Voldsomt dilemma. Minker kraftig på ledige billetter, men er noen. Hvor lang tid tar det vanligvis fra det blir kansellert til man får beskjed om at de ikke får ombooket? Straks 6 timer siden jeg fikk beskjed om at flyvningen var kansellert og en rebookingprosess har startet.
Jeg klarer ikke å lese ut av det sitatet fra SAS at man ikke kan bestille en fleksibel billett i forkant og bruke denne dersom SAS ikke finner noe - og få refundert utlegget. Men det er mulig jeg har tungt for det. Jeg sitter selv med en fleksibel billett med Icelandair OSL-EWR i neste uke i tilfelle SAS ikke klarer å finne noe i det hele tatt (må komme meg av gårde), men da får jeg tydeligvis ikke refundert denne fordi den er kjøpt i forkant?
Hei folkens, mange bekymrede SAS kunder for tiden. Selv har vi planlagt roadtrip på USAs østkyst med fly til Boston 17/7 med SAS via Køben. Håper jo streiken er over til den tid, men om ikke: Er det noen som kan si noe om erfaringene med hvor lang tid i forveien kanselleringsvarsel kommer og forslag til alternative rute etc? Er EBD men forstår at status ikke påvirker prosessen i særlig grad (unntatt på ventetid til kundeservice)
Da får vi bare vente i spenning og se hva som skjer - SAS blør jo penger med denne streiken så det kan jo plutselig endre seg selv om det virker som frontene er veldig harde.
Hvis den opprinnelige bookingen var ikke-refunderbar, og den nye fra icelandair er refunderbar så er de vel ikke i samme price range nei. Nå kan det være at en ny billett i samme klasse/med samme betingelser som opprinnelig booking koster MER enn den fleksible du booket på forhånd, og at SAS ville ha spart på det.. men ja, logisk skal man jo ikke være.
Opprinnelig billett er i C/bonus, ny er premium eco (Saga Class). Så ikke helt enkelt p sammenligne price range?
Hos SAS står det også The new ticket or cost of alternative transportation must be in the same service class or same price range as your original flight ticket. Det er jo generelt veldig vanskelig/umulig og få kjøpt noe annet en flex billetter få dager før avreise.
Har ikke rettslig kilde, men dette med same price range er vel noe sas har lagt til selv? Står vel så vidt meg bekjent same service class (det vil jo være komplett umulig med dagens markedssituasjon av tilbud-etterspørsel å få tak i same price range). Har du fått tak i de første billettene til ALC til 599, og så betaler 6k (som en venn av meg gjorde per pers i en fam x 4), så er du jo fucked...
Usikker. Men tenker at alt som SAS kan krangle og gjøre seg vanskelig på, vil de gjøre. On another note; når kansellering først inntreffer, og man ønsker å fikse ombookingen selv; hva gjør man med sas billetten? Skal man kansellere den fra mine sider og så sende kvittering på nye billetter med f eks NAS til kundeservice eller gjør man noe annet? I så fall hva?
ja, hvis C koster det samme som opprinnelig billett i Y så er det jo fint om det er tillatt. Men antagelig vis ikke veldig relevant for de fleste, nå som alle billetter er veldig dyre
Spiller ingen rolle hva billetten koster så lenge du kjøper det billigste som er tilgjengelig når kanselleringen er et faktum, i samme eller lavere serviceklasse - forutsatt at du har gitt dem en sjanse til å fikse det selv først. Men med konkursbeskyttelse kan det i teorien bli et problem å få pengene man har krav på..
Riksmegleren sier de vil kalle inn partene til ny dialog. Kan dette være en løsning som kan bidra til at begge parter kan enes om å se fremover og finner en løsning inntil videre som gjør at ingen "taper" konflikten? https://www.nrk.no/ytring/luftfarten-trenger-en-felles-avtale-1.16003731
Der var hjemreisen for vårt reisefølge på 8 pax fra NCE til OSL i morgen kansellert. Har booket de billigste direktebillettene som var å oppdrive på søndag (lørdag var det ingen ting), med Norwegian. Om SAS mot alle odds skal klare å booke oss inn på noe som tar oss hjem i morgen, kan jeg jo avbestille Norwegian-billettene innen 24 timer. Har bare litt ubehag over å ha lagt ut nærmere 70K NOK for flybilletter og en hotellnatt som jeg skal prøve å få refundert fra et konkurstruet SAS. Med EUR 261 i tillegg, hvor jeg kommer sannsynligvis kommer til å få krav på EUR 400 per person, og bepleining på EUR 50 per pers, kommer SAS til å være skyldig meg over 100K NOK.
jeg sitter i kø selv, og i skrivende stund er jeg passert 1 time. I starten av samtalen sa de at estimert ventetid var 55 minutter. Er EBD.
Anko vil nå ha «våpenhvile» https://www.dn.no/luftfart/sas/anko...d-pilotene-hvis-streiken-avblases/2-1-1255188
Forstår ikke helt taktikken til SAS-ledelsen. Når de går så hardt ut mot flyverne i mediene skaper jo dette elendig stemning og mistro. Tror denne streiken kan vare lenge. Muligens helt til konkurs.