Streiketråden 2022

Tråd i 'Nyheter' startet av haakonks, 19. april 2022.

Tags:
  1. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Da ble det løsning.
    Oslo-HEL-Malaga med Finnair. Satt 40 min i kø med dansk linje. Veldig behjelpelige og Jeg kan fortsatt kreve eu261? Kommer frem ca. 2 døgn for sent

trygveat, Eddie47, themichael and 4 others like this.
  2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,405
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ihvertfall få OneWorld-poeng, så hvis du /dere ikke har en konto hos BA, Qatar, Finnair eller noen av de andre, så opprett en nå. BA har familysharing, slik som SAS

tobeornot999 and anders82 like this.
  3. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Et flott tips, takk!
    Jeg har prøvd å nå SAS på norsk nummer de tre siste dagene og ble aldri ringt tilbake. På dansk nummer fungerte det etter litt over en time.

anders82 liker dette
  4. Margrete

Margrete Medlem

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Da har flyet mitt over Antlanterhavet i morgen blitt kansellert. Ca 25t før avgang kom sms'en. Venter i spenning på ombooking, og håper jeg slipper å måtte ringe til kundeservice senere i dag.

vegasbaby liker dette
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,405
    Bonuspoeng:
    183
    themichael liker dette
  6. Margrete

Margrete Medlem

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    fikk sms om at de ikke fant nytt fly til meg, så prøvde meg på det danske numret. Ble ringt opp etter 1,5t men ikke mye hjelp å få. Jeg hadde også dårlig linje, selv om jeg hørte han veldig bra. Han får ikke opp noen ledig billett innen dagen jeg skal reise hjem :( Jeg finner billetter, men hjelper ikke det når vedkommende på kundeservice ikke får de opp. Kan det være fordi de billettene jeg ser er i en annen bookingklasse?

7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,247
    Bonuspoeng:
    183
    Ryanair VS SAS, svaret er enkelt, Ryanair slås SAS ned i støvlene, så det valget er enkelt i høst :cool:

Last edited: 17. juli 2022
    bjornjohansen liker dette
  8. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Hei

Fått mulighet å endre en bonusbill.
    Forblir den da bonus billett? Sånn at jeg kan kansellere den dersom jeg ikke ønsker å bruke denne frem i tid?

9. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er reiseruten din? Skal ikke ha noe å si hva slags billett du har, det er samme "service klasse" som gjelder.

10. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk tipset her selv, men det fungerte veldig bra. Svært hyggelig mann på service og

11. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det beste? BA kanskje?

tobeornot999 liker dette
  12. Margrete

Margrete Medlem

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Sas business smart, som er klasse J osl - cph - iad med SAS og klasse E iad - sav med United

13. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Høres rart ut at de ikke skal klare å booke dette. Er vel pleny med fly til IAD. Siste leg til Savannah er kanskje litt tricky, men så lenge du tilbyr deg en klasse som er ledig og er fleksibel på tidspunkt, burde jo det gå. Ring igjen, eller book selv dersom sas har bekreftet at de ikke kan finne noe.

Margrete liker dette
  14. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Da var du mer heldig enn meg. Hun jeg ringte var svært stresset og skjønte overhodet ikke at jeg bare skulle være hyggelig da jeg spurte i begynnelsen av samtalen om det var mye stress om dagen. Men jeg fikk de svarene som jeg trengte, så det var jo ok.

Godt å vite at man kan få hjelp på kort varsel. Norsk telefon er rett og slett fortvilende for oss Diamanter.

anders82 liker dette
  15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,405
    Bonuspoeng:
    183
    Det er andre enn meg som har bedre erfaring med OW enn meg (@tobeornot999 og kanskje @Earl ?)
    Jeg har samlet endel poeng hos Alaska kun fordi de har hatt gode deals med Cathay F tidligere. Ellers flyr jeg kun sporadisk OW, så det monner liksom ikke

tobeornot999 and anders82 like this.
  16. Margrete

Margrete Medlem

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Det synes jeg også. Så nå sitter jeg snart på andre timen i telefonkø. Booke selv er lite fristende så dyr som billettene ser ut til å være nå, og usikkerhet om man får pengene tilbake. Stoler ikke helt på sas når det gjelder akkurat det

themichael liker dette
  17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,728
    Bonuspoeng:
    293
  18. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
    Ferdig for dagen - fortsetter i morgen....

19. Margrete

Margrete Medlem

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Jaja, etter nesten 6t i telefonkø uten å få svar, så dukket ny reiserute opp i appen med avgang i morgen og ankomst nesten 5t senere enn opprinnelig rute. Han dansken som ringte meg opp tidligere i dag og sa han ikke fant noen andre fly å booke meg om til er jeg ikke noe fornøyd med, men takk og pris noen andre har booket meg om.

Insomnia4u and anders82 like this.
  20. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    5 timer er ikke så gærent da :)
    Og det er bare å sende krav om eu261. Så får du 250-600 euro på kjøpet per hode og. Avhengig av hvor du skal
    Men 6 timer i telefonen er ikke så moro. Den ser jeg

Margrete liker dette

Del denne siden