Velkommen ombord
Det var litt overveldende å komme ombord via fremre dør, hvor 7-8 cc ønsket meg velkommen nærmest samtidig. Elisabeth og Brandon skulle passe på meg i F kabinen. De lurte på om jeg ville skifte til F pysj med en gang. Jeg var usikker men husket noe
@CrotchRocket sa på en av våre turer: "Ta på pysjen med en gang du er ombord så unngår du F-smuss på klærne".
View attachment 22957
Vel inne i kabinen var allerede NOEN (en kaptein?) på plass i 1K, ellers var det tomt i de 2 andre F setene. Jeg skifta til pysj med engang og 1C ble følgelig min seng i en snau time litt seinere på turen, mest fordi jeg følte jeg måtte prøve den.
Champagne ble servert av Brandon før jeg klarte å si champ......Brandon poppa en Krug Grande Cuvee (KGC) uten å spørre om jeg heller ville ha Dom Perignon, men det var helt greit. Krug ble min champagne på turen.
View attachment 22958
La oss bare ta det med engang; dette var KGC 164th Edtion som betyr at denne 164de utgaven består av ca 50% fra den gode, men stramme og syrlige årgang 2008 i Champagne og resten er fra over 100 forskjellige vinmaarker og årganger helt tilbake til 1990. Disse kalles reserveviner og gir champagnen dybde og kompleksitet. Så vet vi det, KGC er topp saker.
View attachment 22959
Rask akselerasjon i take-off såvidt jeg kunne bedømme og med endel skyer rundt Kastrup ble det en litt rufsete climb-out, men det roet seg ganske raskt. Digg med dagflight når man først flyr F. Det er/har alltid vært et mål å prøve å få mest mulig dagtid på F flighter (av åpenbare grunner) og denne flighten var jo perfekt sånn sett. Å slippe red-eye connecting flight til CPH er også veldig greit.
View attachment 22961
Mens vi steg videre mot 34.000 ft tok tankene tok meg tilbake til første gang jeg var i Singapore. Det var i det herrens år 2000, hvor jeg fløy med SAS til SIN, via BKK, med en B767 på vei til et lengre opphold i Australia. Sikkert flere som husker den ruta.
Vis alt...