For meg handler ikke dette om kunnskapsnivå.
Det krever lite å svinge innom og gi tilbakemelding.
Som Are nevner, så er ikke vi som besvarer på forumet den svake parten i dialogen. Det er du som stiller et faktaspørsmål som er needy og ikke klarer deg selv.
Vi andre surfer, leser og tenker: Det der vet jeg svaret på eller kan finne lett. Tenker så: Skal jeg gi han/hun en fisk, holde skjeft, eller skal jeg lære dem å fiske?
Jeg ser ikke etter klapp på skulderen eller bekreftelse, men deler hva jeg mener er en bra brukeropplevelse på et forum.
Det andre omhandler hvilken type innhold det bør være hovedvekt på.
Noen ganger gir jeg et butt svar. Det er fordi jeg mener svaret enkelt kan finnes på
tidligere foruminnlegg eller via Google.
Seat map er fakta, hvilket sete er best – vurdering.
Hotell nærme Changi er fakta, hvilket hotell passer deg best – vurdering.
Lounge access er fakta, hvilken lounge mest kos – vurdering.
Føler kompetansen og erfaringen på forumet best nyttes til personlige innspill og vurderinger, ikke for å finne lett tilgjengelig offentlig info.
Innreisebestemmelser og masse annet er både fakta og vurdering, så det synes jeg er helt naturlig å spille ball på. På slutten av dagen er det reiseglede og opplevelser vi ser etter.
Vis alt...