Hilton Tokyo Shinjuku
Pass- og tollkontroll var kjapt unnagjort: Det er egen priority lane i passkontrollen for business passasjerer, men denne var dårlig merket (ligger helt til høyre) og jeg endte opp i den "vanlige" køen. Ute i ankomstområdet gikk jeg ned i kjelleren og tok ekspresstoget til Shinjuku stasjon. Hilton har shuttelservice til og fra togstasjonen, og jeg rakk den siste 21:40.
Som HHD eller med et executive rom kan man sjekke inn i executive loungen som ligger i 37 etasje. Denne stenger imidlertid klokken 21:00, så her ble det nok en gang den "vanlige" køen. Innsjekk skulle vise seg å bli en langvarig prosess. Etter å ha ventet i kø en god stund ble jeg tildelt et "oppgradert" rom i 8 etasje. Jeg hadde bestilt et King room, men ble tildelt et King Deluxe room med dør inn til naborommet. Der bodde det tydeligvis noen svært høylytte mennesker som man kunne høre gjennom døra, så da bar det ned i resepsjonen med håp om å få et annet rom. Hotellet viste seg å være fult, men jeg kunne få mitt opprinnelige rom i 35 etasje som var mye større enn det "oppgraderte" rommet. I og med at jeg ikke fikk oppgradering kunne jeg velge mellom en flaske vin, eller sjokolade. Førstnevnte kom på døren etter en liten stund.
Som HHD eller med executive rom eller høyere kan man velge å spise frokost i executive loungen eller i restauranten i første etasje. Jeg valgte loungen, og der fantes det blant annet noe pålegg, eggerøre, bacon, pølse, bakevarer. I tillegg kunne man bestille stekte egg og omelett med innhold etter eget ønske. Frokosten var helt grei, utsikten var desto bedre.
Loungen hadde to sitteområder, hvor serveringsområdet lå i den ene delen.
Last edited: 21. mai 2017