundret eller ændret."

    De sier intet om hvor lang forsinkelsen må være. Bra for kunden og at det er skriftlig.
     
  6. Ja her har vi et hyggelig forum hvor man respekterer hverandre - og hvis folk er uenig med hverandre, så svarer de på en dannet og oppegående måte.... :rolleyes:
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ålreit, folkens. Jeg tror vi er passelig ferdig med denne tråden og stenger.

    Så henter vi oss heller inn og forsøker å ha en litt mer hyggelig tone i neste runde.

    På forhånd takk.
     
    Norfindir liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden