Hei, skal til Tokyo i end Mai 2016. Noen som har noen tips / erfaringer relatert til flyselskap t/r ? Har bare EBS så flyselskap spiller ingen rolle. " Direktefly " fra Europa kontra arabiske selskap med mellomlanding - noen som har erfaring ? Direktefly : Economi Plus / Premium minimum. Takk for alle tips ;- )
Jeg ville helt klart foretrukket å reise direkte fra Europa bedre med en lang en 2 halvlange flyvninger. Stort sett alle større europeiske selskaper flyr dit, så hvis du skal reise fra Oslo har du mange muligheter, med kun ett stopp. Sas med ny kabin kan fort vise seg å være et veldig bra produkt og greie flytider.
Jeg fløy med Qatar i slutten av april med mellomlanding i Doha, og passet på å velge Haneda som ankomstflyplass for å kunne fly Dreamliner på begge strekkene. Qatars businessklasse er fantastisk bra - og på Dreamlineren er setekonfigurasjonen 1-2-1, slik at du kan få bra med privatliv hvis du reiser alene (slik jeg gjorde). Setene kan også legges helt flate slik at du får en behagelig seng å sove i - og på nattflygingene får du også pyjamas. Oslo-Doha tar vel ca 6 timer, mens Doha-Tokyo tar ca 11 timer - helt suverent, spør du meg. Følger du med på ulike kampanjer (som kommer svært ofte med Qatar, så ha gjerne is i magen) er det ikke vanskelig å få businessbilletter til godt under 20 000. Og loungen i Doha er fabelaktig - stekt egg med bacon og servering av Krug med uoppfordret påfyll gjør jo opplevelsen ekstra minneverdig. Lykke til!
Jeg har købt i sidste kampagne CPH-DOH-HND t/r til DKK 13 500 biz i-class med 4xDreamliner - glæder mig efter at læst hvad du skriver. Hvordan kører offentlig transport fra HND så sent om aftenen som QR lander/letter (2245/0015) plus immigration/luggage eller skal man med taxi til JPY 10k til Chiyoda eller Shinjuku/Shibuya
Velkommen til Bonusfeber! Jeg skulle videre til Kobe morgenen etter at jeg landet, så jeg valgte et hotell i nærheten av flyplassen http://www.mystays.com/e/location/haneda/ Det fungerte knirkefritt, satt 5-10 minutter i et eget avlukke utenfor flyplassen og ble hentet med shuttlebuss av hotellet. Japanere er svært høflige, og sjåføren hoppet raskt ut av bussen og insisterte på å løfte bagasjen for meg. Hotellet var rent og enkelt, og fungerte utmerket for en kort og rolig natts søvn. Prisen var også veldig hyggelig - rundt 600 kroner, tror jeg. Immigrasjonen gikk smertefritt og raskt, men kanskje det skyldes at biz-klasse kommer først til skrankene. Jeg vet ikke om det tok lang tid å få bagasjen, ettersom jeg kun hadde håndbagasje. Du kan virkelig glede deg - dette var iallefall den beste turen jeg noensinne har hatt.Jeg har lenge tenkt at jeg må få skrevet et reisebrev, og skal se om jeg ikke får gjort det snart. Her er en liten stemningsrapport fra kabinen (beklager dårlig bildekvalitet - jeg har fortsatt ikke lært meg alle finessene på min splitter nye high-end Huawei telefon som jeg kjøpte for uhyrlige 1500 kroner for år siden). Håper du får en fin tur!
Alle som er opptatt av arbeidsvilkår og andre ting bør velge noe annet enn Qatar Vet ikke hva BA skal ha for sitt premium-eco produkt til HND, men jeg synes at en lang flight i WT+ går helt fint. Servicen er så som så, men setene er meget behagelige for en såpass lang tur!
Tokyo er lansert som første a340 ruten som skal få ny kabin fast. Mener at dette skulle skje en gang på høsten nå i 2015, så regner med det er ganske safe når du skal fly i Mai
Jeg ville sett på muligheten til å fly med ANA. De flyr fra flere store byer i Europa. Alternativt heller Emirates enn Qatar av hensyn til arbeidsvilkår etc. Vet dog ikke om ANA har priser i business som er akseptable..
Veldig på siden, men hvis du vil ha en rimelig telefon med bra kamera bør du se på Nokia/Microsoft sine Lumia-modeller. Jevnt over veldig mye for pengene, spesielt kameraet. On topic: SAS har de siste månedene blitt mye mer konkurransedyktige på pris (på langdistanse), blant annet med tilbud til Hong Kong for ca 3000 kr. Hvis det kommer noe tilsvarende til Tokyo kan du kjøpe økonomi og forsøke å oppgradere til Plus eller Business gjennom Optiontown eller poeng. Faren er selvfølgelig at du kan bli sittende i vanlig økonomi begge veier.
Jeg har et inntrykk av at OT til Tokyo med SAS generelt sett er dyrere enn andre ruter. Ser på min tur at de skal ha 300 euro hver vei for OT til Sas Plus, men en kan alltids "helgardere" litt med å velge sete 23A eller H som er de beste setene i eco. Skal avgårde med SK til NRT i desember. Gitt at arbeidsmengden på jobb reduseres skal jeg klare å finne tid til rapportering. Den turen går nok i eco, som vi kanskje har godt av i ny og ne?