Jeg har en kamerat som er født i Asunción, Paraguay og familien hans har forsatt et hus der nede. Så i sommer snakket jeg med han og lurte på om vi skulle ta en tur over. Kunne jo vært gøy å besøke nye land! Vi blir nok 3 stykker på denne reisen. Vi tenker å bruke 3 uker sånn ca. på reisen rundt påsken 2020 (Endelige datoer vet vi ikke før nærmere engang) Vi vil nok reise i økonomiklasse altså så billig så mulig (Men nå er jeg bitt av bonusfeberen, så dere skjønner nok(Ikke noe Ryanair opplegg)). Kameraten min har et hus vi kan bruke i Asunción og det er der vi tenker å bruke mest tid, men utfra hva jeg tidligere har lest om er sør amerika et dyrt kontinent å fly til så jeg tror nok en av de nærmeste storbyene som Buenos Aires eller Sa Paulo/Rio blir ankomstene og avreise. Vi har hittil tenkt at vi ønsker å besøke disse landene: Brasil, Paraguay, Argentina og Uruguay. Vi tenker 3 uker med størsteparten av tiden i Paraguay. 2 av oss som reiser har lappen så vi kan leie bil om det blir billigere/nødvendig. Vi har ihvertfall et budsjett på rundt 10k på fly til og fra Sør Amerika og 10 til 15k på alt annet i Sør Amerika. Jeg vil som sikkert flere vet innom Hard Rock Cafe i de diverse byene og når jeg ser på kart kan jeg se at de finnes her: Ascunión, Montevideo, Buenos Aires (i byen og på flyplassen(ezeiza)), Gramado og Curitiba + at det ifølge Wikipedia planlegges et nytt HRC i Ciudad del Este. Sånn bortsett fra HRC har jeg et ønske om å se iguazúfallene. Jeg tar med dere på planleggingen også håper jeg på tur rundt påsken 2020. Jeg og kameraten min (han som studerer i Trondheim) er gira. Og selvfølgelig skal det bli Reisebrev når den tid kommer
Nå har jeg snakket med han ene vennen min også han som er mest gira av de 2 andre. Vi tenker reiserute våres slik: Fly inntil Buenos Aires så etter noen dager tar vi båten over til Montevideo (De to plassene tenker vi 1 uke) Ta fly opp til Asunción og er der 1 uke (Da det er hovedformålet med turen egentlig) så eventuelt leie bil for å så ra til Ciudad del Este og Iguazufallene også derfra opp til Rio og bruke ca. 1 uke (Med fossefall, Brasil og Rio) Forsatt så tas tips og ideer imot med takk
Bruk mest tid der tjommi er født.. det blir det mest unike, garantert Fly er fantastisk dyrt mellom landene, så gjør research før dere setter endelig reiserute. C
Kamp med Boca Juniors i BA, viss dykk har mogleghet. Bur du på det ‘offisielle’ hotellet så har dei reserverte seter for sine gjester. http://hotelbocajuniors.com/en/
Om dere flyr til f.eks. Buenos Aires er det best sannsynligvis å fly til Iguazu, og ta buss derfra til Asunción. Norwegian har mye rimelige innenriksruter i Argentina.