Strawberry, hva skjer?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av andrethaugen, 10. mars 2024.

  1. andrethaugen

    andrethaugen Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    For første gang i mitt liv, skjer noe jeg aldri trudde skulle skje. Jeg oppnår om kort tid Platinum status hos Strawberry pga jobb. Dette er dessverre bare midlertidig, så neste år er det tilbake ned på Silver nivå. Der jeg pleier å ligge. Er bare ekstraordinært nå. Så nyter mens jeg kan.

    Men mot tidligere (følger jo med og kan en del. Har jo også hatt et halvår bak resepsjonen på et Choicehotell tidlig i 2015(?)), ser jeg at fordelene ikke er like bra som tidligere?

    Nå er det ikke lenger oppgradering til beste tilgjengelig romkategori som Platinum? Og ikke store oppgradering man får som gull? Bodd veldig mye på Comfort Karl Johan i det siste. Deluxerom har jeg kun fått en gang, etter at jeg en dag sjekket inn for tre netter og fikk compact dobbeltrom når jeg bestilte compact single. Det var en kjip oppgradering syns jeg. Fått Superiom for det meste da. Tror jeg. På Comfort Grand Central får en ikke noe bedre. Der får en også bare Superior rom, hvis en er heldig. Samme på The Hub. Bodde der første natten jeg ble gull. Ingen oppgradering der.

    Skal teste Savoy til uken. Spent

    Er egentlig ikke viktig for meg at rommet er så stort og bra, men at jeg har en skrivepult og stol til å jobbe på. Bodd mye på Xpress hotellene og vært veldig fornøyd der. Bare synd en ikke får fordeler der. De er unntatt..

    Poenget er at når du bor så mye på hotell og stadig er på reise er det hyggelig å bli verdsatt. Når Xpress ikke gir deg fordeler, og de andre bruker unnskyldningen at "hvis ledig", også kan jeg gå inn å booke bedre rom. Opp til flere på nett for de samme nettene jeg er der.

    Og nå har Strawberry sluttet med hotell med bonuspoeng på 7500.

    Mener ikke å klage, men syns det er litt skuffende. De fleste gull og platinummedlemmer bor vel ikke på Comfort generelt, men jeg gjør det. For jobben betaler og ønsker det "billigste", samtidig er jeg opptatt av å bo der en får fordelene sine. Da blir det Comfort og ikke Xpress.

    Men hva tenker folk med status i kjeden? Noen tips? Vil ting bedre seg når jeg får platinum?
     
    NoLimit liker dette
  2. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    330
    Bonuspoeng:
    63
    Mener at det har vært noen nylige endringer i vilkårene knyttet til oppgradering. Før stod det vel noe om oppgradering til beste romkategori i vilkårene, nå står det bare mulighet til oppgradering ved ankomst. Helt klart en språklig devaluering :( Om det har noe å si i praksis er jeg mer usikker på...

    https://www.strawberry.no/medlemskap/fordeler/platinum/oppgradering-platinum/

    Skjermbilde 2024-03-10 212130.png
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,491
    Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fortsatt to separate oppgraderingsfordeler som gjelder for Platinum.
    Den du nevner, og i tillegg:
    https://www.strawberry.no/medlemskap/fordeler/platinum/garantert-oppgradering-platinum/

    Oppsummert:
    - Garanterert oppgradering om det finnes rom i neste kategori på bookingtidspunktet.
    - Mulighet for ytterligere oppgradering ved innsjekk.

    I praksis er mye styrt av lokal policy. Noen hoteller venter med oppgradering til samme dag og da kan det ha blitt fullbooket. Eventuelt at de får solgt "ditt" oppgraderte rom og du blir nedgradert igjen.
    Andre igjen er raske til å holde av oppgradert rom (tom. suiter).
     
    Last edited: 10. mars 2024
    eventyrer liker dette
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    Førstnevnte har hatt en liten tekstendring. Istedenfor på bookingstidspunktet er det nå "når bookingen din registreres". Usikker på hva dette betyr i praksis. Det er kanskje litt mer åpent for tolkning fra hotellet sin side når dette er?
     
    freddyen and eventyrer like this.
  5. TravelAddict

    TravelAddict Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg lurer på om ikke du har vært litt uheldig i tillegg til at du bor på de billigste hotellene. Jeg ble medlem i fjor og har vært gull siden i fjor sommer. Har bodd på noen hoteller siden da og blitt oppgradert hver gang. Amerikalinjen, til neste kategori, Clarion Oslo, hadde booket 2 rom, rommet mitt ble oppgradert til Deluxe og det andre til superior, andre gangen jeg bodde der ble det deluxe, Kongsberg Clarion x2, ene gangen til suite, andre gangen deluxe, Comfort Central Oslo, der kunne jeg velge hvilket rom jeg ville ha. Den ansatte i resepsjonen var så hyggelig og behjelpelig, fikk et flott stort rom med utsikt. Og noen andre hoteller, men som sagt alltid blitt oppgradert.

    Fordelene er ikke som hos noen av de utenlandske kjedene, men jeg synes med tanke på "hvor enkelt" en kan oppnå status ved å bruke trumf og masterkort så føler jeg absolutt at jeg får valuta for pengene.

    Jeg tar ofte en helg her og der for å lade batterier og da er det veldig fint å få et bedre rom og heller bruke pengene på noe annet.

    Hvis du prøver et annet hotell (clarion eller de frittstående) så kanskje du får en annen opplevelse.
     
  6. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Et godt tips her er å maile hotellene i forkant, og si at du setter pris på oppgradering. For øvrig opplever jeg som regel å bli oppgradert til deluxerom de fleste steder, med unntak av de dyreste hotellene hvor de ofte går én kategori opp.
     
    Grooo liker dette
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke forvent stort av Savoy, sånn generelt.

    Rommene er veldig slitne, og de lar være å pusse opp fordi huset enten skal rives eller totalrenoveres. Hele resten av kvartalet det ligger i, er revet og nybygget de siste årene.

    Men: frokosten er knall bra der, med kokk på jobb som feks steker omelett på bestilling.

    Som platinum lifetime, fikk jeg oppgradering til det beste de hadde - et hjørnerom høyt oppe som de karakteriserte som jr suite. Stort rom, lav standard.
     
    haifinn and Staralliance like this.
  8. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,732
    Bonuspoeng:
    93
    Merk at om overnatting er booket før du ble platinum er det ikke sikkert hotellet ser det om du ikke minner de på det. Ligger selv an til å bli Platinum snart så får se om det utgjør en forskjell, men bor en god del på hoteller som uansett ikke har suiter. Som Gull har jeg fått best oppgraderinger hos noen hotell som er flinke til å anerkjenne faste gjester.
     
  9. Jansoste

    Jansoste Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Som andre skriver så merker også jeg stor forskjell fra hotell til hotell. Har til og med m/ platinum opplevd å bli ringt opp tidlig samme dag som innsjekk for de ville høre hva slags rom jeg foretrakk. Jeg sa da at jeg ønsket hotellets roligste rom og tror nok også jeg fikk dette.
     
    freddyen liker dette
  10. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Platinum for første gang.

    Lurer på om noen i særlig grad har testet ut fordelen "Tren gratis på hotellet, selv om du ikke bor der" ?

    Noen hoteller har jo samme inngang for både basseng (spa) og treningsrom. F.eks The Hub.

    Om man kan stikke innom og slappe av i basseng gratis er jo dette en fin fordel.
     
    Maggie and eventyrer like this.
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    Det funker på The Hub visstnok, men har ikke prøvd selv. Tror ikke bonusfasiliteter som spabasseng gjør at hotellet kan kreve unntak for fordelen. Men det er unntak på hotell som bruker tredjeparts treningssenter (gjelder feks Clarion Grand Olav i Trondheim) eller som selger treningsabonnement som gir tilgang selv om man ikke bor på hotellet (gjelder feks Sommero).
     
  12. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har hatt en runde på ulike hotellet i Oslo for å teste treningsfasilitetene.
    Min konklusjon er at The Hub har blitt mitt favorittsted. Her kan en kombinere treningen med spabassenget siden en må gå gjennom SPA-området for å komme til bassenget. Ellers er Amerikalinjen, Comfort Børsparken og The Thief hoteller med brukbare treningsfasiliteter. En får dessverre ikke tilgang til bassenget på The Thief uten å betale for det.
    Når dette er sagt, så når ikke hotellene opp til standarden til treningssentrene om en trener aktivt.
     
    Emma liker dette
  13. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    329
    Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan fungerer treningsfordelen på hub
     
  14. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    63
    For platinum medlemmer er det bare å hendvende seg i resepsjonen, så får en gratis tilgang til treningsfasilitetene. Dette gjøres ved hvert besøk.
     
    rookietrader liker dette
  15. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Dette er bra info!

    Bodd på The Hub selv... fri tilgang her er en fordel jeg kunne funnet på å benytte meg av om jeg var innom Oslo i et annet ærend og ikke bodde på hotellet. Dog, litt synd det ikke er boblebad I SPA-området syns jeg.

    Noe helt annet: På Holmenkollstafetten tilbake i 2022 fikk jeg kun ledig rom på Hasle Linie men hadde behov for en dusj sentralt i byen. Presenterte meg da som "Gold" i resepsjonen på Amerikanlinjen og fikk da tilgang til dusjfasiliter på hotellet.
     
    eventyrer, petrate and Spielhaug like this.
  16. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Tror Strawberry Platinum er undervurdert.

    Gjorde en innsats 31. mai for å nå Platinum og jaggu er det verdt det. Garantert bonusnatt er en fantastisk fordel.

    Betalte tidligere i dag 10k poeng x 2 (666,- x 2 = 1332,-) for to netter i Kristiansand i sommerferien. Hadde kosta 4500,- uten platinum. I tillegg garantert oppgradering og rom til 18:00.
     
    EndreD, livinspeed, haifinn and 3 others like this.
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,195
    Likes mottatt:
    7,541
    Bonuspoeng:
    293
    Garantert oppgradering gjelder ikke hvis du også bruker garantert bonusnatt :( Men det kan være du får oppgradering allikevel såklart, det er bare ikke garantert..
     
    rookietrader and eventyrer like this.
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,273
    Likes mottatt:
    8,619
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerer som en drøm, det er bare å gå innom resepsjonen på Hub så får du et nøkkelkort (trening/spa/basseng er i kjelleren) til den avlåste avdelingen som platinum.

    Varierer om hotellene vet om fordelen, men som regel bor jeg på Strawberry uansett og har tilgang som gjest.

    Men er Platinum lifetime, og det er veldig bra å kunne gå innom for trening og ikke minst dusj overalt når man trenger det.
     
    Mg15, Sunnfjordingen and rookietrader like this.
  19. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Notert! Klarer meg fint med standardrom her uansett!
     
  20. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    338
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Bare vær obs på at garantert bonusnatt ikke er så garantert som det høres ut. Skulle en gang i vinter bruke fordelen i Tromsø når standardrommene gikk for 2500+ men fikk bare beskjed fra kundeservice at det var blackout på datoene og jeg kunne ikke bruke fordelen.
    Spurte hvor jeg kunne se disse datoene selv, kundeservice sa at det kunne jeg ikke. Er belegget og prisene høye nok så mistenker jeg at de påberoper seg "blackout"
     
    haifinn liker dette

Del denne siden