Skal til Australia (BNE) i November og har booket følgende rute: OSL-FRA SAS FRA-BKK TG F (11t layover i BKK) BKK-SYD TG F (SYD-BNE en eller annen LCC) BNE -SIN SQ C (a350) SIN LHR SQ C (a380 - gammel versjon) LHR-OSL SAS Ser nå at jeg kan få TG F begge veier (t/r SYD). Er et verdt byttet og et ekstra LCC leg? Hadde SQ C t/r Australia i fjor og trivdes veldig godt med det, men F er F....eller? Noen som har kjørt begge som har noen gode synspunkter utover Dom Perignon og BKK F lounge?
Eg har diverre ikkje testa TG-F, men har valgt det pga DP, kaviar, F-lounge i BKK, Rimowa sett og pysj på tur heimatt frå Tokyo, framfor SQ-C. Men eg er ein enkel sjel.
F Er F. Aldri prøvd sq C men det ser bra ut. Men kan aldri tro det er bedre en TG F. F loungen i BKK er jo rimelig sjef
Hva slags fly er det hos TG? Jeg har fløyet TG F i 747 FRA-BKK, og var veldig fornøyd. Hadde gammel 747 med TG F BKK-NRT, det var sånn passe. SQ C i 380 er fint, stille og rolig fly, men med gammel config begynner det å bli slitent.
SQ C er veldig bra. Når du også da slipper ett stopp i forhold til Thai så hadde jeg beholdt SQ C personlig.
Har du ikke fløyet F før ville jeg byttet, ellers tror jeg ikke heg hadde tatt meg bryet. Er dere flere som flyr sammen er kanskje enkleste reisevei viktigst?
No fell alle mine illusjoner og eg må gnu hardt på min imaginære rubber duck for å roe nervene. Kva seier de? Slippe eit stopp og enkleste reiseveg? Kan nokon kaste ein champagnekork på meg eller klype meg med ei hummerklo, for eg trur eg har ein mardraum
No brainer for min del i alle fall. TG F any day, selv med et ekstra LCC leg... Fløy TG F SYD-BKK-LHR i fjor sommer. En opplevelse som absolutt kan anbefales
Jeg ville valgt TG First. Er bedre enn SQ C. Også er det noe med eksklusiviteten med first. Du blir prioritert til enhver tid.
Takk for svar! Etter dette ser det ut som at det blir TG F hele veien. Var veldig klar for å teste a350, men den sjansen byr seg nok igjen.
Kan jo vera du finn LH-F 14 dager før? Vil ikkje tallin godta fly mellom SIN og BKK, slik at du kan fly 350 frå SIN eller BNE?
SQ F var 1. pri, men ingenting den uken. Skal i et bryllup så er ikke super fleksibel på datoer. Så det åpnet seg en mulighet med SYD-BKK-ICN-FRA. Asiana i F hadde jo vært noe å ta med seg, men hvordan blir det med BKK OG ICN i forhold til transit soner?
Du skal ha rimelig flaks med den respektive agenten i SAS for å få det til. Er i mot reglene og de har strammet veldig inn på dette nylig..
Når jeg bestilte min CT til Bali for et par mnd siden så foreslo SAS agenten selv å fly via ICN (og så til BKK eller SIN) da veldig mange andre brukte å gjøre det
Det er noe helt annet. ICN = transittsone BKK,SIN + DPS = ankomstsone Kun et stopp i transittsone. ICN + BKK = to transitsoner mellom Europa og Oceania..