Grunnet konfliktet i Sri Lanka, har vi endret reisedestisjonen vår til Costa Rica. Her har det oppstått noe pussig. Dette er ruten vår: 14 nov BGO-OSL (plus) OSL-IST (TK Business) IST-BOG (TK Business) BOG -SJO (AV Economy) 2 Des SJO-BOG (AV Business) BOG-LHR (AV Business) LHR-OSL (PLUS) OSL -BGO (PLUS) Hos United finnes det ledig Business mellom BOG og SJO, men når jeg ringer er de ikke tilgjengelig. Returen vår 1 des ønsker vi tilsvarende rute, som for øyeblikket er booket i er synlig/tilgjengelig på SAS sitt eget system (Turkish airlines) men når jeg ringer for å booke er den ikke tilgjengelig. Er det andre som har hatt samme opplevelse? Det siste jeg lurer på, er om det pleier å være nokså ok tilgjengelighet på LH F FRA-BOG/BOG-FRA eller er dette en vanskelig rute?
Vi fikk ikke ordnet oss noe der da vi reiste over. Men jeg har sett flere andre som har rapportert om tilgjengelighet. Kan hende varierer det med årstiden? Vi var der i julen 2017.
Jeg vil si at LH F på FRA BOG er den enkleste https://insideflyer.no/forums/threads/first-class-tilgjengelighet.10525/
Bare vær klar over at FRA BOG ikke går hver dag. Jeg booket LH C OSL-FRA-LHR med AV C videre til BOG, og tenkte at jeg var godt posisjonert for LH F FRA BOG, for så å oppdage at LH ikke flyr til BOG den dagen.
Ref BOG-SJO business. Kan det være at AV har samme praksis som LH? Dersom man har innkommende flight med annet selskap (her TK) får en ikke booket business om den bookes etter den innkommende flighten. Må bookes i motsatt rekkefølge, men er reisen først på plass er man jo i trøbbel for da må reisen til SJO avbestilles, og lagres, før dette bookes igjen. Og det er ikke gitt at setene på innkommende flight til SJO frigis til award..... (jeg har en slik en MUC-OSL hvor jeg ikke får business med LH fordi jeg kommer inn med AV.
Tilgjengeligheten på LH F FRA-BOG er veldig bra. Merk imidlertid at AV er drøye på married segments. Derfor viktig at du beholder en utreise som ikke er AV til BOG, slik at de ikke låser Eur-BOG med BOG-SJO. Den du har nå bør fungere bra Lykke til!
Married segments??? Et annet spørsmål også. Hvordan blir bagasjereglene dersom et av segmentene er economy og de andre business, slik som over? Ser etter turer over Atlanteren, og har lagt merke til at det så og si aldri er ledig Business innenriks med United, der hvor jeg skal videre fra en av hub'ene. Dermed blir veldig mange turer business fram til USA, og en siste leg med economy. Er det den intercontinentale som styrer bagasjereglene,eller kan det bli noe trøbbel på den siste delen?
Takker for gode svar. Men hva med problemstillingen at en rute er tilgjengelig hos sas.no, men utilgjengelig når den skal bookes? Altså returen med TK via Istanbul fant de ikke da jeg ringte. Ikke verdens undergang, da en retur med Lufthansa F lar seg forhåpentligvis gjennomføre. Det med nada tilgjengelighet i business class mellom BOG og SJO var ikke helt nøyaktig skrevet. det fantes ledig men mye senere på dagen, og 8-9 timer i Bogota frister ikke. En tidligere avgang finnes men dog kun hos united både som business everyday reward og saver award.Den fant de heller ikke på telefon. Hvodan baggasjereglene blir praktisert på vår siste legg aner jeg ikke og jeg skal ha med surfebrett....Det kan jo bli spennende.
Hvis det mot formodning skulle vise seg at vi beholder våre retur med Avianca i business, er det noen sterke meninger omkring setevalg for 2 i en dreamliner? Jeg sitter på følelsen at fremre del er å foretrekke fremfor mini cockpit?
Hvis du er høy, så må du styre langt unna bulkhead, her er sengen 5 cm kortere enn andre seter. Jeg måtte flytte meg til et annet sete, etter å stanget hodet og beina i veggen.