Status match Turkish Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Kenneth86, 23. juni 2024.

  1. Kenneth86

    Kenneth86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Turkish Airlines tilbyr status match til Miles&Smiles Elite status. Med en challenge fly 1 gang med Turkish innen 4 måneder og få det utvidet til et fult år.

    Dette skal vist være listen av programmer de matcher. Men jeg matchet nettopp fra Kenya Airways Asante Rewards Platinum som ikke er på listen.

    -Oneworld Emerald – this includes Qantas Platinum and Platinum One, British Airways Gold, Cathay Diamond, and other Platinum tiers at the likes of Finnair, Malaysia Airlines and Qatar Airways; however, Turkish Airlines’ eligibility list specifically excludes Oneworld Sapphire members (such as Qantas Gold card-holders)

    -SkyTeam Elite Plus – this includes Air France/KLM Flying Blue Gold or Platinum, Delta Air Lines Gold Medallion or above, Vietnam Airlines LotusMiles Gold or above, and Virgin Atlantic Flying Club Gold

    -Emirates Skywards Gold or Platinum

    -Etihad Airways Guest Gold or Platinum

    Først bli Miles&Smiles medlem. Så via Feedback muligheten spør pent om match og leg ved kopi av Statusen din med aktivitet og gyldighets dato. Leg også ved kopi av pass. Ble lit fram og tilbake men de svarer innen 24 timer. Leger ved bilde av kategori i feedback som skal brukes. 649502cfcec04fc4a1df1ea7dd799465-turkish-airlines-status-match-2023-2.jpg
     
    btm, haifinn, Rapolo and 5 others like this.
  2. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    28
    Betyr det at med OW sapphire så får man ingenting? Hva med SAS gold?
    Link til dette tilbudet?
     
  3. Kenneth86

    Kenneth86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Asante som jeg fikk match fra er ikke på listen men er del av Sky Team. Tror nok de matcher det meste bare ikke fra andre i egen Allianse.

    Jeg kan ikke poste link enda. Har ikke nok poster her til å kvalifisere til det enda.
    Men bare gjør et Google søk: turkish airlines status match

    Denne kom opp som nr 2 da hos meg:
    Turkish Airlines status match (get 1-2 years of Star Alliance ...

    Der finner du en oppskrift og noe linker.
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    951
    Likes mottatt:
    3,561
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har fått matchet til M&S Elite Plus? Hvis ja, har dere fått upgrade vouchers og mulighet til å gi bort M&S Elite-kort?
     
  5. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Dette lurer jeg og på?

    Jeg ser også på statusmatcher at mange EB kunder har fått avslag når de ønsket å matche til TK ifm at SAS forlater alliansen. Noen her som har matched dit nylig?

    Neste spm er om TK evt matcher fra LH SEN?
     
  6. Kenneth86

    Kenneth86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Vi er 2 i huset her som har nå matchet fra Asante til TK Elite. Elite er nok det høyeste de matcher til. Tror de matcher det meste unntatt Star alliance.
    Min Asante status matchet jeg til fra EB diamond i fjor, så en fin sirkel.
     
  7. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Takk, matched med den vanlige challenge?
     
  8. Huntingdaddy

    Huntingdaddy Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis jeg ber om, og får innvilget, Status Match med TK når jeg har EBS, kan jeg lett få ny oppgradering når jeg blir EBG? Skal ut og fly med TK om en uke, men får ikke EGB før om to uker.
     
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,959
    Bonuspoeng:
    113
    Erfaringen med de fleste status match sier at du bare blir matchet en gang i livet. Jeg vil derfor si at det er usansynlig (og at man generelt sett bare bør matche når man virkelig har nytte og bruk for statusen).
     
    Huntingdaddy and Storbaba like this.
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,842
    Likes mottatt:
    10,885
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt i denne tråden fikk jeg innvilget status match hos Turkish med SAS Gull i går. Prosessen gikk ganske greit.

    Brukte samme skjema som nevnt i første post i denne tråden.

    13.00: Sendte først skjermbilde av medlemskortet på nettsiden til SAS og så et skjermbilde av aktivitet de siste 2 månedene, i tillegg til kopi av pass.

    16.00: Tilbakemelding om at medlemskort og skjermbilde av aktivitet ikke var godkjent. Medlemskortet ville de helst ha fra app og aktiviteten måtte inneholde navnet mitt. Sendte nytt skjermbilde av medlemskort i app og aktivitet fra nettsiden til SAS, som også inkluderte navnet mitt.

    20.00: Mail om godkjent statusmatch.

    Her er kravene for å fortsette å ha gull etter de 4 første månedene:
    upload_2024-7-26_10-16-56.png
     
    Cumulus, Teknolai, jgroneng and 2 others like this.
  11. Kenneth86

    Kenneth86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Fruen i huset brukte matchen hun fikk i TK til og matche til guld i SAS igjen. Nesten lit komisk hvor let det har vært, men mye flaks.
    Jeg var diamond og ga henne SAS gold status. Så matchet vi henne til Kenyen airways Gold (skyteam). Så matchet henne senere til TK Elite. Og nå til SAS Gold igjen med status matchen SAS tilbyr nå. Fikk match til Januar 2026. :D
     
  12. Kenneth86

    Kenneth86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk testet TK nå i ferien. Vi fløy Alanya - Istanbul tur/retur. Og ble oppgradert fra billigste billett til Business begge to begge veier.

    Vi ble for øvrig oppgradert til SAS Pluss fra Alanya til Stockholm. Men SAS kan ikke måle seg med TK. Vi bodde også på 2 Radisson hoteller i Istanbul. Har VIP status og ble oppgradert til suite med gratis frokost begge steder.
     
    haifinn, Spielhaug and themichael like this.
  13. Charterfeber

    Charterfeber Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Forsøkte å matche SAS gull til status hos TK i går på samme måte, men fikk dette svaret: "Referring to your request, we are unable to meet your demand positively. Thank you for your understanding."

    Ser ut til at det er litt vilkårlig hvorvidt de godkjenner statusmatch fra SAS.
     

Del denne siden