TK - Kort transfer OSL

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av runesole, 10. juli 2021.

  1. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet hva som skjer om man misser connection på OSL grunnet lang passkø? Tenkte å bestille en tur med Turkish Airlines, men er vrient å finne ut av hva som gjelder. Dekker TK ny innenrisktransfer om solgt som gjennomgående billett?

    Om det er av interesse gjelder det avreise fra rødt land, er halvvaksinert og skal videre innenriks.
    Annen sak: Noen som kjenner til om man kan forlate IST ved lang layover? (har e-visum men kommer fra tredjeland)
     
  2. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Som halvvaksinert er du vel regnet som beskyttet?
    Som beskyttet kan du ta hjemmekarantene og må ha PCR-test innen 3 dager.
    Jeg har tenkt å ta PCR-testen på Gardermoen, reise hjem og sjekke ut fra karantene dagen etter når negativ PCR-test er klar.

    Eller har jeg misforstått her?
     
    Edvard liker dette
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    haifinn liker dette
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du har misforstått ;)
    Du kan teste deg ut av karantene tidligst etter 3 dager, ikke innen 3 dager.
    Testen du tar på Gardermoen kan altså ikke brukes til dette formålet.

    https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/

    upload_2021-7-10_22-52-17.png
     
    Edvard liker dette
  5. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Men får man reise videre innenriks?
    Man er vel ikke i karantene før endelig destinasjon?
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ta deg tid til å lese litt på forumet Rune.
     
  7. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    For mye styr, booket og krysser fingrene
     
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Du finner masse informasjon i diverse tråder her på forumet:
    https://insideflyer.no/forums/threads/covid-test-i-forbindelse-med-reiser.15835/
    https://insideflyer.no/forums/threads/problemstilling-angående-karantenehotel.16492/
    https://insideflyer.no/forums/threads/danmark-hvordan-rekke-covid-test-på-24t.16246/
    https://insideflyer.no/forums/threads/kø-på-osl.16726/

    Nei, du trenger ikke å gå i karantene før endelig destinasjon.
    https://avinor.no/informasjon-i-forbindelse-med-koronaviruset/

    upload_2021-7-11_11-24-52.png
     
    Eddie47 and Edvard like this.
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Siden jeg var i tilbakemeldingsmodus.

    Stilen til runesole her tilfører lite verdi og er ikke måten man får framtidig hjelp på forumet.
     
    NoLimit liker dette
  10. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Syntes kommentarer om å ta seg tid til å lese på forumet tilfører like lite verdi i denne tråden. Det bør jo være rom for å opprette nye tråder og få svar/diskusjon rundt sprøsmålene sine uten å ha lest gjennom hele forumet først.
    Eventuelt sende TS i riktig retning slik freddyen prøver på
     
    furlong liker dette
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker denne tråden som et eksempel, men det er vanlig at noen på forumet spør spørsmål, får flere svar, ikke gir noen kommentar/like, ingen tilbakemelding og blir stille.

    Hva er da vitsen for oss andre å bruke tid på å gi input?

    Spørsmålet om man kan reise videre innenlands for reisekarantene var blitt besvart samme dag som denne tråden og gjentatte ganger før.

    Mine svar er 10% for at trådstarter skal få en løsning og 90% for å tilføre andre lesere verdi. Derfor fint om brukere skriver en kort oppfølgning og deler erfaring på det de spurte om.

    Gjengen på forumet er ikke ansatt som kundeservice i et reisebyrå, vi har dette som en hobby fordi det gleder å hjelpe andre og leke rebus med å finne ut av ting.
     
    Kalsnes, livinspeed, NoLimit and 15 others like this.
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er 100% enig med @Edvard her.
    Er mange ivrige og kunnskapsrike folk på forumet, det er ikke ønskelig at det går fra et diskusjonsforum til Q&A.

    Er rett og slett ganske provoserende når man får en kommentar "jeg gidder ikke søke, bare gi meg svar".
    Dette er en gjenganger på mange forum og blir det for mye faller en del medlemmer bort siden de er interessert i en dialog og ikke være Q&A support.

    Ser profiler på både dette forumet og andre som aldri kommer med innspill, kun spørsmål og et takk for svar.

    Når alt kommer til alt handler det jo om hvem som anser sin tid mer verdifull. Han/hun som ikke gidder å søke opp noe og krever svar, eller de som sitter med kunnskapen og kan dele om de har lyst og tid.

    Det var dagens rant fra min side.
     
    SirH00D, Bolle, Eddie47 and 9 others like this.
  13. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    På generelt grunnlag, vil jeg igjen anbefale et google-søk istedenfor forumsøk:
    Eks: "mct site:insideflyer.no" på google.no
     
    SirH00D, Edvard, holmen and 2 others like this.
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig, fungerer mye bedre enn forumsøket etter min mening! For øvrig en god søkefunksjonalitet å bruke på google uansett hvilken site man ønsker å søke på. Mange nettsteder med dårlige søkefunksjoner.
     
  15. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er ikke enig. Innenfor luftfart så sitter jeg med kunnskap over gjennomsnittet som jeg gjerne deler. I ett forum så har man alle typer mennesker. Noen har større interesse for temaet enn andre, og deretter kunnskapsnivået. Dette er noe man bør forvente i ett forum som inneholder flere kunnskapsnivåer.
    Jeg er også med i ett forum for planter og blomster. Der er jeg innom av og til og kunnskapsnivået er heller middelmådig. Har opplevd selv å få kjeft av surmaga "tanter" fordi jeg ikke har lest meg opp godt nok om stell av Georginer før jeg postet spørsmålet. Slike gubber og tanter er bare med på å forsure ett forum, og jeg bruker stort sett og overse dem.

    Det var dagens rant fra min side:)
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes du gjør en flott jobb for oss alle @Edvard !
    Et «opplysningskontor» som overgår de fleste kundeservicetjenester, håper du tar deg bryet med å fortsette med det.
    Du har definitivt hjulpet meg, da jeg i mars 2020 satt fast på DPS guidet du meg med «plutselige» transitt restriksjoner på IST og SIN. De var så absolutt rettidig at SAS sin diamantservice måtte overbevises om at det var rett og gikk motvillig med på flytte hjemreisen en dag slik at vi kunne fly via SIN for å komme hjem.
    Altså, takk for gode innspill og håper de fleste setter stor pris på den informasjonsbanken du er!
    Hilsen Edvard (Eddie)
     
    milehigh, Edvard, freddyen and 5 others like this.
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Uavhengig kunnskapsnivå, fersk eller ikke fersk, bør man i det minste bruke søkefunksjon til å finne svar. Hvis man ikke finner svar på det man lurer på, eller at informasjon er utdatert, da er det greit å poste et spørsmål. Enkelte fora jeg er på krever at man søker på det man lurer på først før man evt. stiller spørsmål. Det synes jeg er helt greit.
     
    Edvard liker dette
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    For meg handler ikke dette om kunnskapsnivå.

    Det krever lite å svinge innom og gi tilbakemelding.

    Som Are nevner, så er ikke vi som besvarer på forumet den svake parten i dialogen. Det er du som stiller et faktaspørsmål som er needy og ikke klarer deg selv.

    Vi andre surfer, leser og tenker: Det der vet jeg svaret på eller kan finne lett. Tenker så: Skal jeg gi han/hun en fisk, holde skjeft, eller skal jeg lære dem å fiske?

    Jeg ser ikke etter klapp på skulderen eller bekreftelse, men deler hva jeg mener er en bra brukeropplevelse på et forum.

    Det andre omhandler hvilken type innhold det bør være hovedvekt på.

    Noen ganger gir jeg et butt svar. Det er fordi jeg mener svaret enkelt kan finnes på tidligere foruminnlegg eller via Google.

    Seat map er fakta, hvilket sete er best – vurdering.
    Hotell nærme Changi er fakta, hvilket hotell passer deg best – vurdering.
    Lounge access er fakta, hvilken lounge mest kos – vurdering.

    Føler kompetansen og erfaringen på forumet best nyttes til personlige innspill og vurderinger, ikke for å finne lett tilgjengelig offentlig info.

    Innreisebestemmelser og masse annet er både fakta og vurdering, så det synes jeg er helt naturlig å spille ball på. På slutten av dagen er det reiseglede og opplevelser vi ser etter.
     
    Lillegutt, milehigh, Are and 6 others like this.
  19. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Du må gjerne irritere deg over rookie-spørsmål. De vil uansett alltid dukke opp i diverse tråder. Å belære andre forumbrukere synes jeg er en uting, og heldigvis kan man glatt ignorere slike innlegg. Det er uansett like lite fruktbart som "dumme" spørsmål. Jeg foreslår at admin flytter disse postene til krangletrådeno_O
     
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan kan vi forbedre forumet, innholdet og felleskapet dersom vi ikke sier ifra?
     
    bombusfervidus liker dette

Del denne siden