Tips til tur i januar 2020

Tråd i 'Reisemål' startet av Rscott, 16. nov 2019.

  1. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,297
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bytter jobb 1. februar og tenkte å ta en uke eller to ferie i forkant for å stille med fulladede batterier. Spontanbestilte en tur til Seychellene i forgårs (omtrent 10 min fra tanke til handling), men har nå litt betenkeligheter siden det er midt under monsunen. Vurderer derfor å ta en tur til Thailand i stedet. Har ikke vært der før, men siden Phuket for meg fremstår som litt charterfeber (kan selvsagt ta feil), så lurer jeg på om noen har gode tips til andre reisemål for 2 voksne.

    Primærbehovet er god mat, chill, sol og bad, helst uten en zillion andre turister. Har ikke behov for fart og spenning eller kulturdypdykk på denne turen. Thailand i seg selv er heller ikke noe must. Det ble kun valgt for lite nedbør. Alle tips til reisemål i januar mottas derfor med takk! Har 2 CT, 450K EB-poeng og et budsjett på +/- 500 Euro per natt for overnatting. Så relativt få begrensninger, egentlig. Stoler på kompetansen her inne, og slenger på løfter om et reisebrev om noen kommer opp med noe virkelig spennende utenom the beaten track :)
     
    Last edited: 16. nov 2019
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,848
    Likes mottatt:
    7,997
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har veldig sansen for Filippinene. Thailand er vel og bra det, men syns det har mistet litt sjarmen med åra og prisnivået er steget i været kontra før.

    Du kan jo ta en titt på Moalboal, Bohol, Boracay(lite og kjedelig etter 1 uke) i Filippinene feks.
    Ellers så sier de jo veldig mye bra om Vietnam som feks Phu Quoc, Nha Trang osv. Skal selv første gang til Vietnam i januar før vi flyr 2 uker ned til Filippinene.
     
    Rscott liker dette
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Kva med stillehavet?
    Veit ikkje korleis det er på den årstida med vær og slikt, så bør sjekkas ut!
    Men når det er sagt, NZ legg ut mykje bilettar frå AKL til både Samoa og Fiji når det nærmar seg avreise. Har hatt masse varsel.
    På veg til Samoa no, så då får vi sjå korleis det er :D
     
    Rscott liker dette
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,297
    Bonuspoeng:
    113
    Yes!! Det blir defintivt Vietnam hvis jeg kan klare å hanke inn billetter på kort varsel. Datteren min var på vei dit tidligere i år, men måtte kansellere pga eksamen. Leste meg opp på alt ifm med turen hennes. Kan ikke bli mer perfekt :) Hvorfor tenkte jeg ikke på det :)
     

Del denne siden